Čteme si z koránu - 9:1-5
Aneb korán s komentářem muslima pro nemuslimy
(Komentář jednoho z nejznámějších komentátorů koránu Ibn Kathira k veršům 9:1-5)
(1. Zproštění od Boha a posla Jeho pro ty z modloslužebníků, s nimiž jste uzavřeli úmluvu:)
(2. „Pohybujte se volně (modloslužebníci) po zemi po dobu čtyř měsíců a vězte, že nejste schopni uniknout zásahu Božímu a že Bůh zahanbí nevěřící!“)
Proč není na začátku této súry basmalah(1)
Tato vznešená súra (č. 9) byla jednou z posledních súr, která byla Alláhovu poslovi zjevena. Al-Buchari(2) zaznamenal, že al-Bara řekl, “Poslední zjevený verš byl,
(A žádají tě o vysvětlení. Odpověz: „Bůh vám dává toto vysvětlení o dědictví v boční linii”) [4:176], zatímco poslední súra, která byla zjevena, byla al-Bara(3)“. Basmalah není na začátku této súry, protože společníci(4), kteří následovali Vůdce věřících Uthmana bin Affana, jí nezapsali do úplného vydání koránu, který sebrali. První část této vznešené súry byla zjevena Alláhovu poslovi, když se vrátil z bitvy u Tabuku, a to během poutního období, když Mohamed uvažoval, že se zúčastní pouti. Připomněl si ale, že této pouti se ještě budou účastnit modloslužebníci, jak tomu bylo během předchozích let, a že budou obcházet kolem Domu(5) nazí. Nechtěl s nimi být spojován a poslal Abu Bakra as-Sidika, ať je jím Alláh potěšen, aby ten rok vedl pouť a seznámil lidi s jejich rituály, a nařídil mu, aby informoval modloslužebníky, že na dalších poutích se již nebudou moci podílet. Nařídil mu, aby k lidem pronesl,
(Zproštění od Boha a posla Jeho …). Když Abu Bakr odešel, prorok poslal Ali bin Abu Taliba, aby byl tím, kdo donese jako jeho zástupce tuto novinu modloslužebníkům, protože byl jeho bratrancem. O tom se zmíníme později.
Zveřejnění odmítnutí modloslužebníků
Alláh řekl,
(Zproštění od Boha a posla Jeho), je prohlášení svobody od všech povinností ze strany Alláha a Jeho posla,
(pro ty z modloslužebníků, s nimiž jste uzavřeli úmluvu: „Pohybujte se volně (modloslužebníci) po zemi po dobu čtyř měsíců”) [9:1-2]. Tyto verše se vztahují na modloslužebníky, kteří s muslimy uzavřeli smlouvy na dobu neurčitou a na ty, jejichž smlouvy měly skončit dříve než za čtyři měsíce. Doba trvání těchto smluv byla změněna na čtyři měsíce. Pokud jde o ty, jejichž mírové smlouvy měly skončit v určitý den za déle než čtyři měsíce, ty měly skončit v určený den bez ohledu na to, jak daleko byl v budoucnosti, protože Alláh řekl,
(Dodržujte tedy plně vůči nim úmluvu až do vypršení lhůty její) [9:4]. Takže kdokoliv měl s Alláhovým poslem uzavřenou mírovou smlouvu, ta měla trvat až do jejího vypršení, jak bylo zaznamenáno od Mohameda bin Kab al-Kuraziho a dalších. Také se zmíníme o hadísu, který o tom hovoří. Abu Mashar al-Madani řekl, že Mohamed bin Kab al-Kurazi a několik dalších řeklo, “Alláhův posel poslal Abu Bakra, aby vedl devátého roku (po hidžře(6)) poutní rituály. Také poslal Ali bin Abi Taliba s třiceti nebo čtyřiceti verši ze súry al-Bara (At-Tawba), aby je recitoval lidem a dal tak modloslužebníkům čtyři měsíce, během kterých se mohou volně pohybovat po zemi. Recitoval tyto verše v den Arafah (devátého dne měsíce Dhul-Hijjah(7)). Modloslužebníkům bylo poskytnuto dalších dvacet dní (měsíců) Dhul-Hijjah, Muharram, Safar, Rabi al-Awwal a deset dní měsíce Rabi ath-Thani. Vyhlašoval jim v jejich táborových oblastech, ‘Žádnému modloslužebníkovi nebude po tomto roce povoleno provádět pouť, a žádná nahá osoba nebude moci obcházet kolem Domu’”.
Alláh řekl,
(3. Provolání od Boha a posla Jeho k lidem v den velké pouti: Bůh a Jeho posel se zříkají závazků vůči modloslužebníkům; jestliže se však kajícně obrátíte, bude to pro vás lepší, jestliže se však odvrátíte zády, vězte, že nejste schopni uniknout zásahu Božímu. A oznam těm, kdož neuvěřili, zvěst radostnou o trestu bolestném!)
Alláh v tomto prohlášení říká,
(od Boha a posla Jeho), jako varování lidem,
(v den velké pouti), v den Obětování, nejlepší a nejjasnější den poutních rituálů, během kterého dochází k největšímu shromáždění lidí.
(Bůh a Jeho posel se zříkají závazků vůči modloslužebníkům) jsou svobodní od všech závazků vůči nim. Alláh dále vyzývá modloslužebníky k pokání,
(jestliže se však kajícně obrátíte), od špatného vedení a modloslužebnictví, kterému se oddáváte,
(bude to pro vás lepší, jestliže se však odvrátíte zády), a budete trvat na svých způsobech,
(vězte, že nejste schopni uniknout zásahu Božímu) Alláh je nad vámi a vy jste všichni v jeho sevření, pod jeho mocí a vůlí,
(A oznam těm, kdož neuvěřili, zvěst radostnou o trestu bolestném!) který jim přinese potupu a utrpení v tomto životě a muka řetězů a ostnatých železných tyčí v životě posmrtném. Al-Buchari zaznamenal, že Abu Hurajra řekl, “Abu Bakr mě poslal během pouti s dalšími v den Obětování, abych vyhlásil v Mině, že po tomto roce nebude žádnému modloslužebníkovi dovoleno podílet se na pouti, ani nebude nahé osobě povoleno obcházet Kabu”. Humajd řekl, “Protok potom poslal Aliho bin Abi Taliba a nařídil mu, aby vyhlašoval al-Baru(8)“. Abu Hurajra řekl, “Ali s námi šířil al-Baru na shromáždění v Mině v den Obětování a vyhlašoval, že žádný modloslužebník se po tomto roce nezúčastní pouti, ani nebude žádná nahá osoba obcházet Dům”. Al-Buchari také zaznamenal tento hadís, ve kterém Abu Hurajra řekl, “V den Nahr mě Abu Bark poslal společně s dalšími zpravodaji do Miny, abych veřejně vyhlásil, že ‘Žádnému pohanovi nebude po tomto roce povoleno vykonat pouť a žádné nahé osobě nebude povoleno obcházet Kabu’. Abu Bakr vedl během této poutní sezóny lidi a během roku “Rozlučkové pouti”(9), kdy pouť vykonal prorok, se jí nezúčastnil žádný modloslužebník”. To je vyprávění, které al-Buchari zaznamenal v knize o džihádu. Mohamed bin Ishák zaznamenal vyprávěné od Abu Džafara Mohameda bin Ali bin al-Husajna, který řekl, “Když byla Alláhovo poslovi zjevena al-Bara a on poslal Abu Bakra, aby dohlížel na poutní rituály lidí, byl dotázán, ‘Alláhův posle! Proč nepošleš toto poselství Abu Bakrovi?’ Proto řekl,
(Nebude to přijato, jako by to pocházelo od mě, pokud to nebude od člena mé rodiny.) Pak zavolal Aliho a řekl mu,
(Vezmi tuto část ze začátku al-Bary a vyhlaš mezi lidem v den Obětování, když se shromáždí v Mině, že žádný nevěřící nevstoupí do ráje, žádnému modloslužebníkovi nebude po tomto roce povoleno vykonávat pouť, nebude možné obcházet Kabu nahý a kdokoliv uzavřel smlouvu s Alláhovým poslem, ta zůstane platná dokud nevyprší.)
Ali jel na velbloudici Alláhova posla jménem al-Adba, dokud na cestě nedojel Abu Bakra. Když ho Abu Bakr spatřil, řekl, “Jsi zde jako velitel nebo jako následovník?” Ali odpověděl, “Následovník”. Pokračovali. Abu Bakr vedl lidi na pouti zatímco Arabové tábořili na svých běžných místech z džahilije(10). V den Obětování se Ali bin Abi Talib postavil a prohlásil, “Lidé! Žádný nevěřící nebude přijat do ráje, žádný modloslužebník se nebude moci zúčastnit příští rok pouti, nebude žádné obcházení Kaby v nahotě a každý, kdo má smlouvu s Alláhovým poslem, ta zůstane platná, dokud její platnost nevyprší”. Žádný modloslužebník se tedy nezúčastnil po tomto roce pouti a obcházení v nahotě kolem Kaby ustalo. Pak se vrátili za Alláhovým poslem. To bylo tedy prohlášení nevinnosti, kdokoliv z modloslužebníků, kdo neměl smlouvu, získal mírovou smlouvu na jeden rok a kdokoliv smlouvu měl, ta zůstala platná až do vypršení její platnosti.
(4. Výjimku tvoří ti modloslužebníci, s nimiž jste uzavřeli úmluvu a kteří vám potom nikterak neškodili a nikomu proti vám nepomáhali. Dodržujte tedy plně vůči nim úmluvu až do vypršení lhůty její, neboť Bůh věru miluje ty, kdož jsou bohabojní.)
Existující mírové smlouvy zůstaly platné do vypršení jejich platnosti
Toto je výjimka upravující nejdelší dobu trvání smlouvy pro ty, kteří měli obecnou smlouvu - bez zmínky o čase - na čtyři měsíce. Dostali čtyři měsíce, po které mohli cestovat zemí a hledat útočiště tam, kde si přáli. Tam, kde byla smlouva uzavřena k určenému datu, měla platit až do tohoto dohodnutého termínu. Ti, kteří spadali do této kategorie, se nicméně museli zdržet porušení podmínek smlouvy s muslimy a pomoci nemuslimům proti muslimům. Tento druh mírové smlouvy s muslimy měl trvat až do konce smlouvy. Alláh vyzval k dodržování takových mírových smluv, když řekl,
(neboť Bůh věru miluje ty, kdož jsou bohabojní) [9:4], kteří dodržují své sliby.
(5. A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Bůh je věru odpouštějící, slitovný.)
Toto je Verš meče
Mujahid, Amr bin Shuayb, Muhammad bin Ishaq, Qatadah, As-Suddi a Abdur-Rahman bin Zayd bin Aslam řekli, že čtyři měsíce, o kterých tento verš hovoří, jsou čtyři měsíce milosti zmíněné v předchozím verši,
(Pohybujte se volně po zemi po dobu čtyř měsíců) Alláh dále řekl,
(A až uplynou posvátné měsíce …), což znamená “Po skončení čtyř měsíců, během kterých jsme vám zakázali bojovat proti modloslužebníkům, a které jsou obdobím milosti, které jsme jim dali, pak s nimi bojujte a zabíjejte je všude, kde je najdete”. Alláhův další výrok,
(pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete), znamená na zemi obecně, s výjimkou posvátného území, protože Alláh řekl,
(Avšak nebojujte s nimi poblíže Mešity posvátné, dokud oni s vámi zde nezačnou bojovat. Jestliže však vás tam napadnou, zabte je.) [2:191] Alláh říká,
(zajímejte je), některé popravte a jiné držte jako zajatce,
(obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy), nečekejte, až je najdete. Raději je vyhledávejte a obléhejte je v jejich oblastech a pevnostech, sbírejte o nich informace na různých cestách a plavebních kanálech, aby jim to, co je široké, připadalo jako úzké. Tímto způsobem nebudou mít jinou volbu než zemřít nebo přijmout islám,
(Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Bůh je věru odpouštějící, slitovný.) Abu Bakr as-Sidik použil tento a další vznečené verše jako důkaz nutnosti boje proti těm, kteří přestali platit zakat(11). Tyto verše povolují bojovat proti lidem, dokud nepřijmou islám a nezačnou dodržovat jeho nařízení a povinnosti. Alláh zde hovoří o nejdůležitějších aspektech islámu, včetně těch, které jsou méně důležité. Nejvyššími prvky islámu jsou jistě Dvě svědectví(12), modlitba, která je Alláhovým právem, pak zakat, který prospívá chudým a potřebným. To jsou nejvznešenější činy, které mohou stvoření konat, a to je důvod, proto Alláh často hovoří o modlitbě a zakatu současně. Dva Sahihy zaznamenávají(13), že Ibn Omar řekl, že Alláhův posel řekl,
(Bylo mi nařízeno bojovat proti lidem, dokud nedosvědčí, že není božstva hodného uctívání kromě Alláha a že Mohamed je Alláhovým poslem, dokud nezavedou modlitby a nebudou platit zakat.) Tento vznešený verš (9:5) byl nazván Veršem meče, o kterém ad-Dahhak bin Muzahim řekl, “Ruší všechny mírové smlouvy mezi prorokem a modloslužebníky, každou smlouvu a každou podmínku”. Al-Awfi řekl, že Ibn Abbas komentoval: “Žádný modloslužebník neměl po zjevení súry Bara již nadále smlouvu nebo slib bezpečí. Všechny mírové smluvy uzavřené před zjevením a vyhlášením súry Barah skončily desátého dne měsíce Rabi al-Akhir”.
(1) Výrok “Ve jménu Alláha, milosrdného, slitovného” na začátku každé súry koránu kromě súry 9. Kromě zde zmíněného vysvětlení, že šlo o člověkem provedenou změnu Alláhova písma, existují ještě další teorie.
(2) Známý muslimský učenec a sběratel hadísů, vyprávění o skutcích a výrocích Mohameda a jeho společníků. Jeho sbírka hadísů patří spolu se sbírkou Muslima mezi dvě nejvíce ceněné sbírky a podle kritérií tzv. vědy o hadísech obsahuje pouze vyprávění považovaná za autentická, která se tedy mohou stát základem nařízení islámského práva
(3) Súra č. 9, která je zde komentována, je v českém Hrbkově překladu, který používáme, pojmenována At-Tauba (Pokání). Al-Bara (Ultimátum nebo Poslední výzva) je jiný název pro tutéž súru
(4) T.j. Mohamedovi společníci
(5) T.j. kolem Kaby v Mekce
(6) Mohamedův nucený odchod z Mekky do Medíny v roce 622 a začátek muslimského letopočtu
(7) T.J. poutního měsíce
(8) T.j. aby pohanům recitoval verše, které jsou zde komentovány
(9) Poslední pouť v Mohamedově životě
(10) Období předislámské nevědomosti
(11) Pravidelnou daň pro muslimy používanou podle daných pravidel
(12) Šahada, t.j. výrok “Není boha kromě Alláha a Mohamed je jeho prorokem”
(13) Sbírky hadísů od Muslima a Buchariho, viz také (2)


08. 07. 2007 v 13:00
(Bylo mi nařízeno bojovat proti lidem, dokud nedosvědčí, že není božstva hodného uctívání kromě Alláha a že Mohamed je Alláhovým poslem, dokud nezavedou modlitby a nebudou platit zakat.)
Tento “verš meče” usvědčuje ze lži všechny muslimy, kteří tvrdí, že islám je náboženství míru a muslimové se vždycky jen bránili.
08. 07. 2007 v 13:17
Je zajímavé, jak na Islam.cz definují význam slova džihád:
“Úsilí, zejména válečné v obraně a ustanovení Islámu.”
Žádná zmínka o velkém a malém džihádu. Šalomounsky sestavená věta, kde vyniká slovo OBRANA. Přitom si to ale nijak neprotiřečí s ÚSILÍM, ZEJMÉNA VÁLEČNÝM O USTANOVENÍ ISLÁMU.
11. 07. 2007 v 9:40
No, zakladni PR zasada, jak se zda: omlouvate-li cokoli, pouzijte slovo “svoboda, obrana, ochrana, pravo”.
Priklady:
* Zenska obrizka, soucast bohateho kulturniho dedictvi Africkych muslimu, zajistuje jiz po generace prava na svobodu a stastny, rovnopravny zivot zen v Africe.
* Nabozenska policie zajistuje a chrani svobodu a prava muslimskych zen chodit na verejnosti vyhradne v zahaleni.
* Svoboda kazdeho nemuslima je pevne ukotvena v jeho pravu konvertovat kdykoli k islamu; pred zradci, neokrizaky, islamofoby, xenofoby a rasisty, co se odmitaji podilet na spolecnem spokojenem zivote v jedne stastne zemi, jsou prava mirumilovnych muslimu a jejich pratel chranena zakonem zajistenem zneskodneni techto zradcu.
15. 07. 2007 v 17:26
Bylo tu hodne mluveno o Palestyne,podivejte se proto na toto video,pote si rad prectú vase komentare
video je na linku http://www.bezcenzury.org/rs/article.php?id=724 po prave strane dole pod nazvem
,,video o okupaci Palestyny,,
15. 07. 2007 v 17:34
dalsi zajimavost,prohlidnete si pozorne fotografije
http://www.bezcenzury.org/rs/gallery.php
,,je mi vas lito jak muzete jen verit vsem tem medialnim nesmyslum,,
15. 07. 2007 v 17:56
a priklad vasi antiislamske propagandy:
Muslimka: Někdy si přeji být neviditelná10.7.2007 5:46, aktualizováno 10.7.2007 11:02 BRNO - Redaktorka Brněnského deníku Rovnost sledovala, jak lidé v ulicích města Brna reagují na ženy v muslimském šátku. Ráno si dá šátek na hlavu, aby jí skryl vlasy. Tak to říká korán a tak to i Sonya Nemšáková z Brna cítí. Lidé kolem ní si ale na to, že se stala muslimkou, nezvykli. „Někdy jsou i hrubí,“ říká matka dvouleté dcery Shazii. A tak jsem se rozhodla, že na vlastní kůži vyzkouším, co je to být muslimkou v brněnských ulicích.
Růžový tenký šátek mi Sonya uvazuje už v redakci v ulici Milady Horákové. Do centra vyrážíme i s kočárkem, ve kterém sedí malá Shazia.
Lidi dráždí jen kus látky
Připadám si jako nahá. Pohledy lidí kolem jsou neodbytné. Sonya jde ulicí ke světelné křižovatce na Kolišti sebevědomě. Do šátku se halí čtyři roky.
„Žena by neměla být jen tak na ukázku. Je to spíš degradace, než že by jí to dodávalo respekt, a už vůbec ne emancipaci,“ říká muslimka. Lidé, kteří dvojici žen v muslimských šátcích míjí, jsou rozpačití. Na světelné křižovatce na ulici Milady Horákové, pod Janáčkovým divadlem, stojíme na červenou. Řidiči aut si dvě ženy, muslimky, prohlíží.
„V autech se lidé tolik nestydí za své pohledy. Horší je, když na mě zírají na ulici. Přitom podobně uvázané šátky mají i babičky na vesnicích a nikomu to nevadí. Je to jen kousek látky,“ říká.
Sonya chce koupit pohled své mladší sestře, která žije v Itálii. Míříme proto na Českou ulici, do obchodního domu Vágner. Shazia má ale chuť na zmrzlinu. Zastavujeme v cukrárně na Jakubském náměstí. Vedle u stolu sedí asi třicetiletá matka se svou malou, asi desetiletou dcerou. Po chvilce si nás všímají.
„Dávej pozor, ať tak nedopadneš. To není normální,“ říká žena dceři a vůbec se nesnaží šeptat. Dívá se na Sonyu a na malou Shaziu vrhá soucitné pohledy.
„Jsem na to zvyklá,“ vykládá Sonya, když vidí, že mě reakce mladé ženy překvapila. „Lidé se dívají vždycky. Někdy se ale stane, že i něco řeknou, třeba že jsem strašidlo,“ povídá muslimka. „Taky si o nás myslí, že jsme ženy teroristů,“ vysvětluje polohlasně. „Jak bude ale asi našim dětem, až začnou chápat, že nám lidé nadávají?“ ptá se.
V době, kdy přijímala islám, byla na výměnném pobytu ve Spojených státech. „Kuriozní bylo, že k tomu došlo právě jedenáctého září 2001. Reakce na to, že sympatizuji s islámem, se po tom radikálně změnily. Najednou byl s některými problém,“ vzpomíná.
V obchodním domě v centru Brna už Sonyu znají. Žena, která obsluhuje výtah, se usmívá, pouští nás dovnitř a cestou do papírnictví v horním patře si povídá se Shaziou. Kupujeme přání k narozeninám. Bez zvědavých pohledů.
Na České směrem k náměstí Svobody je to ale zase jinak. „No to snad ne. Za chvilku to ti teroristé rozjedou i tady,“ říká své ženě starší muž, zřejmě důchodce, a otáčí se za námi. Zvědavá je i mladá žena. Kvůli dvěma muslimkám na ulici přestává pít vodu z umělohmotné láhve. Stojí a zírá. „Dívají se soucitně, jako bych k tomu byla donucená, přitom šátek nosit nemusím. Není to protest nebo prezentace toho, že někam patřím. Kdyby mi zít〜ra řekli, že musím do školy bez šátku, je to stejné, jako kdyby vám nařídili, ať jdete do práce ve spodním prádle,“ směje se Sonya.
Před hlavní poštou nás řidič projíždějícího auta nepustil přes silnici. Zatvářil se znechuceně a nepřibrzdil. „Stávají se horší věci. Čekala jsem na přechodu u Městských lázní, kde nás pouštěla tramvaj. Všichni přešli, jen já ne. Tramvaj se těsně přede mnou rozjela. Byla to nebezpečná situace. Stalo se mi to už dvakrát. Dokonce jsem si stěžovala na dopravním podniku. Ještě mi neodpověděli,“ vypráví Sonya. Cesta Brnem pokračuje. Jedeme autobusem do obchodního domu Ikea. Mladý muž nám ochotně pomáhá s kočárem, žena s asi dvouletou dcerou nabízí místo vedle sebe. Usmívá se. Když si myslí, že se nedíváme, mění se ale její přívětivý pohled v jakýsi soucit.
„Bývám z toho někdy unavená. Nemám to prostě jako ostatní, že bych šla svobodně ulicí. Jsem pod drobnohledem a to je těžké, obzvlášť když v anonymním davu potřebuju být i já chvilku neviditelná,“ komentuje situaci Sonya.
Se svým mužem zařizují domek v Moravanech na Brněnsku. Procházíme proto odděleními nákupního domu Ikea a vybíráme, co by se jim do domácnosti hodilo.
Máme chvíli klid. Tady lidé muslimky nevnímají. Sedáme si do dětského koutku a chystáme se jíst. Shazia si běží hrát.
V křesílku před televizí sedí malý chlapec. Jakmile matka vidí, že přišlo dítě muslimů, nenápadně kývne na syna a z hracího koutu ho volá k sobě. Je to náhoda?
„Někdy mě napadne, že bych třeba měla zareagovat na to, co se děje, na pohledy, na reakce. Zajímalo by mě, co by ti lidé udělali. Ale ignoruji to a snažím se co nejrychleji zmizet,“ říká Sonya.
U pohledů někdy nezůstane
Kolemjdoucí jsou mnohdy i agresivní. Už se také bála. „Přišla ke mně starší žena a začala na mě na ulici křičet. Co to mám na sobě a jestli mně to tady není dost dobré. Měla jsem strach. Nabouralo mi to jistotu, od té doby se cítím na ulici víc ohrožená,“ přiznává.
Lidé podle ní vidí jen to, co chtějí vidět. „Jednou na mě muž volal, ať mu něco podám z auta. A druhý den povídala sousedka tatínkovi, že na mě štěká a já poslouchám jako hodinky. Kdyby to udělal Čech, tak jim to nepřijde.“
Vracíme se do centra. Autobusem. Sonya má předplaceno, já si jdu koupit lístek. Sonya zůstává vzadu. Žádám o jízdenku a čekám, až mi muž za volantem vrátí drobné. Důchodkyně na předním sedadle přede mnou plive na zem a něco si pro sebe mumlá. Její zlostný pohled mě doprovází až dozadu k Sonyi. Úplně jsem zapomněla, že mám na hlavě šátek a jsem muslimkou.
„Je to boj. Někdy je toho moc,“ utěšuje mě Sonya. Na úřadech a v Moravanech, kde bydlí, jsou ale lidé jiní. „Přijali nás bez problémů, mají nás rádi.“
Na Cejlu Sonyu i se Shazií vyzvedává její muž. Vydávám se sama směrem k redakci. V šátku. Cestou mě několikrát napadne, že bych ho měla raději sundat. Pro jistotu.
Tvář zahalila dobrovolně
Když jí bylo sedmnáct, stala se muslimkou. Sama od sebe. „Začala jsem se ještě na gymnáziu učit arabsky. Myslela jsem si, že bych mohla pracovat v cestovním ruchu,“ říká Sonya Nemšáková z Brna. Tak se poprvé tvrdá ateistka, jak o sobě sama říká, dostala do mešity. Jazykové školy tehdy arabštinu nevyučovaly.
„Byl právě ramadán. Zajímalo mě to. Spíš z filozofických důvodů, o čem to je, jak se to dělá, a tak jsem začala chodit do vyučování a po nějaké době mi to skoro proti mé vůli začalo hlodat v hlavě,“ říká mladá muslimka. To, co se dozvěděla, jí připadalo racionální, bez nátlaku, logické. Bylo jí blízké i to, co spoustu žen od islámu odrazuje: přístup k ženám. „To, že žena by neměla být jen tak na ukázku. Začala jsem přemýšlet o tom, že jestli je to pravda, žiji špatně a skončím špatně,“ vysvětluje. Nedalo se s tím nic dělat. Soňa se rozhodla, že se stane muslimkou.
S manželem se seznámila u známých v Brně. Potom, když ona byla ve Spojených státech a on v Kanadě, domluvili se, že jí pomůže, kdyby cokoliv potřebovala. „Opravdu jsem tam měla nějaké potíže, a tak jsem mu volala a potom jsme si volali jen tak. Vřelý vztah. Až později se z toho stalo něco víc. Bylo to neplánované. Chtěla jsem se totiž do Ameriky vrátit a studovat tam vysokou školu,“ vzpomíná Sonya. To se ale nestalo. Zůstala v Brně. Její kamarádky si nezvykly. Hledají modřiny a ptají se.
„Ve srovnání s českými manželstvími jsme na tom mnohem líp. Muslimové se celý život připravují na to, že budou mít rodinu, a těší se na to. Proto jsou pořád aktivní, ne jako chlapi tady, kteří rychle zbačkorovatí,“ říká Sonya.
Rodina stojí při ní. „Tatínek byl vychováván jako katolík, ale i s maminkou nás vychovávali ateisticky. Chtěl, abychom si vybraly samy,“ vypráví Sonya. Až dokončí studia, bude bakalářkou v oboru byznys management. Dál by chtěla studovat mezinárodní politiku a diplomacii.
A tohle je podle vas svobodna Ceska Republika?Me to jako demokracije tedy nepripada.
15. 07. 2007 v 18:55
Kdybyste si přečetl článek (překlad komentáře veršů koránu od Ibn Kathira, pokud vám unikl), který “komentujete”, možná byste pochopil, proč lidé na muslimy reagují tak, jak reagují.
A kdybyste si uvědomil, že muslimové útočí již několik desetiletí na Izraelce, možná byste pochopil, proč jsou na tom palestinští (nebo palestynští?) Arabové tak, jak na tom jsou.
Ale pochybuji: koncept, se kterým se zde setkáváte, se jmenuje kauzalita, neboli příčina a následek, a islám ho nezná (až na výjimky, jako byl Ibn Rushd, za což skončil ve vyhnanství, i když byl jinak fundamentalista jako řemen). Nicméně tímto se vám dostává příležitosti naučit se něčemu novému. Jeden nikdy neví, třeba se vám jeho pochopení někdy bude hodit. Berte to jako dobrou radu zdarma.
15. 07. 2007 v 23:19
ooo dekju za tu radu zdarmo,opravdu me to obohatilo a hlavne pomohlo….
Proc lide-tedy cesi neni tomu tak vsude,reaguji timto zpusobem na muslimy chapat nebudu ani nechci
Ja vim ze Palestinci utoci na Izraelce,jestlize jste videl to video tak by vam mohlo dojit proc tomu tak je.
Jinak co se jedna me cestiny se nemusite vysmivat,jsem rad ze ji umim tak jak ji umim.
Nechapu co je na Palestyne s tvrdem i spatneho,prosim vysvetlete me tedy jako polovicnimu cechovi jak
se to spravne pise,arabove uz holt takovy jsou,porad se maji co ucit.Dekuji
Znamena to ze je vam jedno co se timto lidem v Palestyne deje?Je vam jedno co se deje lidem v Iranu,Afghanistanu
a jinde?Vy se mate co ucit o lidskosti a srdecnosti.Deset muslimu ma vic lasky v srdci a respektu nez vy sam.
16. 07. 2007 v 7:27
No, Palestína sa píše s makkým i - mrknite sa do Biblie a pochopíte prečo
- takto to dopadá, keď má prednosť ideológia pred rozumom (akákoľvek ideológia)
A prečo to tak je?
nuž, internet zrejme máte.. tak mi prosím nalepte sem do tejto diskusie dva linky:
jeden na posledného palestínskeho kráľa
druhý na palestínske noviny, ktoré vychádzajú v pôvodnom palestínskom jazyku (ak tam boli skôr ako židia, tak ich pôvodným jazykom nemôže byť arabčina, arabi sú tam totiž iba nejakých 450 rokov a nasťahovali ich tam Turci….)
potom, keďže budeme obaja vychádzať z rovnakých informácií, môžeme sa pohnúť v diskusii ďalej.
ad srdečnosť, ľudskosť - nuž, nepochybujem že mnoho moslimov zostalo dobrými ľuďmi napriek islamu (tak ako u nás všetci nezvlčili napriek komunizmu:)
čo sa týka Afganistanu (chceli talibancov, tak ich majú - veď sa tam snažia iba dokonale zaviesť islam, nechápem v čom je potom problém - bude tam dokonalá šaríja a súčasne peklo na zemi)
Irán - nikto ich nenútil, aby si zvolili Chomejního a Ahmadineřáda… je to ich problém, tak nech si ho riešia - tak isto
tak isto sa čudujem, že sa im nechce žiť v tom šariatickom raji… a okrem toho je to na smiech - krajina s obrovskými zásobami ropy má benzín na prídel
pevne verím, že napriek islamu vo vás nejaké zbytky logiky ešte zostali - tak odložte city a pozerajte sa na svet logicky - budete prekvapený, aký bude ten svet inakší….
Pozdrav
Esmé
PS: sonyi odkazujem, aby si prečítala sirat, ghazaliho o ženách a korán… v češtine, všetko je na webe.. a dôkladne sa nad tým zamyslela… ja som to urobila a v žiadnom prípade nehrozí moja konverzia k islamu
16. 07. 2007 v 9:13
Proc lide-tedy cesi neni tomu tak vsude,reaguji timto zpusobem na muslimy chapat nebudu ani nechci
Budiž, je to vaše volba. Neříkejte potom ale, že se máte pořád co učit.
Deset muslimu ma vic lasky v srdci a respektu nez vy sam.
Jestli je třeba k převážení mé lásky a respektu deseti muslimů, tak na tom nejsem ještě tak špatně, ne
16. 07. 2007 v 9:45
muslim 15. 07. 2007 v 17:56
Skvely, v Brne jsou na tom lip, nez jsem se obaval. Otazka pro zvidave deti vsech vyznani: kdybych po Brne pochodoval v triku s rudou hvezdou, srpem a kladivem a s napisem At zije KSC!! na hrudi, nebo v uniforme waffen SS, tak na me lidi budou taky (a pravem) zirat. A mnozi to i okomentuji. A nekteri by mi dokonce i mohli dat - pravem - na budku.
Mimochodem, zjistete si, co to presne je demokracie. To ze nekdo zira na zenskou, ktera dodrzuje kuriozni nabozenska tabu, a ma evidentne dite exotickeho vzhledu, naprosto nesouvisi s tim, zda tu je demokracie nebo ne.
Je ale fakt, ze mnozi demagogove tohle obvineni “co to tu mate za demokracii, kdyz…” ve spojeni s necim naprosto nesouvisejicim s oblibou pouzivaji.
Esmeralda 16. 07. 2007 v 7:27
Pani Zlopocasna, ta slecna konvertovala v sedmnacti. A jeji duvody:
„To, že žena by neměla být jen tak na ukázku. Začala jsem přemýšlet o tom, že jestli je to pravda, žiji špatně a skončím špatně,“ vysvětluje. Nedalo se s tím nic dělat. Soňa se rozhodla, že se stane muslimkou.
…nad tim by i andele zaplakali.
Z toho clanku mam dojem, ze je to ten typ, co se potrebuje dost zretelne vizualne odlisovat, tak aby si lidi vsimli hned na prvni pohled ze ona je jina. To se ji podarilo bezezbytku a urcite je spokojena. Kdyby ji to opravdu vadilo, tak
a) odjede do zeme, kde je to (bohuzel stale jeste) norma, nikdo na ni zirat nebude
b) nebude to delat
16. 07. 2007 v 10:24
Vždy mne fascinuje, jak bezvýznamná s prominutím kokotina je dávána jako důkaz české nesnášenlivosti a rasismu. Jsem si jist,že kdybych já , jako 180 cm vysoký ( sice dnes už značně vypelichaný ) modrooký blonďák, šel po Kalkatě nebo Díllí nebo Pekingu či Tokyu, budou po mě místní taky koukat. Bylo by mi to sice nepříjemné, ale za rasismus bych to nepovažoval, je to prostě lidské ( zvědavost ) se koukat po něčem, co se vymyká místním normám. K tomu dalšímu bych jen dodal, že dnes do práce mne na přechodu také pustilo až čtvrté auto a nemyslím si, že ty předešlá tři auta mne nepustila z rasistických důvodů, byli to jen hulváti za volantem, takový je holt život. Jeden z důvodů, který se mi na muslimech zásadně nelíbí je jejich vztahovačnost, jakou, jak už jsem psal kokotinu, dokáží hned vysvětlit jako „islamofobii“. Záleží přece na jen lidech, kteří mne znají a na jejich mínění záleží. Sama dotyčná připouští, že okolní obyvatelé ( nemuslimští domorodci ) se k ní chovají hezky, tak jaký proboha rasismus či nesnášenlivost. Takové články prostě nechápu jsou nesmyslné a o ničem.
16. 07. 2007 v 10:26
PS: Jen dodám, že to byla reakce na “muslim 15. 07. 2007 v 17:56 “
16. 07. 2007 v 11:55
„Tatínek byl vychováván jako katolík, ale i s maminkou nás vychovávali ateisticky. Chtěl, abychom si vybraly samy,“ vypráví Sonya.
A z čeho si měla vybrat, když kořeny vlastní kultury neznala???
…”Vy se mate co ucit o lidskosti a srdecnosti.Deset muslimu ma vic lasky v srdci a respektu nez vy sam.”
I když přejdu nelogičnost tvrzení, JAK TO VLASTNĚ VYPADÁ S MUSLIMSKOU LÁSKOU A SRDEČNOSTÍ?
Súra 48: Úspěch, ája 29
Muhammad je posel Boží; a ti, kdož jsou s ním, strašní jsou proti nevěřícím, však laskaví mezi sebou….
Súra 9: Pokání, ája 123
Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Bůh je na straně bohabojných!
Súra 4: Ženy, ája 144
Vy, kteří věříte! Neberte si nevěřící za přátele místo věřících! Chcete snad proti sobě dát Bohu oprávnění zjevné?
JEDNA LEKCE MUSLIMSKÉ “LIDSKOSTI”
Súra 9: Pokání, ája 73
Proroku, bojuj usilovně proti nevěřícím a pokrytcům a buď přísný na ně! Útočištěm jejich bude peklo, a jak hnusný je to cíl konečný!
Takže pravověrný muslim může mít lásku a respekt zase jen k muslimovi.
K ČEMU TEDY TY KECY O LÁSCE A LIDSKOSTI? Nebo se neřídíte Koránem?
16. 07. 2007 v 16:21
Som zvedavá, či si Sonya prečítala článok o pôvode hedžábu … čili prenosnej latríny
zoslanému na žiadosť zakladateľa peeping show, Hazarata Umara…
hM?
Esme
16. 07. 2007 v 20:29
Pred par dny jsem byl s clovekem, ktery byl nekolikrat v Jeruzaleme. Pred desetli lety pry nebyl problem prochazet svobodne po muslimske casti. Ale kdyz tam byl pred dvema lety, tak byl zhrozeny tou zmenou, jak lide koukali na nemuslima, normalniho turistu. S oci jim nekoukal soucit, ale nenavist, a poznamky nebyly o tom, ze je divny, ale o tom, ze je prase. Navic co jej taky prekvapilo, jakym zpusobem se na ulicich zvedl neporadek. Pry to tak nebyvalo, ale ted je to pry hruza.
Holt co je v cloveku uvnitr se drive nebo pozdeji zacne projevovat i navenek.
16. 07. 2007 v 20:34
Mimochodem, znate tohle http://www.escapefromdarkness.org/ ?
Mozna to tu nekde problesklo, nejsem tu zas tak dlouho a casto.
Videl jsem jeho svedectvi na dvd, jednoduse udelane a velice poucne, tzv. primo od zdroje.
Tam se taky dovite o tom, jak je to s tou laskou muslimu, on sam byl ucitelem nenavisti, sekani rukou a rezani hlav. Pry to neni tak jednoduche, nevim, nikdy jsem to nezkousel a ani nebudu.
16. 07. 2007 v 20:48
daniel uz jste byl posledni dobou nekdy v Praze?Kazdy druhy kramek jsou rusaci a prodavaji tricka,zapalovae,hodinky
a jine se srpem a komunistyckymi znaky a nikomu to nevadi,prodavacky take mluvi jen rusky,cesky jich rozumi
hodne malo…..
Proc bych mel psat o palestynskem krali nebo se dohadovat kdo tam byl drive,o to me vubec neslo,jde o ten teor
co se tam ted deje…
16. 07. 2007 v 22:22
2muslim: Problem je v tom, ze ten teror vychazi prave z toho, co je popsano vyse v clanku, resp. z Koranu: a tim je nenavist k zidum. Nebyt islamu, nebude v okolnich statech Izraele nenavist vuci Izraeli (i kdyz by se mozna naslo neco jineho nez islam) a nebylo by tudiz ani teroru. Teror vychazi z Koranu, jak jasne dokazano prave z tohoto clanku. Zadne misto pro lasku k jinym lidem, jak je tomu napr. v Bibli.
Z toho tedy vyplyva jednoducha poslopnost:
Koran -> nenavist -> teror
16. 07. 2007 v 22:33
Jeste jedna poznamka: Ze svetla nikdy nevznikne tma, a ze tmy nikdy nevznikne svetlo. Tma vznika zahalenim svetla. Z nenavisti nikdy nevzejde laska, nenavist je produktem zahaleni skutecnosti, lzi a podvodu. Nelze to jinak. Cele stvoteni ukazuje, ze tomu tak je. A pokud je islamsky Alah stvoritelem, pak stvoril veci, ktere svedci proti nemu samotnemu. Proto neni a ani nemuze byt stvoritelem, ale je podvodnikem, ktery se snazi zatajit pravdu, aby lide neprohledli a nezacali milovat.
17. 07. 2007 v 9:32
muslim 16. 07. 2007 v 20:48
V Praze bydlim.
1) ano, prodejci na stancich v turisticky proflaklych oblastech nekdy prodavaji napriklad cepice po ruske armade jako kuriozitu pro turisty
2) pokud by ta zminena potrhla konvertitka mela v kapse zapalovac s napisem Allah akbar, tak je to kazdymu jedno. Pokud by si s tim zapalila cigaro, mozna by si toho nekdo vsim a mozna by k tomu neco rek. Ale to nema nic do cineni s faktem, ze kdyz tu bude nekdo courat v triku s napisem “At zije KSC”, tak na nej lidi - aspon nekteri - budou pravem nepratelsky zirat.
3) ad pristehovalci: bohuzel, stahuje se sem fura ruznych, jemne receno, pochybnych existenci, muslimy pocinaje a ukrajinci a belorusy konce. Narozdil od muslimu, kteri jsou nositeli nam nepratelske ideologie, jsou vsak uk a belorusove ve vetsine pripadu jen ekonomicti imigranti. To, ze je to zivna puda pro Ruskou mafii je jina vec, ale ta je uz nastesti postavena mimo zakon; islam bohuzel jeste ne.
Mimochodem, vy se pohybujete hlavne na Vaclavaku, ze znate tu Prahu predevsim tak, jak popisujete? Prodavate tam neco?
17. 07. 2007 v 11:41
Muslim říká:”Proc bych mel psat o palestynskem krali nebo se dohadovat kdo tam byl drive,o to me vubec neslo,jde o ten teor…???
Kdo střílí rakety Kásam nebo Kaťuše na Izrael i přes domluvené příměří? Kdo si vleze do autobusu a odpálí na sobě bombu? Proč?
Třeba proto, že izraelci jim okupovali Západní břeh Jordánu? Jenže tento název tomu dali arabové, vždy v historii se toto území jmenovalo JUDEA A SAMAŘÍ!
Takže Izraelci okupovali JUDEU!!!
To ale zní blbě, že?
Zdraví Bačík.
17. 07. 2007 v 15:11
2muslim: nuž, práve ste videli, ako islam potláča logické myslenie a vnímanie kauzality - jeho nezaujíma prečo je situácia atká aká je, on vidí len tú propagandu, čo mu nalievajú do makovice z televízie al aqsa…pozrieť si druhú stranu - a načo, však je to zbytočné… a načo pátrať po nejakej histórii, čo keď by som náhodou našiel fakty, ktoré sa nedajú ani odškriepiť ani ukričať ani utĺcť…
bohužiaľ, na to, aby sa nejaká situácia vyriešila, je treba poznať dôvody, prečo vznikla.. ..
ale veď “palestínci” sú spokojní na kvadrát, môžu sa podrezávať a strieľať medzi sebou čo hrdlo ráči.. a prečo sa im my do toho vlastne pletieme?
“palestínsky” problém vyriešia sami “palestínci”.. no nie je to od nich milé?
alebo žeby im to vnukol allah?.. má skutočne interesantné nápady, ten Hamas je fakt trefa:)
pozdrav
Esmé
17. 07. 2007 v 21:57
Palestinci obdrželi podporu na hlavu už větší, než Němci po II. svět. válce - tzv. Maršalův plán. Jenže u nich se to projevilo raketovým startem ekonomiky, ale Palestinští arabové NIC.
BEZ BOŽÍHO POŽEHNÁNÍ MARNÉ LIDSKÉ NAMÁHÁNÍ……
18. 07. 2007 v 8:27
To bych nedaval s Bohem do prime pricinne souvislosti, pokud tedy nechcete rict, ze Buh ucinil Nemce a Palestince takovymi, jaci jsou. Penize se vam zhodnoti jinak, kdyz je vlozite nekam, kde jsou zvykli pracovat a planovat, a jinak, kdyz je date nekomu, kdo provozuje taktiku okamzite spotreby a zitra se uvidi.
Cimz nechci odsuzovat taktiku okamzite spotreby - nekomu to vyhovuje a pro nektery oblasti a typ lidi, treba cernochy v Africe, to muze fungovat, a nejspis budou i spokojeni, byt chudi - ale davat mu penize je proste jako sypat je do kanalu.
Dalsi vec je, jestli ma vedeni statu taktiku “napcat si vlastni kapsy ale taky zajistit rozvoj statu, pokud to nebude prilis kolidovat s bodem 1″ nebo jen “nacpat si vlastni kapsy”.
18. 07. 2007 v 8:30
K tomu bych citoval Cunka, kdyz mluvil o Cikanech, popsal ten problem naprosto skvele: “Pokud společnost připustí, že si ulehčí svůj život tím, že část svých peněz převede na nějakou skupinu lidí a přestane se o ně starat, dopadne stejně jako rodiče, kteří místo pozornosti dávají svým dětem peníze a nestarají se o ně.”
18. 07. 2007 v 12:16
Nuž, Nemci sebareflexiu urobili, mohamedáni, žijúci v tvz. palestíne nie.. tvár sa ako obeť a všetko ti prejde…
ono nemajú hlavy obviazané pre nič za nič…
a to by znamenalo aj povedať - áno, urobili sme chybu, ani my nie sme dokonalí…
a dokonca ani korán nie je dokonalý.. a to by bol koniec sveta…
Pozdrav
Esme
19. 07. 2007 v 4:16
Nuz, ked chce slecna vidiet, co je to neznasanlivost, nech sa prechadza pol dna po Teherane bez satky na hlave. Som jej ochotny prispiet na letenku. Asi zabuda, ze v zapadnej demokracii ma sancu si vybrat. V sarii tuto moznost nema. Budem radi, ze sme Cesi a Slovaci, zijeme v modernych krajinach, ktore si ani nevazime.
19. 07. 2007 v 6:15
Nuž, demokraticky ju tam odpošlime - nič nenahradí vlastnú skúsenosť.. ale stačí aj Saudská Arábia… nech náboženskej polícii vysvetľuje, že prečo nenosí v 50 stupňoch v tieni čiernu prenosnú látkovú latrínu + rukavice. nemusí byť práve Irán s Ahmadíneřádom…
Pozdrav
Esmé
19. 07. 2007 v 12:37
Neustále mě šokuje, jak muslimové dokáží stále lpět na evidentních nesmyslech. I když to mají “vysvětlené po lopatě”, a nejsou schopni protiargumentů, nepřiznají si, že jsou na vedlejší koleji.
Žádná úcta k pravdě, to že víra a rozum si nesmí protiřečit, jim nic neříká.
19. 07. 2007 v 18:41
prosím vás.. majú to vyriešené doktrínou abrogácie(jedna mrchavá poznámka - ako je možné, že bolo treba už zjavenú dokonalú pravdu vylepšovať a rušiť to čo bolo predtým?) a hotovo.. platí práve to čo sa mi hodí..
a čo sa mi nehodí, to neplatí…
a kedy čo platí, rozhodujem ja alebo imam alebo čojaviem kto…
moslim a úcta k pravde.. pán Bačík, vyhral ste cenu za vtip mesiaca
Pozdrav
Esmé
20. 07. 2007 v 14:16
Vy proste nepochopite ze to je nase vira a jsme s ni spokojeni,ze zeny to tak sami nosit chteji protoze veri v Boha
a delaji to pro svoji viru,nemuzete nikomu vymlouvat neco co si sam vybral,tak jako jste si vy vybrali
svuj zivot mi zase svuj.Chapat to nemusite o to vas taky nikdo nezada,ale nechte nas napokoji.A muslimove v
Evrope maji preci tu volnu delat a zit jak chteji takze vam take do toho nic neni.Nechte je zit a oni nechaji vas.
Jste jak maly deti ktery se hadaji o hracky,je to vsechno nesmyslna blbost.Co takhle prispivat financne nebo
vasimi rozsahlymi uryvky na neco duleziteho jako je pomoc nemocnym a hladovejicim detem treba v Africe?To by aspon melo smysl.Ale to uz je pro vas zrejme moc,nekomu pomoci ze?lepsi nadat a spinit lidi o kterych nic nevite.
Vsak ona se vam to jednoho dne vsem vrati.
Pozdrav
20. 07. 2007 v 17:35
Zase mimo
Když se před pár lety přes muslimy převalila tsunami, byli jsme to my, kdo jim pomáhal, nikoliv muslimové. Možná mi to nebudete věřit, ale také jsem přispěl. A jsme to my Evropané a malý a velký Satan, kdo pomáhá hladovějícím v Africe, včetně muslimům, nikoliv vy. Takže neplácejte nesmysly.
Kromě toho, pokud chcete vyznávat víru, kterou se zabývá tento článek, jehož komentování se tak systematicky vyhýbáte - klidně si jí vyznávejte. Úplně postačí, když tak budete činit v muslimských zemích a nebudete něco takového tahat do slušné společnosti. Také bude dobře, když budete hovořit sám za sebe, už jsem se setkal s muslimkami, které nosily ty hadry proto, že k tomu byly donuceny, takže vím, že to, co říkáte, je lež.
20. 07. 2007 v 17:39
Jo, a pozdravujte Samiru (pokud nejste ona)
20. 07. 2007 v 19:37
Samiru??? smile
20. 07. 2007 v 19:59
2islaminfo: kedy ktorý mohamedán hovoril k veci …
čakala som,že sa k tafsíru vyjadrí, ale čuší ako voš pod chrastou..
takže, berúc do úvahy zásadu kto mlčí ten svedčí…
s celou vecou určite súhlasí - keďže sa nič ani len nepokúsil vyvrátiť. = čiže predstavuje potencionálne bezpečnostné riziko.. tak nech sa nečuduje, že sa tak knemu aj správajú…
21. 07. 2007 v 0:16
To muslim:
Nesuhlasim, ze zeny nosia satky dobrovolne. Kazda zena chce byt pekna. V Irane mas mravnostnu policiu - pazderani, ktori kontroluju, ci zeny maju satky. Spytaj sa dievcat, ci chcu nosit satky a vyzerat vsetky rovnako. Nikto sa ich nepyta, maju to nariadene a ked ich nemaju, tak ich mravnostna policia - pazderani, zabasnu a maju dost velky problem.
Moj otec bol v Irane asi 5x, takze viem o co ide. Navstivil dokopy asi 15 statov, kde je islam hlavnym nabozenstvom.
Podla sarie je zena nieco ako domace zviera vyuzivane na rozmnozovanie a domace prace. Muz je jej panom. Aj vdaka tomuto su arabske krajiny velmi chudobne a zaostale, leo vsetok ten uzasny potencial, co je v zenach, ako ich posobenie ve medicine, skolstve, vede, politike a inych oblastiach je tam nevyuzity.
Takze ich pekne stale utlacajte a zvysok sveta ma aspon zaruku, ze budete v suterene vyspelosti ako doteraz. Za vami su fakt uz len indiani a africke kmene. Sorry, ale takato je realita. Mozte stale vyplakavat proti Izraelu, aj ak ho raz znicite, pochopite, ze si za svoju biedu mozte sami. Najhorsie na vasej spolocnosti je to, ze nikam nenapredujete. Takze ziadna perspektiva, iba nenavist. Voci zenam, Izraelu, Amerike, atd.
21. 07. 2007 v 11:54
Muslim říká: “A muslimove v Evrope maji preci tu volnu delat a zit jak chteji takze vam take do toho nic neni.”
Ale to víte, že nám do toho je. Vůbec není lhostejno, koho mám za souseda. Lidé jsou spojené nádoby, jejich životy se navzájem prolínají. Nechceme tady kulturu, která za jiný názor lidem uřezává hlavy. (Talibán dneska zase popravil jednoho Němce). Neříkejte, že to nejsou správní muslimové, přečtěte si Korán. A vysvětlete v Saudské Arábii, že si tam křesťané taky mohou dělat, co chtějí.
Muslim říká: “Nechte je zit a oni nechaji vas.”
Vždyť to není pravda. Všude, kde mají muslimové většinu, utiskují příslušníky jiných náboženství. To je mnohokráte ověřená praxe.
A jinak bych taky pozdravoval Samiru.
Bačík.
21. 07. 2007 v 12:23
Dekuji ze me pozdravujete pres muslima,ale nezname se.hehe mate moc velkou fantaziji.
Neco k tomu co jste psali,muslim rika ze zeny nosi hedja protoze chteji,musim te muslim rict ze mas i nemas
pravdu.Ja ho napriklad nosim,protoze jsem se sama rozhodla,memu manzelovi je to prakticky jedno,sam se divil kdyz jsem ho nosit zacla,ale to neplati vsude jak pisou ostatni.Jako Iran napr.opravdu je to tam tak s tou policiji.Takze
ne vsechny zeny ho nosi dobrovolne.Ja jsem z moji rodinou take nazoru ze zeny ktere nosi burku(to je
zahaleni celeho tela i s oblicejem) ze tyto zeny si to rozhodne nevybrali sami,alespon nam to rozum nechape,proc by nejaka zena
neco takoveho dobrovolne chtela,vzdyt clovek nevidi s kym se bavi a urcite maji i problemi skrz to videt.Islam
nam neco takoveho nenarizuje,je to prehnane a neislamske.proto si dokazeme predstavit ze to je vymysl
muzu.Prorok nam rekl ze by zeny meli zahalovat sve vlasy a nenosit prilehave obleceni ale nikdo se nesmi
nutit do vity nebo tech ci onech cinu,kazdy musi chtit sam,je to logicke,kdyz nekoho do neceho donutim,ale on
stejne v duchu si preje neco jineho tak mu to stejne nepomuze,Buh vi i co si myslyme a co citime,takze
na povrh muzeme hrat co chceme,ale neni to stejne.Ale na druhe strane je take pravda ze jsou zeny ktere
hedjab nosit opravdu sami chteji,znam jich take dost.Takze existuji moznosti obe.
Bacik pisete ze muslimove ohrozuji jina nabozenstvi a proc tedy tu vetsinu muslimu co znam utlacuji ti druzi,
mi teda nikoho neutlacujeme,alespon ne tady v Evrope.V tunisu napr najdete kostely a zidovske chramy a lide
se k nim urcite nechovaji nijak spatne,lide se tam chodi normalne modlit.S obou stran muzete najit negativni veci,ale
nemuzete prece porad vse hazet jen na nas,na vsechno musi byt vzdycky strany obe ne.
mejte se
Samira
21. 07. 2007 v 13:28
Ano, je pravda, že k věcem, o kterých se zde bavíme, potřebujete vždy dvě strany. Například k redukci židovské populace ve vámi zmiňovaném Tunisu ze 100 000 v roce 1948 na dnešní asi 2000 prostřednictvím jejich vyhnání, likvidace židovské čtvrti v Tunisu, vypálení velké synagogy ve stejném městě a protižidovských nepokojů, potřebujete muslimy a židy. A co? Říkat, že za muslimské pogromy na židy nesou zodpovědnost rovným dílem židé jako muslimové je stejný nesmysl, jako prohlašovat totéž o křesťanských pogromech na židy.
Muslimové zcela zlikvidovali, nebo utiskují - násilím, nebo jeho hrozbou - křesťanství na Blízkém Východě a v Severní Africe, v Malé Asii, zoroastriánství v Persii, buddhismus a hinduismus na území dnešního Afghánistánu a Pákistánu, buddhismus v Indii, a nebýt křesťanských armád a Britů, tak skončilo i Španělsko a Indie. O vytrvalých útocích na Evropu ze strany Arabů, Turků a Berberů ani nemluvě. Dnes se islámský imperialismus projevuje na povrchu méně brutálními formami - a ano, velkou roli v jeho postupu hraje i připosranost našich elit, bez níž by si islám v Evropě ani nešktnul, s výjimkou již islamizovaných oblastí, jako je Albánie a Kosovo - nicméně pod povrchem je to to samé, jako Mohamedovy loupeživě-dobyvačné výpravy v sedmém století.
21. 07. 2007 v 14:26
Bacik pisete ze muslimove ohrozuji jina nabozenstvi a proc tedy tu vetsinu muslimu co znam utlacuji ti druzi,…
Můžete popsat, jak jsou muslimové v Evropě utlačováni? Dá se to srovnat s utlačováním křesťanů v Saudské Arábii, kde vlastnit Bibli je trestné, zrovna tak, jako se sejít ke společné modlitbě v soukromém bytě. Možnost mít vlastní kostel - čirá utopie.
21. 07. 2007 v 22:34
Prečo, nosením latrínošatky sa verejne priznávam k pedofilnému masovému vrahovi ako ku svojmu duchovnému vodcovi..
ekvivalentné s nosením hakenkreutzu - samira, nosíte hákový kríž?
nie? a prečo nie?
Pozdrav
Esmé
21. 07. 2007 v 22:56
To Samira:
Predstavte si, ze v Cechach a na Slovensku by sme zo dna na den zaviedli islam ako v na Blizkom Vychode. Cize 95% zien by iba bolo doma. Kto by ucil v skolstve? Ake by sme mali zdravotne sestry? Co zeny pracujuce vo vede a vyskume? Nemali by sme ziadne ine personalne zdroje, ktore by tuto obrovsku stratu dokazili nahradit. V skolstve by namiesto inteligentnych zien boli muzi druhej kategorie, lebo by sme nemali dostatok vzdelanych muzov, aby tam isli pracovat.
Zaviedli by sme Koran ako “studnicu vsetkej mudrosti” a ak by hocikto prisiel s nejakym novym napadom, co by nebol in-line s Koranom, tak by sme ho ukamenovali, alebo aspon umlcali.
Takze by sme zili stale rovnako. Zeny by sme si strazili doma, muzi by sa s nimi vlastne ani vobec nestretavali. Takze ak by muz nebol zabezpeceny, nemal by uz postaveny dom a primeranu financnu hotovost, nemohol by sa ozenit a toto by bol aj jediny sposob ako si najst parnerku. Vacsinou vo veku okolo 35-40 rokov. Dovtedy nechcem specifikovat co.
Predstavte si zivot bez alkoholu, zien v spolocnosti, 5x denne sa modlit aj proti svojej voli, no fakt by som sa radsej odpalil v Izraeli.
Jediny sposob ako prezit v takejto biede a chaose je mat nejakeho nepriatela - Zidov a Ameriku, a obvinit ich zo vsetkeho naseho trapenia. To, ze Arab pre cudzieho cloveka nepohne ani prstom, to s tym nesuvisi, ze?
Mavali sme to tu podobne v temnom stredoveku, ale ked sa podarilo vsetky nabozenstva zatlacit v Europe do uzadia, az potom prisiel pravy rozkvet vedy, techniky, spolocnosti a humanity. Spominas Tunis. Ano, aj tam odstavili fanatikov na vedlajsiu kolaj a je to jeden spolocensky asi najviac rozvinuty stat, kde je islam. Aj v Turecku odstavili islam na vedlajsiu kolaj.
Zober si Saudsku Arabiu - ked dojde ropa, budu hladovat. Alebo budu exportovat datle a baklavu? Kolko percent mladych ludi chodi na univerzitu v Saudskej Arabii? Mozno 3x menej ako v Tunise.
Ku tej dobrovolnosti satky - takze svoju dceru nebudes nutit nosit satku, hej? Ak sa rozhodne chodit bez satky, nebude Ti to vadit?
Princip nosenia satky a burky je jednoduchy, naco by sa mali muzi ovladat, ked mozu zeny nutit chodit zahalene, nie? Cize logika je jasna, ja som prasa a namiesto toho, aby som s tym nieco robil, budem radsej zeny zamykat a skryvat.
22. 07. 2007 v 15:49
Co se týče SA a jejího ekonomického rozkvětu, popřípadě emirátů a Ománu, tak to je vybudované za peníze z ropy a vybudovali to všechno cizinci…Saudové zásadně nepracují…maximálně šéfují….ženy na ulicích vidíš pouze ve společnosti mužského příbuzného…je pravda, že mnohé z těchto žen jsou spokojené, protože jim to umožňuje nedělat vůbec nic a jen ve společnosti příbuzných shánět drby…pro SA je ropa doslova prokletím…mentalita hlubokého středověku přesazená do technologií 21. století…vadí to ženám,které jsou trochu akčnější a vzdělané nejen v koránu….jinak zahalené musí chodit i cizinky, dokonce i na pracovišti……a co se týče víry, tak o víkendech hurá do emirátů za alkoholem a prostitutkami
22. 07. 2007 v 17:19
Samiro
pořád čekám, že mi objasníte tu většinu muslimů co znáte, jakým že způsobem jsou ve Švýcarsku utlačováni. Vždycky něco nakousnete a zmizíte.
22. 07. 2007 v 21:48
No, moslimovia sú vo Švajčiarsku strašne utlačovaní tým, že sa ostatní nezrieknu bravčoviny, alkoholu a nezačnúsi pestovať bradu a ženy sa nezahalia, čím fitna (zvádzanie) stále pretrváva..
keď im je tam tak straašne zle, prečo nejdú do nejakého šariatického raja, najlepšie Sraudskej Barbárie.
23. 07. 2007 v 10:32
Království Písečných Blech se řítí do staršlivých problémů a to rovnou po hlavě. Díky intzenzívní těžbě ropy si tam zničili většinu zásob podzemních vod, a až jim ropa dojde nebudou mít energetické zdroje na odsolování mořské vody ani na čištění vody kontamionované těžbou ropy. Jsem zvědav, co pak budou pít, ale předpokládám, že to svedou jak jinak na západ a Izrael.
25. 07. 2007 v 11:25
Tak im treba, lachvatcom lachvatím..
28. 07. 2007 v 17:00
Koukám, že jakýsi narkodealer z Václaváku zvoucí se muslim (mě osobně se líbí staročeský název machometán) píše o hrozném teroru v Palestině. Má pravdu, ta arabská sebranka, které jejich původní země sami nechtějí a terorista Arafat jim dal název palestinci, jsou teroristi. Bohužel za peníze EU.
Kdo vraždí civilisty a děti, není bojovník za svobodu ale terorista.
30. 07. 2007 v 10:19
Esmeralda 21. 07. 2007 v 22:34
Svastika je velmi stary indicky symbol slunce
Neni duvod ho odmitat jen proto, ze ho zneuzila jedna totalitni ideologie, ktera mela ve srovnani s indickou kulturou skutecne jepici zivot.
zly_skriatok 21. 07. 2007 v 22:56
Ad satek, Samira a jeji dcera: Samira sama mozna svoji dceru do noseni burky nutit nebude. O to se postaraji radikalni “mladici” z mistni islamske komunity, kteri obcas nezahalenym zenam porezou nozem oblicej, nebo je jinak zohavi, aby je “vychovali”. To je ten problem.Paralely s komunismem jsou naproste, staci par radikalu na tisic umirnenych, a je to maler - proc? Protoze vsichni, i ti umirneni, se drzi radikalni totalitni ideologie, a nasledkem toho jsou to prave ti radikalove, kteri v ramci islamu “maji pravdu”. Protoze Machomet byl prave takovy gangster a radikal, ktery rad zabijel a terorizoval lidi.
Pokud je na islamu neco dobreho - napriklad me se libi treba zakaz lichvy - neni duvod proc to dodrzovat “dobrovolne” a mimo islam.
Jinak ten postreh se stredovekem presazenym za pomoci penez z ropy do 21. stoleti je velmi trefny a muj oblibeny. Je to taky velke zlo, protoze aby mohl clovek disponovat technologii pro 21. stoleti, musi se o to taky nejak zaslouzit… a to jinak, nez ze se na jeho uzemi nasla ropa, kterou si ani sam neumi vytezit. Pokud to tak neni, vzejde z toho mnoho spatneho. Proste proto, ze spolecnost s moralnim kodexem odpovidajicim technologii “velbloud a savle” vyzbrojena a vystrojena pro 21. stoleti muze pozabijet prilis mnoho lidi a prilis rychle.
30. 07. 2007 v 10:49
2Daniel: ja svastiku poznám, ale tá nacistická mala opačný (t.j. deštruktívny) smer otáčania..
takže stále je symbolom deštrukcie, čo sa k mohamedánstvu dobre hodí.
umiernení-mohamedáni -zbabelci do morku kostí, a ešte sa im nepáči, že ich hádžu do jedného vreca s radikálmi..
ale neurobili nič, aby radikálov vylúčili zo svojho stredu…všimili ste si, že nikto z mohamedánov nepokladá za potrebné priznať farbu?
ad: lichva -niekde som čítala, že potomkovia inkov, keď si požičajú vrece zemiakov, pokladajú za slušnosť vrátiť o niečo viac, ako sa požičalo, keďže ten dotyčný človek prejavil dobrú vôľu tým, že mi to požičal…čiže de fakto vracajú základ s úrokmi..
okrem toho, nebyť úrokov, naša civilizácia by bola na úrovni mamutov
takže nevidím dôvod odsudzovať niečo, čo nás prinieslo tam, kde sme:)
vidíte, kam priviedol islam zákaz úrokov?
nebolo ako rozvíjať nové technológie, neboli peniaze (z tých hnusných úrokov) na vývoj a výskum
Pozdrav
Esmé
01. 08. 2007 v 16:58
Myslím si, že je potřebné rozlišit mezi přiměřeným (spravedlivým) úrokem a nepřiměřenou lichvou. Pokud své peníze svěřím někomu, kdo s nimi bude hospodařit a přinesou zisk, mám spravedlivý nárok na část ze zisku. Princip nadspotřeby (odložené spotřeby) je příčinou blahobytu západních zemí. (Nespotřebuji hned všechno, co vydělám, ale část investuji.)
Muslimové toto odmítají a to je jedna z příčin totální chudoby jejich zemí.
Zdraví Bačík.
05. 08. 2007 v 13:25
K te svastice, pry byla pravotociva a levotociva, pricemz ta nazi byla zapad a opacna vychod slunce.
Ale to nic nemeni na tom, ze nacismus, ktery tento symbol zneuzil, nestal za nic.
10. 09. 2007 v 23:56
Muslimové ctí své tradice,nezapomínáme my na své?
Byl Karel Martel a obránci Vídně naši evropští předkové?
Byli naši předkové horší než muslimové?
Nebo bojovali za své potomky?
Muslimové nám nabízejí odevzdání jejich tradicím,nebo smrt.
29. 08. 2009 v 12:17
[…] si na vlastní pěst prozkoumat Ibn Kathirův komentář k těmto veršům, a také k veršům 9:5 a 9:29. Neucelenější dílo, které kdy na téma džihád vyšlo, je Legacy of Jihad od Andrew […]