Janičáři – lesk a bída islámské říše
S. Bačík
Vrcholný středověk je mimo jiné charakterizován tím, že vedle světa evropského křesťanství západní a východní Byzance se v oblasti starého světa na styku Evropy a Asie začíná formovat ještě třetí oblast, oblast islámská. Nejprve ji reprezentují seldžučtí Turci, ale ve 14. a 15. století osmanští Turci a postupně se z nich vyvine oblast vlivná a agresivní.
Osmanská říše existovala již od roku 1300 a svého vrcholu dosáhla v 16. a 17. století, kdy se stala jednou z nejsilnějších říší světa. Rozpínala se od severu Afriky přes Blízký východ a Malou Asii, až po Balkán a jižní oblasti dnešního Ruska. V čele stál sultán, jenž byl hlavou světské i církevní moci. Základem říše byl islám.
Osmanská říše se začala formovat na malém území v Bithýnii a v oblasti Černého moře. Přímým zakladatelem se stal Osman. Říše pod vlivem islámu dostala do vínku nebývalou útočnost. Důležitou roli při útocích sehráli Janičáři. Byli to křesťanští chlapci, kteří byli převychováni na sultánově dvoře k islámskému fanatismu. Osmanské říši byli nesmírně oddáni a bývali v přední útočné řadě. V 15. - 18. stol. tvořili jádro tureckého vojska. Měli značné výsady (mimo jiné ovlivňovali výběr vezíra, někdy i sultána).
Janičárské sbory vznikly z potřeby dobře organizovaných a disciplinovaných jednotek, které by dopomohly Osmanské říši v jejich expanzivní politice na západ. Selhání pokusů o zformování pěchoty z Tureckého obyvatelstva, přesvědčilo osmanské vládce o důležitosti hledání bojovníků jiných národností. Obyvatelstvo Malé Asie (Arméni, Židé) byly ihned z tohoto plánu vyloučeni. Po doporučení vojenského soudce Kara Halila Cendereliho byli do jednotky verbováni muži z evropských křesťanských rodin. Ale verbování vojska složeného z cizinců a nevěřících by bylo proti všem základním principům islámu. Sultán Orhan proto rozhodl zorganizovat sbor Janičářů v roce 1330 z křesťanských válečných zajatců a vězňů. Díky mnoho válečným konfliktům a tažením nebylo nedostatek těchto vězňů, což vedlo k rychlému rozvoji plánu k sestavení janičárského sboru.
Janičáři / janitčáři / jančáři — patřili k základní části turecké armády (tzv. kapı kulları “otroci Porty”). Jednotka Janičářů sestávala ze třech podjednotek (yaya, cemacat, sekban), rozdělených do 135 oddílů zvaných orta nebo bölük. Jednotce velel mocný Aga Janičářů, který se zodpovídal přímo sultánovi. Zrušeni roku 1826. • Z tur. Yeni - çeri “.= mladí vojáci..”
Içoglans - pážata
Pážata byli většinou mladí křesťanští chlapci, kteří byli podle tohoto nelidského systému přivezeni do Istanbulu a ti nejlepší z nich byli vybráni mezi pážata “içoglans” do služeb paláce. Často se stávalo, že si sultán sám vybíral mladé chlapce, které by chtěl mít ve svém paláci. Poté byli chlapci zasláni do paláce v Istanbulu a v Edirne, kde podstupovali zvláštní výcvik, zatímco ostatní byli najímáni za jeden či dva dukáty do Tureckých osad, kde se vzdělávali a připravovali na vstup do škol acemi oglan, z kterých se poté dostávali do Janičářských sborů.
Měli bychom připomenou systém devširme, který je dobře znám. Byl zaveden osmanským sultánem Orkhanem (1326-1359), a existoval po dobu asi 300 let. Skládal se z pravidelných odvodů křesťanských dětí z balkánských křesťanských populací. Tito mladíci ve věku mezi čtrnácti a dvaceti lety byli islamizováni a zotročováni k vojenským účelům. Pravidelné odvody, ke kterým docházelo po tisících lidí, se následně staly každoročními. Aby zabránili útěkům, byly děti odváženy do vzdálených provincií a svěřovány muslimských pánům, vojákům, kteří s nimi zacházeli tvrdě jako s otroky. Fungoval další souběžný systém odvodů: odváděl děti ve věku mezi šesti a deseti lety, které byly vyhrazeny pro sultánův palác. Svěřeny eunuchům podstoupily čtrnáct let trvající tyranský výcvik.
V Africe existoval podobný systém zotročující černé děti křesťanů a animistů. Druh systému devširme stále ještě existuje v Súdánu a byl popsán a odsouzen zvláštním zpravodajem OSN Gasparem Birem v jeho hlášení z roku 1994, a v článku v The Times of London (Súdánští křesťané prodáváni jako otroci, 25. srpen 1995).
Zvrácený systém devširme změnil mladé lidi bez rodičovské lásky v nelítostná vraždící monstra. Byli oddáni islámu a sultánovi (odtud přísloví „poturčenec horší Turka“). Mimo islámské prostředí se systém devširme nevyskytoval. Prezentuje velikost pohrdání islámského světa vším neislámským, míru jeho arogance a přesvědčení o své nadřazenosti.
Janičáři od roku 1421 svou podporou určovali nového sultána říše. Příkladem mohu uvést boje prince Cema a jeho bratra Bayezida, kteří po smrti svého otce Mehmeda II. bojovali o trůn. Jejich boje také rozpoutaly občanské války v říši v průběhu let 1481-1482. úspěšnější byl Bayezid, který měl plnou podporu Janičářů. O tomto problému je velice dobře pojednáno v knize Sydneyho Nettletona Fishera: The Foreign Relations of Turkey, z roku 1948. Roku 2000 znovu vydal tuto knihu EJOS (University of Illinois Press).
Postupem doby začali být Janičáři největší překážkou modernizace země. Proslulí „hroziví nepřátelé křesťanstva“, se od 17. století změnili ve zdegenerovanou společenskou vrstvu. Již dávno nebyli elitou osmanské armády, jako když se v roce 1453 pod Prorokovou korouhví zmocnili Konstantinopole. V tuto dobu to byla už jen nespolehlivá parazitující chátra, která nebyla vhodná ani k tomu, aby zodpovídala za požární službu v Istanbulu, kde spíš vybírali výpalné než střežili. V roce 1794 byla velikost janičárského sboru 98 539 mužů, ovšem seznamy obsahovaly mrtvé duše pobírající plat a část Janičářů se také místo výcviku věnovala spíše obchodu, nebo řemeslu. Často také povstávali proti svým chlebodárcům. Symbolem vzpoury bylo převržení kotlů, ze kterých jim symbolicky jejich čorbaci rozdával sultánovu polévku. Kuchyňský kotel byl hlavním odznakem Janičářů. Dervišové Bektašovi světili jim je vždy, kdy šli do války a ztráta kotle byla totéž, co jinde ztráta praporu. Jedno takové povstání stálo reformního sultána Selima III. vládu i život. Jeho reformy Nizam i Cedit byly zrušeny, stejně tak i moderně vycvičené jednotky podle Nizam i Cedit.
Ovšem po něm nastoupil na trůn Mahmud II., považovaný za dalšího reformistu. V reformách Selima III. pokračoval, i když opatrně. Vybudoval znovu vojsko po vzoru jednotek Nizam i Celit a čekal pouze na záminku, kdy se s Janičáři bude moci vypořádat. Této možnosti se mu dostalo 12. června 1826, kdy nechal uspořádal přehlídku nového vojska na Et Meydan. To považovali Janičáři jako provokaci a začali se ozbrojovat a koncentrovali svoje síly. O dva dny později převrhli kotle dnem vzhůru a povstání začalo. Ovšem Mahmud II. byl na povstání daleko lépe připraven než zavražděný Selim III. Požádal o vyjádřeni k situaci islámské duchovní a ti dali za pravdu sultánovi. Mezitím už připlulo asi 14 000 vojáků nových jednotek s koňmi a děly a postavili se proti Janičářům, kterých už bylo asi přes 20 000. Janičáři se stáhli do svých kasáren na Et Meydanu a zahájili palbu. Poté vojáci nových sborů palbu opětovali, dělostřelectvo dřevěná kasárna zapálilo a zbylé Janičáře zmasakrovala kartáčová střelba.Zajatí Janičáři byli shromážděni na Et Meydanu, uškrceni nebo sťati a jejich těla naražena na kůly kolem stromu, na němž kdysi Janičáři oběsili velkovezíra. Celkem bylo podle britského velvyslance Stratforda Canninga zabito asi 6000 janičářů, někteří autoři udávali nepravděpodobné číslo 20 000.
Likvidace Janičárů vstoupila do osmanských dějin pod názvem Vak’ ai Hayriye (Požehnaná událost). 17. června 1826 dal Mahmut II. vyhlásit dekret o zrušení janičárského sboru. Zvláštní instrukce byly zaslány tatarskými posly místodržícím provincií. Během několika dní byli provinční Janičáři bez varování povražděni. Zároveň byl zakázán řád Bektášíja, který byl jejich hlavní oporou.
Ke konečné porážce Turků dochází r. 1683 u Vídně. Od té doby slábnoucí Osmanská říše už nebyla schopna ohrozit stále sílící Evropu.
V roce 1813 rozdrtily tři turecké armády devět let trvající povstání v srbském knížectví a donutily Karadjordje Petroviće (1760 – 1817), který byl roku 1804 zvolen prvním srbským vládcem, uprchnout do Uher. Represe Janičářů v Srbsku však byly tak kruté a nesnesitelné, že v roce 1815 vyvolaly druhé srbské povstání pod vedením vojvody Miloše Obrenoviće (1780 – 1860). Srbové se marně domáhali slyšení na vídeňském kongresu. Sultán Mahmut II. posléze roku 1815 uznal Miloše Obrenoviće za vrchního knížete (1815 – 1839, 1858 – 1860) a přiznal Srbsku částečnou vnitřní autonomii s tím, že města a pevnosti zůstanou v tureckých rukou.
Balkánské národy zůstaly ale v područí Osmanské říše až do r.1829, kdy po prohrané válce s Ruskem, připadly pod správu Ruska a Rakousko – Uherska. Srbsku a Řecku byla přiznána plná autonomie. Muslimská část obyvatel Bosny a Hercegoviny se bouřila proti tomuto ustanovení. Rakouská vojska narazila na velmi tuhý odpor a nakonec téměř 300 tisícové armádě trvalo tři měsíce, než za cenu krvavých ztrát dostala celou zemi pod kontrolu.
Balkánské národy si ze staletí osmanské nadvlády odnesly šrámy a antipatie. Zaostaly v hospodářském a kulturním rozvoji za střední a západní Evropou.Systém devširme, který se táhne jako prokletí napříč generacemi po 300 let trvajícího područí, způsobil rány, které dodnes nejsou zaceleny. Ukrást rodičům děti, aby posléze terorizovaly vlastní národ, na to se nezapomíná. Je tady dluh, který ještě nebyl splacen, ale transformoval se do dalších generací! Nechuť těchto národů žít ve společné Evropě s Tureckem je pochopitelný. Nelze odpustit bez projevu lítosti. Turecko, jako následník Osmanské říše, nikdy neprojevilo politování nad touto částí své historie. Nemůže mít právo vstoupit do Evropy společně s takto postiženými státy, aniž by vůči nim vyjádřilo svou omluvu.
Použité prameny:
Dějepis.info
Blízkovýchod.info
Politologie.blog
DaS - Ďasíkův dikcionář
www.zemesveta.cz


04. 01. 2007 v 15:22
Pokiaľ by bolo Turecko kultúrne kompatibilné s Európou a neprebiehala jeho islamizácia, ktorá hrozí, že sa história bude opakovať, tak sa nemá za čo ospravedlňovať. To by musel robiť prakticky celý svet.
12. 01. 2007 v 20:34
Brali i děti židovské? Myslím, že jsem na něco takového narazil. Pikantní je, že hrdý turek je dnes potomkem všech těchto lidí. Možná v jeho genech probíhá občanská válka.
14. 01. 2007 v 18:10
dear friends,
i added you to my blogroll…
all the best
holger danske
http://europenews.blogg.de
europenews@web.de
15. 01. 2007 v 1:32
prijde me to prehnane a to HODNE,jak muzete nejaky stat za jeho historiji?Muzou take cesi a jine staty
za svou historiji?Jen proto nesmi podle vaseho nazoru do EU,aniz by se omluvili?
Je to jako byste chteli omluvu od dnesniho nemeckeho obyvatelstva za 2 svetovou valku,za co se ma
napr omluvat 18 leta nemka,ktera valku ani nezazila a to se stalo mnohem dele nez byla osmanska
rise.Prijde me to pekne trapne a absolutne nelogicke.Prijde me ze tato stranka je spise rasisticka
nez li se snazi oduvodnit chyby islamu.Je to fakt divne tady vsechno na te strance……
15. 01. 2007 v 10:20
Pro Samiru…Žádný člověk není ostrov. Po svých předcích dědíme nejenom podobu a vlastnosti, ale také majetky, kulturu a většinou i náboženství. Celé tohle dědictví se snažíme zase předávat svým dětem. Turci jsou potomci vládnoucí privilegované vrstvy Osmanské říše. Není pravdou, že mají v majetku Istanbul ( dřívější Konstantinopol,) i když ho jejich předkové získali násilím? Zdědili ho naprosto přirozeně, stejně jako islám a stejně tak jsou pokračovateli své historie. Snad se shodneme i na tom, že systém devširme mohl vymyslet jen zločinný mozek, i když se tak dělo ve jménu islámu. Přesto se praktikoval 300 let, aniž by ho jediný muslim zpochybnil, že odporuje islámskému učení. Je tedy v souladu s islámem?
Je na nás vypořádat se s dědictvím minulosti, špatné činy našich předků nazvat špatnými a odmítnout se s nimi ztotožnit. Udělala to tak církev ústy papeže za upalování čarodějnic, udělali to tak Němci za zločiny ve válce a udělala to i česká strana ústy presidenta Havla za zločiny při odsunu sudetských Němců. Je to signál směřovaný do ostatního světa, že z naší strany už žádné takové činy nehrozí, že to odporuje našemu přesvědčení.
Ne tak je to s Tureckem. Nejde udělat tlustou čáru za částí jeho historie, na kterou jsou mimochodem Turci hrdi a tvářit se „ já nic, já muzikant.“ Dědíme nejenom majetky svých předků, ale také povinnost platit dluhy. Turci zatím nedospěli do potřeby smíření s okolními národy. Nemají pocit historické viny a nedávají záruku, že za vhodných podmínek nebudou v podobných zločinech svých předků pokračovat.
Tato absence historické viny je typická pro celý muslimský svět. Je to dáno tím, že drtivá většina muslimů se dívá na jinověrce a nevěřící jako na podřadný odpad. Nazývá je KAFÍRY a nepřiznává jim stejnou lidskou důstojnost. Pokud jste poctivá sama k sobě, znáte důvěrně tento aspekt z rozhovorů mezi muslimy. S člověkem, který mnou pohrdá, je nemožné navázat rovnocenné smysluplné partnerství. To se nevyřeší falešnou dvojí tváří, že se do medií říká něco jiného, než mezi muslimy. Takové lidi do Evropy nechceme.
V souladu s povinností dawy se snažíte šířit islám. Je ale těžké obhajovat to, co je položeno na špatných základech. Některé prvky islámu se dají srovnávat s jinými náboženstvími, jiné jsou vyloženě nelidské a proti Bohu.
15. 01. 2007 v 14:31
Bačík, historická vina je nezmysel, už som to uviedol. Stačí aby Turci uznali, že genocída Arménov sa stala a nič podobné sa v budúcnosti nebude opakovať. Ani Nemci a Nemecko nemajú historickú vinu. Takýmto spôsobom myslenia by sme sa dostali až k prvotnému hriechu v Raji. Podstatné je to, že súčasná expanzia islamu predstavuje hrozbu, že sa história bude opakovať.
15. 01. 2007 v 20:36
Můžete to napsat jak chcete, historické dědictví nebo zatížení. Národ, nebo kultura se prostřednictvím svého zástupce vyjadřuje k chybám minulosti a deklaruje, že se nebudou opakovat. A jak se k tomu staví Turci? Každá zmínka o genocidě Arménů je urážkou tureckosti a trestá se ze zákona. Pravdu jde na čas potlačit, ale bude se znovu vracet. Je to jako s emulzí olej - voda, přestanete míchat a olej vystoupí na hladinu. Děsivé na tom je, že Turci nemají ani potřebu se vypořádat se svou otrokářskou minulostí.Když nejsou morálně zralí ani přiznat zločiny minulosti a zřeknout se jich, neskýtají záruku, že za vhodných podmínek nebudou ve svých praktikách pokračovat.
Německo svou sebereflexi historie provedlo už dávno a opakovaně.
16. 01. 2007 v 10:23
Bačík, opakujem, že históriu nie je možné odsúdiť. Vysporiadať sa napr. s otrokárskou minulosťou je v podstate nezmysel, pretože otrokárstvo bol historicky vzniknutý spoločensko ekonomický systém, ktorý fungoval globálne a dokonca nezávisle od stupňa spoločeského vývinu v jednotlivých oblastiach sveta (otrokárstvo poznali kočovní indiáni aj vyspelé ríše). Prví tento systém prekonali Európania, ktorí ho v koloniálnej dobe odstránili aj v svojich kolóniách, a to väčšinou napriek odporu domorodcov. Napriek tomu sú Európania bývalými kolóniami obviňovaní za otrokárstvo, dokonca ako jediná rasistická spoločnosť na Zemi. Toto je následok sebazničujúcej sebareflexie histórie Európanov a Nemcov zvlášť. Nečudujem sa Turkom, Arabom či moslimom všeobecne, Mongolom atď., atď., že nechcú robiť zo seba takých idiotov ako Európania. Stratili by totiž nad Európanmi akúkoľvek morálnu prevahu, ktorou sa teraz pýšia oháňajú ako dobre vybranou a efektívnou zbraňou. Vysporiadať sa s minulosťou znamená uznať, že áno, čo bolo, to bolo, teraz ký som majorom je situácia o niečom inom. Pokiaľ má mať vysporiadanie sa s minulosťou nejaký pozitívny zmysel, nemôže znamenať historickú vinu ani zaťaženie, ani demoralizovanie, ale vyrovnane a bez zaváhania zhodnotiť, ako sme zaplatili za naše chyby, a ako sa vyvarovať chýb z minulosti a aj prítomnosti, aby sme nezaplatili ešte viac ako v minulosti. Turci vidia ako Európania zblbli, ako si neustále a stále bezdôvodnejšie, dá sa povedať až sadomasochisticky, sypú popol na hlavu a správajú sa ako banda idiotov, preto o genocíde Arménov nechcú ani počuť ani hovoriť, nie to ešte ju priznať. Bačík, rozmýšľať treba hlavou a nie srdcom, inak by som Turkom a moslimom všeobecne nerozumel oveľa viac ako Európanom (o kresťanoch sa už neodvážim hovoriť), ktorí kultúrnu a civilizačnú vojnu nevyhnutne musia prehrať, lebo ich najväčším nepriateľom sú samotní Európania, teraz už značne kultúrne, vlastne všeobecne, zdegenerovaní. To je v skratke asi všetko, dúfam, že je Vám jasné čo som mal na mysli.
16. 01. 2007 v 13:45
Musím plně souhlasit s Cynikem. Přiznání historické viny není žádná degradace, ale stejně jako Cynik si myslím, že v sočasné době se to dost polarizovalo. Zatímco my Evropané se cítíme za všechno vinni a to mnohem víc, než je potřeba, některé národy a etnika na sobě neshledávají chybu. Turci potřebují více sebereflexe a my naopak zas trošku méně a bude to OK.
16. 01. 2007 v 15:40
Naprosto souhlasim s Cynikem……
Myslim si,ze problem evropanu je momentalne velky a to z duvodu,ze se snazi napodovat ameriku.
Myslim si,ze drive v evrope i v cechach bylo vsechno jaksi lepsi,mohli jsme byt na nas hrdi a to i v zemedelstci a jinem…
Dnes?Vsechno je prodano-predevsim jakymsi nami neznamym firmam,ktere vetsinou maji puvod prave v americe.
Take evropska unije podle meho nazoru neni zrovna nejvetsim viteztvim,spise naopak a to ani nemluvim
o tom kdo zatim a co vsechno stoji nebo se skryva-amerika samozrejme.
Doufam,ze to nikdy tak daleko nedojde,ale myslim si ze na to doplatime.
Nemyslim si ze by jsme se meli bat Turku nebo jinych islamskych statu,ale predevsim Ameriky-to je
pro me velika hrozba…..chteji mit pod kontrolou celou zemi a zatim se jim to pomalu ale bohuzel jiste
vyplnuje,jak muzeme byt tak hloupi a na vsechno jim skocit?Vsemu co vidime v medijich verime,ale staci se do ameriky sami vydat a pak uz uvidite,je to hruza,doufam ze tak evropa nikdy neskonci,byla by to skoda a to velka.
Do ted jsme zili vsichni v evrope pospolu a to i stastne i s turky,nikomu nikdy nejaky turek nevadil,proc najednou ted?
Je to jen politika jak nam nahnat strach a udelat z islamskych statu to nejhorsi a odsoupnout je
pod rouskou vseho mozneho na stranu…..a tim islam ve svete odstrcit kamsi…..a tak amerika bude
ve vedeni o tom jim jde,prave proto ze muslimove nechteji aby americane vladli svetu….coz me pripada
jen dobre.
Reknete neni nam tady v evrope pekne tak jak jsme donedavna zili,bez snahy se totalne modernizovat podle vzoru ameriky(pouze medija,normalni lide takhle neziji,naopak jsou v bide a nasili) a bez rasizmu a nenavideni druhych,protoze zrovna ted je to jaksi moderni a kazdy o tom mluvi….
Ne zustante sami sebou a takovi jaci nasi predci byli a bude nam vsem lepe,stujte si za svem a nenechte se manipulovat.
16. 01. 2007 v 15:44
na teto strance se docteme hodne o americe,uz jsem tuto stranku uvadela,tak tedy pro ty co ji jeste nevideli:
http://ablecd.wz.cz/darkside/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=2
16. 01. 2007 v 15:47
najdete tu zlociny pachane amerikou-samozrejme ne ty informace stejne jake zname z mediji,chci vam tim ukazat jak muze dopadnout treba i evropa pokud se bude americe nebude neco libyt a zacneme se bourit
proti jeji jeji diktature
16. 01. 2007 v 18:42
Samiro, v něčem s vámi souhlasím, v něčem ne.
Já bych také nerad, aby se tady všechno “zamerikalozovalo,” ale neřekl bych, že se tak děje ve velké míře, resp. proti vůli evropského obyvatelstva. S neprůhledností některých zakázek a firem s Vámi souhlasím, ačkoliv si nejsem jistý, jestli většina z nich je z USA, jak uvádíte.
Ale rozhodně netuším, jak to souvisí se vstupem Turecka do EU a s tím, že jsme si žili všichni šťastně pospolu donedávna. To je podle mě hodně zjednodušené. Za prvé muslimové, pokud neberu Balkán - kam islám importovali prváě Turci - nejou v Evropě z historického hlediska zakořeněni až tak dlouho. Navíc před pádem železné opony byla úplně jiná doba a problémy.
Ačkoliv věřím, že Amerika má jistě mocenské zájmy, pochybuji, že by pro nás byla takovým ohrožením.
Navíc, když se podívám do historie, tak USA Evropě pomohly ve dvou světových válkách, tak nevím, jestli nás chtějí zlikvidovat.
A také si nejsem jistým vaším tvrzením, že jsme si žili v Evropě spokojeně pospolu i s Turky, Turkové byli prozatím naši sousedé do nedávné minulosti a předtím…no, to všichni dobře víme.
já si myslím, že jako dobří sousedé můžeme zůstat, ale nejsem si jistý, jestli budeme umět žít pospolu.
17. 01. 2007 v 10:53
Samira, tým, že islamu a moslimom rozumiem ešte neznamená, že mám k nim kladný vzťah. Moslimi tvrdia, že ich chcú Američania, či kresťania zničiť (viď Irák) a že v islamských krajinách sú kresťanské vojská. Kresťanské vojská neexistujú už viac ako dve storoča, jediný kresťanský štát je totiž Vatikán, zvyšok sú svetské štáty. A v Iraku sa od roku 2003 vraždia navzájom Sunniti a Šííti. Vy moslimi s vašimi nekonečnými požiadavkami, urážlivosťou a zámermi nás zotročiť nám bežným svetským Európanom už poriadne leziete na nervy. Nepáči sa vám tu, nepáčime sa vám ani my Európania, tak si zbaľte svoje veci a zmiznite z Európy, vráťte sa tam, odkiaľ ste prišli a dajte nám pokoj. Keď to urobíte, určite sa prestaneme o vás a váš spôsob života zaujímať. Na vás moslimoch je zaujímavá akurát ropa, ktorou nás Európanov parádne vydierate. Bežní moslimi ako vy Samira to buď nevedia, alebo to nechcú vedieť. Tak ako sa islamské štáty zbavujú kresťanov, a to nie sú žiadni imigranti, ale kresťanskí domorodci, tak sa musíme aj my Európania zbaviť vás moslimov, inakšie nám nikdy nedáte pokoj. Čím je vás totiž na jednej hromade viacej, tým ste mierumilovne stále drzejší a už otvorene hovoríte o potrebe zriadiť v Európe islamský kalifát. Takže Samira, zatiaľ vás môžem považovať za naivnú osôbku, ktorá je však vystavená takým fundamentalistickým vplyvom, že máte viac ako 50% šancu stať sa takým moslimom, ktorí požadujú, aby prorokova vlajka viala nad chrámom sv. Petra vo Vatikáne. Islam je jediným náboženstvom a ideológiou, ktorého príslušníci sú kolektívne vinní za činy jednotlivcov. Vysvetľovať vám to nebudem, to je už ďaleko nad vaše mentálne schopnosti.
17. 01. 2007 v 23:01
Samiro, vidíte že některé příspěvky jsou dost emotivní. Možná to někdy i trochu zabolí a to je mi líto. Zkuste ale pochopit, že lidé se cítí ohroženi. Ve své podstatě, ve své kultuře. Já vím, že vy osobně v nás nevidíte podřadné kafíry ale faktem je, že islám reprezentuje široké spektrum názorů a ten Váš názor není zrovna většinový.
18. 01. 2007 v 13:22
Bačík, pokiaľ sa váš príspevok vzťahuje na mňa, tak ste strelil capa. Emóciami sa nezaoberám, ale realitou. Moslimi zraňujú Európanov na každom kroku, ja to ako umiernený cynik len vraciam. Islam sa vymyká sekulárneho dohľadu, preto je môj prístup racionálny a nie emotívny. Ostatne, chránim len našu kultúru a civilizáciu, o ktorej zrejme nemáte najlepšie mienenie. Neznášam aj užitočných idiotov ako ich definoval báťuška Lenin. Nie som si istý, či sa to vzťahuje na Vás, ale pokiaľ reagujete na nejaký príspevok, tak by to malo byť zreteľné. Predišli by sme nedorozumeniu.
18. 01. 2007 v 15:02
Cynik: Imponuje mi Vaše přímost, s jakou formulujete své názory. O naší kultuře mám vysoké mínění a myslím, že právem. A to i přes skutečnosti, které v mnohých oblastech nejsou ani zdaleka ideální. Vaše poslední věta Samiře byla ale v rovině osobní a urážlivá.
“Ten kdo uráží svého oponenta, ztrácí právo na dialog.” ( pravidla dialogu )
19. 01. 2007 v 9:42
“Ten kdo uráží svého oponenta, ztrácí právo na dialog.” ( pravidla dialogu ). V tomto Bačík s Vami
súhlasím. Chcel som ukončiť diskusiu kulantnejšie. Priznávam, na moslimov som už taký alergický, že ich fantasmagorie ma často donútia ukončiť diskusiu takýmto spôsobom. Takže ďalej budem diskusiu len sledovať.
19. 01. 2007 v 16:16
V roce 354 n.l. porodila v Alžíru v severní Africe římskokatolická zbožná matka syna a dala mu jméno Augustin. Ten pak stal biskupem římsko-africké provincie. Byl to velmi vlivný a bohatý muž s vlastní armádou. Klášteru ve skutečnosti sloužili jako základna pro práci, při které vyhledával a ničil biblické rukopisy, které vlastnili původní křesťané. Augustin se stal »svatým« za věrné služby Matce církvi.
…
Touhou Vatikánu bylo získat Jeruzalém za každou cenu kvůli jeho náboženskému významu. Vždycky však tomu bránili Židé. Další překážkou byli prvotní křesťané v severní Africe, kteří tam šířili evangelium. Římský katolicismus však nabýval na moci a nemínil tolerovat žádný odpor. V Římě proto církev potřebovala naleznout nějaký prostředek, který by vyvolal odboj proti Židům a proti skutečným křesťanům, kteří odmítali přijmout katolickou víru.
…
Augustin velmi dobře pochopil, oč běží a sám se nabídl, že pro římský plán s Araby přichystá Římu půdu. Sepsal dvě knihy: Boží město a Vyznání, které, aniž by je Arabové poznali a studovali, ovlivnili jejich život a jejich další osudy na celé tisíciletí. Augustin byl Římem do plánu zčásti zasvěcen, a proto bylo jeho dílo velmi přísně střeženo a rozmnožováno.
V knize Boží město Augustin objasňoval, že papež je vládcem světa. To bylo r. 420. V původním latinském překladu knihy Boží město je tato informace jasně rozebrána, zatímco v novějších překladech je veřejnosti již odstraněna. Augustin v této knize píše: »On (papež) je Sluncem. Je Vládcem vesmíru. Je Měsícem. Existují vladaři země, kteří zrcadlí jeho slávu. Země, to je všechen lid, se před ním sklání.« Augustin v této knize jasně řekl, že Bůh udělil papeži božské právo jako Ježíši Kristu na zemi, aby tajně ovládal obyvatele v každé zemi skrze výchovu, politiku, ekonomiku a vojenskou moc. V Augustinově době byl papež nazýván biskupem Říma. Je o tom psáno v knize: The other side of Rome, str. 155-159 a Baal Worship, Crusaders v 9. a 10. čísle a ještě i v některých starších přehledech o římskokatolické církvi.
Augustin se navíc všemožně snažil obrátit co nejvíce Arabů na římskokatolickou víru a přivést je i k uctívání Panny Marie a křížů. Odmítly pouze dva arabské kmeny, které se neobrátily. Augustin je v Římě přesně popsal, popsal i jejich zvyky a detailně vyjmenoval jejich rody, jména, významné dny a roky.
Za pomoci Augustina poslal Řím těmto Nomádům agenty, kteří mezi nimi šířili zvěst, že se jednoho dne objeví velký vůdce, který všechny Araby sjednotí, a který bude konat divy a zázraky a bude velikým prorokem. V tomto díle pokračoval po Augustinovi jeho nejbližší učedník a po něm další augustinův učedník, kteří byli zasvěceni do římského plánu a byli vázáni nejpřísnější mlčenlivostí.
200 let po Augustinově smrti, kolem roku 570 se v Mecce, v Saudské Arabii narodil Mohamed. A tento muž přesně vyhovoval římským plánům.
V tomto dramatickém příběhu sehrála úlohu bohatá arabská dáma, věrná papežova následovnice, Khadiah. Svůj veškerý majetek darovala »Matce církvi« a vstoupila do kláštera. Když tam pobývala, byla pověřena zvláštním úkolem a byla z kláštera poslána zpět do světa. Jejím úkolem bylo nalézt vzácného, podnikavého muže, který měl být použit Římem vy vytvoření nového náboženství nenávidějícího Židy a který se měl pro Izmaelity stát Mesiášem. Khadiah Mohameda našla, vzali se a usídlili se blízko bratrance Khadiahy jménem Waraguah, který byl, jako i ona, věrným katolíkem. Řím jej postavil jako Mohamedova rádce. Vatikán nelitoval peněz a Mohameda zahrnoval velikým bohatstvím. Kromě toho se mu dostalo vynikajícího katolického vzdělání, když mu byly posláni ti nejlepší římskokatoličtí učitelé. Jeho zaškolení probíhalo velmi intenzivně. Základní osnovou byly právě Augustinovy knihy a pod Waraguahovým vedením se stal věrným Augustinovým následovníkem. Tak se připravoval ke svému velikému úkolu.
Na příkaz Říma pak začali římští katolíci rozšiřovat v severní Africe zprávy o velkém člověku, který povstane z jejich středu jako jejich Bohem vyvolený. Jako chlapec byl Mohamed vyučován, že jeho největší nepřátelé jsou Židé a že římští katolíci jsou jediní praví křesťané a že ti další lidé, kteří si tak říkají, jsou bezbožní podvodníci a děti ďábla, které je nutno zničit. Toto učení je také dodnes podkladem a základem odporu široké muslimské veřejnosti k Židům a ničí snahy na přijetí Krista v každém muslimském národu.
Když Mohamed obdržel »božská zjevení« v jeskyni na hoře Hira na okraji Meccy, římskokatolický bratranec jeho ženy, Waraguah začal tato zjevení vysvětlovat a výsledkem byla islámská kniha Korán, která obsahuje mnoho Mohamedových spisů. Tato kniha také umožnila Muslimům získání římskokatolické ochrany díky tomu, že obsahuje Mohamedovo zjevení týkající se přímo Panny Marie. A zde se také ukázalo, jak důležité bylo »misijní« působení Augustina, když Araby seznamoval s Pannou Marií. Pročpak asi?
I přesto, že Korán obsahuje veliké množství Mohamedových rad a vidění, nejsou dodnes všechny Mohamedovy duchovní projevy, zapsané do písemností, zveřejněny úplně. Stále ještě schází mnohá nepublikovaná Mohamedova díla. Ta jsou dodnes v rukou nejvyššího svatého muže islámské víry, Ajatolláha.
Když nás kardinál Bea ve Vatikánu zasvěcoval do této problematiky, řekl: »Tyto spisy se bedlivě střeží, protože obsahují informace o tom, jak Vatikán vytvořil islám. Obě strany mají o sobě tolik informací, že kdyby pronikly na veřejnost, vznikl by skandál, který by znamenal ostudu a záhubu pro obě náboženství.«
Jedním z Mohamedových zapsaných výroků je i tento: »Satan se dotýká každého Adamova syna v den, kdy ho matka porodí, kromě Marie a jejího syna.« Proč by Mohamed (podle arabské oficiální tradice neznalý římského katolicismu) zasahoval do římskokatolického učení? Není to podivné? Navíc v Kabaa v Mecce byla již za dnů Mohamedova děda a otce ikona Panny Marie s děťátkem.
Mohamed se nazval poslem Allahovým a stal se zakladatelem velikého islámského náboženství. To bylo kolem roku 600 n.l. Roku 630 dobyl se svým deseti tisícovým vojskem Meccu, odkud politicky a nábožensky vládl. Zemřel r. 632 n.l. Měl celkem 9 žen a jedna z jeho dcer se jmenovala Fatima.
Za necelých 20 let po jeho smrti zničila jeho vojska byzantskou a perskou říši a o něco později jeho vojska zaplavila Evropu, neboť se jeho náboženství rychle šířilo. Korán uznává Ježíše jako jednoho z proroků a jestliže je papež jeho představitelem na zemi, tak také musí být jeho prorokem. Ovšem ve skutečnosti neví, že to způsobil právě sám římský papež, že se mu mohamedáni koří a uctívají ho jako dalšího svatého muže.
…
Když papež viděl, jak se mohamedáni vojensky vzmáhají, jednal nyní rychle. Vydal buly povzbuzující arabské generály, aby okupovali národy severní Afriky a všech ostatních krajů, kam se již arabové dostali a kde se usídlili.
Vatikán pomáhal financovat vytvoření obrovských islámských armád výměnou za tři speciální, »zanedbatelné laskavosti«:
1. Vyhlazení Židů a pravověrných křesťanů, které nazývali bezvěrci
2. Ochrana augustiánských mnichů a římských katolíků
3. Dobytí Jeruzaléma pro »jeho svatost« proroka papeže ve Vatikánu.
A tak začalo dobývání severní Afriky a ostatních arabských území. Během doby se síla vojska ještě více rozrostla. Vojsko krutě pobíjelo Židy a pravověrné křesťany a Jeruzalém padl do jeho rukou. Nikdy však nezaútočilo na římskokatolíky ani na jejich kláštery. Nastal čas účtování. Papež žádal vydání Jeruzaléma. Jenže arabští generálové se náhle začali vydání bránit a papežovy plány, tak dlouze a pracně naplňované, se začaly před jeho očima rychle bortit. Pod Waraguahovým vedením totiž Mohamed zaznamenal do Koránu jednu velikou lež, podle níž Abraham obětoval Izmaele namísto biblického Izáka. Mohamed zaměnil jména a dokonce měl i v tomto smyslu několik vidění, která tuto lež jakoby dokázala. Výsledkem této lži a Mohamedových vidění postavili Arabové v Jeruzalémě právě na místě, kde dříve stál Jeruzalémský chrám zničený roku 70 n.l. mešitu na počest Izmaele. A tím se stal Jeruzalém druhým největším místem islámské víry.
Copak nyní mohli arabští generálové přenechat tak svaté místo a navíc tak těžce vydobyté bez vzpoury? Když papež zjistil, že stejnou úctu jako jemu prokazují i Izmaelovi, rozčílil se, protože stavba byla postavena za jeho zády.
Vatikán se cítil uražen a když navíc ještě arabští generálové přišli do Vatikánu a žádali od papeže buly, kterými by povolil vpád mohamedových vojáků do Evropy poznal papež, že válka je nevyhnutelná. Povolení nevydal a okamžitě postavil křižáckou armádu. Boje s mohamedány trvaly celá další staletí, ale Jeruzalém se nikdy nedostal do rukou Vatikánu. Padlo Turecko, islámská vojska napadla Španělsko a Portugalsko. V Portugalsku pojmenovali jednu horskou vesnici Fatima na počest Mohamedovy dcery. V té době vůbec netušili, že se jednou stane světově proslulou. Muslimská armáda obsadila Sardinii a Korsiku a chystala se na vpád do Itálie.
V té době islámští generálové zjistili, že již nejsou schopni k další expanzi a že přišel čas na mírové rozhovory. Jedním z vyjednavačů byl František z Assisi. Výsledkem bylo podepsání smlouvy, podle níž muslimové směli obsadit v »křesťanském« světě Turecko a katolíci směli obsadit v arabském světě Libanon.
Dále bylo dohodnuto, že muslimové mohou svobodně stavět v katolických zemích své mešity, pokud bude římskokatolické vyznání v arabských zemích prosperovat.
Kardinál Bea nám dále sdělil, pokračoval Rivera, že muslimové se s papeženci dohodli na ničení společného nepřítele - nekatolických křesťanských misionářů hlásajících biblické učení. Prostřednictvím těchto smluv bylo tedy dohodnuto duchovní zničení a zotročení dětí Izmaele. Byla postavena opoziční hráz proti Božímu Slovu mezi prostým arabským obyvatelstvem. Po podepsání těchto smluv zahájil nejvyšší muslimský duchovní Ajatolláh prostřednictvím kněží, mnichů a jeptišek přísnou a tvrdou kontrolu Muslimů.
Vatikán i nadále podněcoval nenávist mezi Židy a muslimskými Araby. Celé islámské společenství proto dodnes pohlíží na biblické misionáře jako na ztělesněného ďábla, který přináší jed ku zničení Allahových dětí. Jsou dokonce státy, kde vlastnictví Bible svaté se trestá okamžitou smrtí.
Obětaví misionáři, kteří působí mezi arabským obyvatelstvem nic neví o tajných smlouvách mezi Vatikánem a Meccou, které jejich usilovnou misijní práci důsledně ničí.
19. 01. 2007 v 16:19
no comment
19. 01. 2007 v 16:25
cynik me neurazil,protoze tim urazil jen sam sebe.Rikate ze jste na me alergicky,a co by jste delal kdyby jste me osobne potkal?Rovnou nechal povesit,vyhnat nebo zavrit?Me vase odpovedi a dialog nepripada
vubec cynicky,ale egoisticky a rasisticky,nekteri lide by si meli uvedomit za co vlastne bojuji,muze se stat,ze nekteri lide mezi nami bojuji za neco jineho-mozna za neco co dluzi sami sobe nebo za neco osobniho s cim musi nejprve sami bojovat,jinak nikdy nebudete z nicim spokojeni a opravdu jen Cynicky.Mejte se krasne.
19. 01. 2007 v 18:27
cerebro: Takovou kopu hloupostí a duševních zvratků jsem ještě pohromadě neviděl. Znásilňujete historii a musíte trpět stihomamem. Všude vidíte spiknutí. Na obsah se ani nedá pořádně reagovat, přečtěte si prosím životopis Augustina a Mohameda a srovnejte to s tím Vašim blábolem.
Kdopak jste VY - ZASVĚCENÍ, co vás kardinál Bea seznámil ve Vatikánu s nejvíce střeženými tajemstvími církve a islámu? Není to protimluv?
Ještě dvě perličky:
Po podepsání těchto smluv zahájil nejvyšší muslimský duchovní Ajatolláh prostřednictvím kněží, mnichů a jeptišek přísnou a tvrdou kontrolu Muslimů.
Stále ještě schází mnohá nepublikovaná Mohamedova díla. Ta jsou dodnes v rukou nejvyššího svatého muže islámské víry, Ajatolláha. ( kterého? )
19. 01. 2007 v 19:01
re:Bačik..No Mna Kardinal Bea nezasvatil ale Dr.Alberta Riveru. Tento clanok som nasiel v knihe Tajomne Dejiny Jezuitu od Edmonda Parisha….
19. 01. 2007 v 19:01
re:Bačik..No Mna Kardinal Bea nezasvatil ale Dr.Alberta Riveru. Tento clanok som nasiel v knihe Tajomne Dejiny Jezuitu od Edmonda Parisha….
19. 01. 2007 v 23:03
Cerebro , přečtěte si “Protokoly sionských mudrců” nebo taky “da Vinciho kod” a
hezky se tam spoznejte i s těmi svými výše uvedenými “informacemi”.
21. 01. 2007 v 13:56
Nejlepší gag od cerebra je, že mohamedovi se dostalo katolického vzdělání. Zřejmě už bojoval s alzheimrem, když přeformuloval křesťanskou trojici jako Otec, Syn a máti Marie.
Nicméně se dá říct, že Augustin byl omezenec: Jeho výrok, že ani ten nejvzornější pohan se nedostane do nebe, připomíná poněkud muslimy.
Tipuju, že vatikán rovněž vymyslel komunismus, aby zničil svého zaostalého rivala.Smlouva ovšem vypršela přesně v den nástupu Gorbačova a tento okamžitě reagoval, aby se vyhnul ekonomickému a ideologickému embargu Vatikánu. Vatikán pak navštívil za účelem odpustku. Ten nebyl zadarmo: demontáž SSSR.
21. 01. 2007 v 23:03
theofil…
Už v 18. století vyšla papežská encyklika, kde papež vysvětlil, proč komunismus nemůže fungovat. Důrazně varoval před touto cestou a přímo vizionářsky předpověděl hrůzy totality, které se později za 200 let vyplnily.
Můžete uvést zdroj výroku sv. Augustina, že ” ani ten nejvzornější pohan se nedostane do nebe?” Velmi rád bych si to ověřil.
22. 01. 2007 v 0:52
Vatikán má značné zásluhy o pád komunismu, vědí to nejlépe Poláci. Rád cvičně fantazíruju, abych se vcítil do autorů různých jakomyšlenek.
Ten citát jsem parafrázoval, v původním znění přirovnává dobrého pohana k dobrému běžci, do nebe se nedostane. Citát byl součástí studie, musel bych se podívat do knihy, kterou nemám po ruce.
22. 01. 2007 v 1:07
Teď jsem si všiml, že jste autorem článku. Díky za odvednou práci s velkou zásobou reálií a pojmů.
Mimochodem Turci se vyznamenali, při demonstracích volali, jsme všichni arméni. Mysleli to vážně, Svoji vládu označují za fašistickou a vědí nejlépe, že jejich věrchuška rozkrádá jejich i EU peníze. Současně má pravdu i Hugh Fitzgerald na jihadwatch, když vysvětluje, že kemalismus jen substituoval kult mohameda podobnými prvky. Měli bychom situaci sledovat. Jestli narazíte na zajímavé prameny, přidejte je. Dobré jsou i osobní styky, člověk se doví mnohem víc než z médií. Právě teď to začíná být zajímavé. Nepropást příležitost sledovat něco v zárodku.
Kromě křesťanů - jejichž faktický počet je zcela zamlžen - jsou to i alaviti (údajně 26 procent), kterým stojí zato věnovat nějaký čas. Jejich víra je trochu burleskní, na (za?) hranici islámu a jsou rovněž utlačováni.
V řecké TV často ukazují Turky, kteří přestoupili na křesťanství.
01. 02. 2007 v 10:08
nechci nikomu rikat co je pravda a co neni.chci jen rici,ze v kazdem nabozenstvi jsou jak svetle i tmave odstiny,ale jadro vsech nabozenstvi je stejne.prectete si bibli a najdete v ni co podpori tzv. vasi pravdu at je svetla cili tmava,ale je to vase pravda.v bhagavadgite je to totez a v dalsich tzv.svatych knihach vsech kultur.mam jeste jeden dotaz na autory techto stranek-kdo vytvoril Bin Ladina a podporoval?kdo oklamal araby a muslimy po jejich vzpoure proti turkum?kdo se roztahuje v jejich uzemi dotedka?chceme zit v miru,ale rozsevame nenavist a pomahame k rustu radikalismu jak na BV tak i u nas.
01. 02. 2007 v 10:13
tyto stranky nejsou stanky pravdy a pratelstvi,ale stranky ktere reprezentuji nazor urcite skupiny lidi.mezinarodni pratelstvi je pekny nazev,ale nehodi se k vasim strankam.
05. 02. 2007 v 13:13
To, co autor oznacuje, ze se stalo v roce 1829 (tedy, ze Balkánské národy po prohrané válce Turecka s Ruskem, připadly pod správu Ruska a Rakousko – Uherska) se stalo az v roce 1878, po berlinskem kongresu. Tehdy byla Bosna a Hercegovina okupovana Rakouskem. Vzniko nezavisle Bulharsko pod ruskym patronatem (nikoliv vsak pod spravou Ruska - zadny balkansky stat nepripadl po spravu Ruska). Řecko se v roce 1830 stalo plně samostatným, ne autonomnm v rámci osmanské říše (jako Srbsko). Skolacke a zbytecne chyby…
05. 02. 2007 v 18:55
Rusko-turecká válka byla ukončena 14. září 1829 drinopolským mírem. Ruské hranice se posunuly k ústí Dunaje, dunajská knížectví Moldavsko a Valašsko přešla pod ruský protektorát, byla potvrzena autonomie Srbska jako dědičného knížectví a byla uznána autonomie Řecka. Na východě Rusko získalo území mezi Kubání a Gruzií, obydlené muslimskými Čerkesy a Čečenci, byla potvrzena carova suverenita nad Gruzií a Arménií včetně nedávných ruských zisků ve válce s Persií. Osmanská říše měla zaplatit během deseti let válečné reparace ve výši 400 milionů piastrů. Londýnským protokolem z 3. února 1830 uznaly Velká Británie, Rusko a Francie úplnou nezávislost Řecka. Po zavraždění řeckého prezidenta Kapodistriase v září 1831 však Řecko opět upadlo do anarchie. Roku 1832 bylo prohlášeno absolutní monarchií v čele s nezletilým bavorským princem Ottou. Otto se v lednu 1833 vylodil v Naupliu a v roce 1834 přesídlil do Atén, jež se staly novým hlavním městem Řeckého království. Téhož roku turecká posádka opustila Akropoli.
Roku 1876 povstání křesťanů v Bosně podpořilo Srbsko a Černá Hora, vypukla válka, v níž srbské armády, které vedl ruský generál Čerňajev, odchovanec suvorovské taktiky. Byli ale poraženi. V dubnu následujícího roku car Alexandr II. vydal v Kišiněve je jménu pravoslaví a slovanské vzájemnosti manifest o vyhlášení války Turecku a do války vstoupilo Rusko. Příměří bylo podepsáno 31. ledna 1878 v Drinopolu. Rusko zvítězilo a ruské jednotky stály na dohled od Istanbulu, teprve teď se do věci vložila Velká Británie a velmoci rozhodly ,že vše se vyřeší na Berlínském kongresu.
A tak vojáky vystřídali diplomaté, kteří rozhodli v 25. článku berlínské smlouvy že: Provincie Bosna a Hercegovina budou okupovány Rakouskem - Uherskem, které je také bude spravovat.
29. července roku 1878 zahájily rakouské armády generála Josipa Filipovice obsazování BiH.
(Za ten skok v čase se omlouvám, doufám, že jsem to uvedl na pravou míru.)
12. 02. 2007 v 12:23
konecne nekdo rozume myslici,dekuji pane dodomarx
12. 02. 2007 v 20:39
Dobré ale je, že si tu může každý říct své mínění.
27. 03. 2007 v 11:22
“Islam je jediným náboženstvom a ideológiou, ktorého príslušníci sú kolektívne vinní za činy jednotlivcov.”
Tohle je opravdu nebezpečné. Dávejte si pozor na lidi, kteří tyhle rozumy kážou.
19. 08. 2007 v 23:07
Dámy a pánové, Karel Martel a obránci Vídně se asi obracejí ve svých hrobech.Křesťanství zrodilo Evropu a pokud se nevzpamatujeme a zapomeneme na to, tak Evropa jako fenomén zanikne.
03. 01. 2008 v 18:45
je to pravda protože muslimové se rozšiřují jako k…. po celým světě už ted jak vypadá Londýn,
Německo,a nemuslimské zemně smněrem na východ,pořád si radikálové stojí jen za svým zabíjet
a zabíjet pro Aláha tomu všichni tak slepě věří a zachází pořád dál,kdyby byl Aláh Bůh tak by tohle
skrz pochybný korán nepřikazoval je to jako fašizmus,v jehož době vraždili hromadně lidi pro
barvu vlasů atd… ale muslimové chtějí vraždit jen proto že jim to pochybný korán přikazuje