Mohamed a obscénní jazyk
Následující hadís je zaznamenám jak v Sahihu al-Buchariho, tak v Sunanu Abu Dawuda. Je certifikován jako sahih (autentický) a vypráví příběh o muslimském muži jménem Maiz, který pln viny přišel k Mohamedovi a přiznal se k cizoložství:
Když přišel Maiz k prorokovi, ten se ho zeptal, “možná jsi jí políbil, nebo ses jí dotknul, nebo se na ní podíval?”, Maiz řekl, “Ne, Alláhovo posle”. Prorok řekl, “aniktaha?” (Omrd*l jsi jí?) a nepoužil jiné slovo(*), Maiz řekl, “Ano”, prorok řekl, “Dokud to z tebe nezmizelo v tom jejím?” Maiz řekl, “Ano”, a prorok poté nařídil jeho ukamenování (k smrti). (Buchari, číslo 6325 podle arabského vydání)
Když jsem si přečetl slovo “aniktaha”, nemohl jsem uvěřit vlastním očím, že by mohl Mohamed říct něco tak sprostého jako toto? Al-Buchari musel být velmi odvážný imám, aby toto slovo zahrnul do své knihy. V je arabštině extrémně sprosté a v arabských knihách nebo novinách ho nikdy nenajdete, a nikdy ho také neuslyšíte v žádné arabské televizi nebo v rozhlase; je prostě příliš obscénní.
Jak mohl muž, který je považován za nejvýřečnějšího Araba všech dob, použít takový sprostý a vulgární jazyk? Došla mu slova? V tomto hadísu je Mohamed, který byl údajně inspirován Alláhem (korán 53:4) přichycen při činu používání sprostého jazyka vhodného pouze pro lidi se špatnými způsoby.
Pokud se na tento hadís zeptáte běžného muslima, pravděpodobně se přizná, že ho nikdy neslyšel. Pokud požádáte o vysvětlení muslimského učence, bude se velmi snažit, aby ho ospravedlnil na základě toho, že toto slovo nebylo ve své době považováno za tak sprosté. Nicméně víme, že aniktaha bylo mezi Araby vždy velmi sprosté slovo. Ve skutečnosti zdůraznění vypravěče citovaného hadísu, že Mohamed “nepoužil jiné slovo”, samo o sobě naznačuje, že vypravěč si byl vědom obscenity tohoto slova a možné nevíry čtenářů. Nepřítomnost tohoto slova ve veškeré slušné arabské literatuře a poezii je dalším náznakem jeho obscenity.
Další muslimští učenci tvrdí, že Mohamed toto slovo použil úmyslně proto, aby se ujistil, že muž ví, o čem mluví, protože mělo být přijato rozhodnutí o jeho životě nebo smrti. Shledávám toto vysvětlení směšným, protože Mohamed v dalších podobných případech, kdy se rozhodovalo o ukamenování, na stejné jasnosti netrval. A hadís dále říká, že Mohamed se dokonce po vyslovení obscénního slova dožadoval podrobností o sexuálním aktu tím, že se zeptal, “dokud to z tebe nezmizelo v tom jejím?” Maiz byl muž naplněný vinou, kterou nemohl udržet uvnitř; obrátil se s přiznáním na svého morálního vůdce. Byl to zjevně muž, který zoufale hledal pomoc a podporu. Mohamed mužovy slabosti a zoufalství využil tak, že ho požádal, aby mu poskytl detaily o svém sexuálním prožitku. Veškerá pomoc, které se Maiz od Mohameda dočkal, bylo duševní mučení následované krutou smrtí ukamenováním.
(*) Toto je překlad přímo z arabského originálu. Je stejně zajímavé jako zábavné, že anglický překlad Sahihu Buchariho, na který se na těchto stránkách obvykle odvoláváme, překládá citovaný hadís takto (sv. 8, kniha 82, číslo 813): “Prorok řekl, aniž by použil eufemismu, ‘Měl jsi s ní pohlavní styk?’” - překlad sice říká, že Mohamed nepoužil žádný eufemismus, nicméně jeho přímočarý dotaz překládá eufemismem. Co je dostatečně dobré pro muslimské učence (tato přímočará otázka je od té doby příležitostně používána islámskými soudy v případech cizoložství) nepovažoval zřejmě překladatel za vhodné pro západní publikum. Škoda, hadís pak zdaleka nevyzní tak dobře, jako v originále.


17. 08. 2007 v 12:34
Vždycky tvrdím, že je v islámu absence lásky. Upřímná lítost po špatném skutku s nadějí na odpuštění je islámu cizí. Islám nedává člověku druhou šanci. Říká se, že naděje umírá poslední, v islámu neumírá naděje, ale člověk.
Zdraví Bačík.
17. 08. 2007 v 16:28
A to má být pokračování a dovedení do dokonalosti podle Koránu nedokonalých slov Ježíše Krista: “Kdo je bez viny, první hoď kamenem.”?
17. 08. 2007 v 21:51
Me pripada,ze tento hadis by mohl nekoho nabadat k pokrytectvi.-
Cizoloznikovi neni odpusteno,
ale stihne ho trest a to hned na zemi.-Zrejme to ma byt pro viniky odstasujici priklad.
Jenze nejaky mlady muz si muze rici:”ted si musim dat pozor a moje prohresky musim dobre tajit,
jinak budu ukamenovan,–vidim,ze chodit pro dusevni podporu k prorokovi se nevyplaci.”
19. 08. 2007 v 10:39
A propos - ví někdo (nejlépe z přítomných muslimů) co je na cizoložení (mr*ání v jazyce hadísu) tak příšerného, aby musel být dotyčný (v jiných případech dotyčná) tak strašlivě umučen?
Způsobil tím někomu újmu na majetku, zdraví či životě? Soudím, že spíše naopak.
Samotný fakt, že Prorok mluví sprostě by mu neměl být vyčítán. Ono je to - koneckonců - úplně jedno, jestli někoho pošlete na smrt slušně nebo s pomocí obscéních výrazů.
19. 08. 2007 v 20:23
Pokud je někdo prorok, tak by neměl mluvit sprostě. (tečka.)
Na cizoložství je špatné to, že rozvrací samotný základ společnosti - rodinu. V dnešní době jsou hodnoty natolik zrelatizované, že si to většina lidí neuvědomuje. Proto je pro muslimy tak snadné obsazovat Evropu. Evropské národy vymírají i bez muslimského vlivu, nemají vnitřní morální sílu k obraně.
Samozřejmě nemáme právo nikoho za cizoložství trestat. Je to mezi ním a Bohem. Můžeme ale říkat nahlas, že to není správné a v konečném důsledku se to obrací proti osobnímu štěstí samotného původce cizoložství.
Osobní zkušenost mnohých vyjadřuje Bible:
kniha Přísloví 5,3
Ze rtů cizí ženy sice kape med, a její jazyk je hladší než olej, nakonec je však hořká jako pelyněk a ostrá, jako dvojsečný meč.
19. 08. 2007 v 22:30
Bačík:
Tvůj názor na cizoložství je zcela shodný s proklamacemi katolické církve. Je to názor jednoduchý. Jenže ono není vše tak jednoduché, jak se to mnoha věřícím tvrdí. Můj kamarád měl velmi nešťastné manželství. Našel si jinou ženu, která také byla v manželství nešťastná. Oba se rozvedli a po roce soužití se vzali. Jsou spolu už přes 11 let. Zajímavý rozhovor jsem měl nyní s její dcerou, které je už přes 20 let. Ona říkala, jak byla nešťastná, když odcházeli od táty k jinému muži. Jenže pak prý byla šokována tím, jak se ten jiný muž k její mámě krásně choval. Říkala, že konečně poznala, jak to vypadá, když se lidé mají rádi a že je moc ráda, že máma tehdy odešla.
Jenže takovéhle řešení katolíci šmahem a bez rozmyslu odsuzují. Je to cizoložství, ti lidé patří až do smrti jiným partnerům a nyní pořád cizoloží, že. Jenže povinnost, že manželé se nesmí rozejít, je v mnoha případech špatná, protože dává každému možnost ovlivňovat život druhému bez ohledu na něj. Má ho přece jistého. Když se žena po mnoho let chová k muži odmítavě a dává mu najevo pohrdání, pak je pro křesťany špatný ten muž, pokud si najde jinou a od své mučitelky odejde. Jednoduché, nemusí se nijak myslet, církevní otcové to rozhodli za nás.
Typický je Tvůj příklad z Bible. Špatná je žena. A co kape ze rtů cizího muže?
V případě mého kamaráda a jeho druhé ženy to přísloví vůbec neplatí.
Muslimové obsazují Evropu proto, že demokracie nemá možnosti bránit se takové ideologii. Jediná šance by byla, kdybychom islám postavili mimo zákon ale to se nestane, protože pokud bychom to učinili na základě rozboru Koránu, bylo by to sice jen správné, ale to samé bychom mohli udělat s křesťanstvím a základě rozboru Bible a Katechismu a i proto si to nikdo netroufne Problém je v tom, že pokud se o něčem prohlásí, že to víra, tak pak to ctíme, i když je to hnusné jako islám. Nejvyšší představitelé Vatikánu to dobře předvádějí a monsignor Vlk také, včetně České biskupské konference. Tito zbožní muži mají příliš zrelativizované hodnoty. Potvrzují Jahodova slova, že je lepší být muslimem než atheistou…
20. 08. 2007 v 1:35
Podle prikladu jak posuziji a vysvetluji cizolozstvi ,usoudim,zda nabozenstvi uci lasku a odpusteni,nebo
zatraceni a trest.
Stary Zakon v krestanstvi byl nahrazen Jezisovym ucenim.
A Jezisovi rikali Prorok v Novem Zakone.-Podle me jednal s cizoloznici velmi lidsky a s laskou,
nikterak ji neodsuzoval.-Jen rekl”uz nehres”-Jan,kapitola osma.
Take podle me Jezis delal ohledne rozvodu vyjimku.Matous 5; verse 31.
20. 08. 2007 v 7:26
Je to fascinující debata o tom, jak Bible dává trumf Koránu či naopak! Oba hráče je těžké rozeznat, protože mají krvavé dresy. Stav je nevyrovnaný.
Bačíku,
prosím vás, proč by neměl mluvit prorok sprostě? Co je to prorok? A co je to sprostě..?
Pro vás to jistě nebude nic nového, ale předestřu vám a s dovolením ostatním toto:
Roku 1827 Josephovi anděl svěřil zlaté desky s posvátnými Písmy, jež sám před čtrnácti stoletími, když byl člověkem, ukryl na pahorku Cumorah nedaleko Palmyry. Pro překlad textů psaných v reformované egyptštině musel Joseph užít kouzelné brýle “Urim a Thumim”, díky nimž viděl pod egyptštinou její anglický význam. Skryt za plentou diktoval po několik měsíců Knihu. Po dokončení překladu Joseph desky vrátil andělu a o Knize prohlásil: “Je nejsprávnější ze všech knih na zemi a úhelným kamenem naší víry, člověk se může přiblížit Bohu, bude-li žít podle jejích pravidel, více než podle jakékoli jiné knihy.”
Hádejte, co to bylo? Bajky a pověry? Bible? Tolkien? Bradbury? Ten anděl se jmenoval Moroni, Joseph byl Smith a ta Kniha Mormon (od doby, kdy vrátil andělovi desky (které prý vidělo až osm(!)) svědků) seznal text přibližně 4000 gramatických a obsahových změn). Joseph byl evidentně normální lhář (v lepším či horším případě magor), s neuvěřitelnou chopností vygenerovat konzistentní sadu nesmyslů.
Prostě prorok. Tohle slovo vážnost nevzbuzuje, už jich tu bylo moc. Prorok (podle všeho) vyniká jedinou věcí: přesvědčit ostatní o své pravdě, zcela nezávisle na pravdě samé. Je to obdoba šamanů, v dnešní době managerů či obchodníků. No a od důvěryhodnosti proroka je jen krůček k důvěryhodnosti k Bohu.
Takže teď, když vidíme, že manželství je čistě racionální pojem týkající se vlastnických a dědických práv (souhlasím s tím, že to souvisí s udržením zavedeného řádu) a nikterak nesovisející s čímkoliv nadpozemským, vraťme k otázce: je soulož s nemanželským partnerem opravdu hodna smrti ukamenováním? A v kterém případě víc mučit: když to dělají z opravdové lásky (protože neznají ani Bibli ani Korán a nevědí, že se to už nesmí), nebo když si to rozdají jen tak, pro potěšení (protože neznají ani Bibli ani Korán a nevědí, že se jim sex nesmí líbit)?
Píšete o “osobní zkušenosti mnohých vyjádřené Biblí”… Jako kdyby jste neměl vlastní, vyjádřené sebou…
20. 08. 2007 v 8:30
2Bačík: musím v tomto případě souhlasit s Iblísem. Já, protože jsem našel Boha v člověku a né někde na nebesích, se domnívám, že jen na člověku samém je, jestli “zhřeší”, či nikoliv. Pokud dva lidé najdou v sobě zalíbení a nikomu tím neubližují, je každému zapšklému “moralistovi” po tom houby. Je mě šuma fuck, jestli veliký Pedofil měl plnou hubu sraček. Mě vadí, že ty sračky realizoval. On možná m*dal, já holt jen dhimmácky miluju. A to prosím již 30 let a furt tu samou ;-). Odmítám se omlouvat, pokud zcizoložím, komukoliv jinému než mé zákonité ženě. Jen ona má právo mě soudit, protože jí jsem dal slib věrnosti. Ne stranickému výboru, závodnímu výboru ROH, či snad debilnímu imámovi. On ten veliký Pedofil byl vůbec pěknej dobytek, kdyby si z něj Maiz vzal příklad, tak manžela té ženy obvinil (z čehokoliv), nechal zamordovat, ženu vzal do otroctví a pak si mohl užívat až do sytosti. Tak jak to dělá veliký Pedofil. Pedofilu akbar.
20. 08. 2007 v 8:46
Iblís
Proto nemá člověk vstupovat do manželství lehkovážně, ale s rozmyslem si zvolit životního partnera. Souhlasím, že i tak je to sázka do loterie, ale pokud se ti dva dobře poznají a je snaha, tak mají naději. Někdy lidé vstupují do manželství nepřipraveni a nevyzrálí, mnohdy se rozcházejí kvůli nepodstatným věcem. V následujícím svazku pak bývají mnohem tolerantnější. Samozřejmě nemám teď na mysli toleranci násilí, nebo alkoholismu. V žádném případě bych nechtěl nikomu dělat arbitra a suverénně prohlašovat jak na to. Nemám právo nikoho soudit, pro mě je každý člověk s právem na svoji důstojnost, šťastný i nešťastný. Já měl to štěstí, že mně to v životě vyšlo a jsem za to vděčný.
Muslimové obsazují Evropu proto, že Evropské národy vymírají, uvolňují životní prostor. Politici a úředníci, kteří mají vliv na podmínky imigrace nejsou žádní vizionáři, nevidí si ani na špičku nosu. Není jedno, kdo do této země přichází. Tato kombinace je pro naši kulturu vražedná.
Nesouhlasím, že poselství Bible kladete na stejnou rovinu, jako Korán, je mezi nimi rozdíl ve všem, jako oheň a voda.
Dano
“Už nehřeš” dle mého názoru znamená daleko víc. Je to cesta ze slepé uličky, návod jak znovu získat ztracené štěstí.
Lekava
Mohamed je označován muslimy, jako pečeť proroků, nejlepší z nejlepších. Prorok je ten, který zprostředkovává boží poselství lidem. Bůh si ho vybral, protože má čisté srdce. Je - li takový člověk obscéní, znamená to, že si v tom libuje. Jeho srdce nemůže být čisté, je otrokem vášně. To ale vylučuje, že by mohl být prorokem.
Že byl Mohamed otrokem sexu, je z jeho životopisu naprosto zřejmé. Mohl mít jakoukoli ženu, která se mu zamanula, včetně sestřenic, nebo manželky adoptivního syna, na všechno si udělal výjimky. Takže posvětil krvesmilstvo, neomezený počet žen jen pro sebe, trapné nabíhání egyptské otrokyni pobouřilo všechny jeho ostatní ženy.
TAKŽE ŽÁDNÝ PROROK, ALE PROUTNÍK.
Vaše otázka vůči mně ohledně kamenování za cizoložství je irelevantní. Já nepatřím mezi zastánce kamenování.
20. 08. 2007 v 8:57
Honzo
Naše pohledy na manželství se zase tolik neliší. I já jsem sliboval věrnost své ženě, ale před Bohem. Z toho vyplývá, že se nezodpovídám jen své ženě, ale i Bohu. A on nám dává návod, jak tuto situaci řešit. Ústy Ježíše: “Ani já tě neodsuzuji, jdi a už nehřeš”.
20. 08. 2007 v 10:20
Ked sme u tych prikladov zo zivota a promiskuity nuz jeden absurdny a skutocny z cechokanadskeho manzelstva. Nebudem sa rozpisovat urcite ho poznate z bulvarnej tlace (mozno lepsie ako ja).
Prednedavnom prepustili z vazenia zenu ktora so svojim manzelov umucila a usmrtila pri sexualnych hratkach niekolko dievcat a zien (pripad sa nepodarilo uplne objasnit). Zena predhodila svojmu manzelovi dokonca svoju sestru. Pred sudom vystupovala zena ako hlavny svedok a za prislub nizsieho trestu ‘zhodila’ svojho manzela a priznala vsetko na co uz dosla policia (nic naviac). Nuz tu by som dal za pravdu Biblii a Knihe Prislovi…
Z toho co som za par rokov videl okolo seba si myslim ze naozaj promiskuite a nevere je lepsie sa vyhybat. Videl som i zopar retazovych vymen partnerov ktore vysli (podobne ako popisuje Iblis) a priznam sa som rad ze to tym ludom vyslo. Bohuzial viac pripadov vidim tych inych - a dalej vidim citove a sexualne vyprahnutie a vidim ludi ktori naozaj zacinaju zostupovat na uroven MoProroka a mozno ju i dosiahli. A to povazujem za tragediu dotycneho clovaka a tragediu celej spolocnosti.
20. 08. 2007 v 19:56
Párové manželství je doslova navěšeno na geny nepřipravené na spolužití v páru. Proto je tolik manželství neúspěšných. (Dr. Plzák)
20. 08. 2007 v 20:05
Od toho bych si radit nenechal, sám je několikrát úspěšně rozvedený. Holt každý máme svou životní filozofii.
Každý z nás máme v genech touhu po opravdové velké lásce, jenom někteří v ni přestali věřit.
20. 08. 2007 v 22:12
Bačík: ano, máme svoji filosofii. Ale to nic nemění na faktu, že je 50% manželství rozvedeno. A že je přes 70 procent mužů promiskuitních. Buď je pravda, že to máme v genech, protože promiskuita je pro rozmnožování genů nejvýhodnější (tedy mužská promiskuita), anebo Bůh sice stvořil člověka jako monogamního, ale nějak se mu to nepovedlo a člověk monogamní není. A ani tresty věčným ohněm ho od toho neodradí. Anebo se každý Boží neúspěch dá svalit na satana? Možná by pomohla kniha Úlona Kolufida “Výběr největších Božích omylů”, případně “Kde udělal Bůh chybu?”
21. 08. 2007 v 1:14
Tak nám ta debata o jedné ze sexuálních úchylek Velikého Mo tak nějak sklouzla do debaty o manželství a prohnilosti upadajícího Západu. Jestli by nestálo za to se vrátit zpět k Panu Dokonalému.
Iblís: Úlon Kolufid je autorem trilogie. V příspěvku neuvedený třetí díl “Co je vlastně ten Pámbů zač?”, je nutné také zmínit, protože bez něj není pochopení předchozím 2 prací úplné.
21. 08. 2007 v 8:04
Jen pro úplnost - co když jsou to lidé, kdo dělá chyby? Jsou to bytosti s možností volit dobré, nebo zlé. Skočí - li deset mých kamarádů do studny, přijmu to za normu a skočím tam také?
Je pohodlné to všechno svádět na Boha.
To dělal už “Veliký Mo”, na každou sviňárnu dostal od Alláha výjimku.
Zdraví Bačík.
21. 08. 2007 v 8:22
Lidé, co se úplně vážně zabývají Bohem jsou jako stvořeni přijmout za normu téměř cokoliv - jen jim to správně podat. Tak nějak mám dojem, že je pro ně například přijatelnější normou ukamenování, než soulož. Myslím, že Bůh obecně vzato je veliké neštěstí pro celé lidstvo. Protože lidi, kterým by nějaká ideologie nepodsunula jako normu skok do studny, by takovou blbost velmi pravděpodobně sami neudělali.
21. 08. 2007 v 8:54
Na dojmy tady nikdo nedá, nás zajímají fakta. Co jiného, než skokem do studny je bezhlavá nevěra, která zničí fungující rodinu? Není třeba ideologie, stačí když člověk neovládne své pudy.
21. 08. 2007 v 8:56
Pred nejakym casom som cital clanok (na oslovi?) v ktorom autor velmi seriozne dokazoval ze v genoch mame zakodovane ludozrutstvo (prosim ozvite sa kto sa citi byt ludozrutom). Datum vydania clanku si nepamatam ale dufam ze to bol duben. Inac moj dojem z genovej mody (a velmi silny dojem) je ten ze o nich vieme stale vpodstate starubelu.
Keby mi niekto nahovaral ze mam ku svojej manzelke pribrat zopar mileniek pripadne 1-3 manzelky pretoze to mam v genoch tak ho vykopem z dveri aj s jeho genami. Mozno to mam v genoch :). A mohol by to byt kludne Mo ci Dr Plzak (jeho show som pozeral rad).
VelkyMo je urcite v mnohom dejinnoabsolutny olympijsky vitaz. To mu priznavam uz aspon desiaty krat. Hladal som v dejinach osobnost ktora by sa mu v tom zlom priblizila aspon radove. Neuspel som. Nesmiete sa hnevat (viem ze v Cechach je vztah medzi ateistami katolikmi a dalsimi krestamni dost napaty. Nechcem a nebudem rozoberat preco - to by mali spravit ini. Chvalabohu predchadzajuce vety neplatia v ceskej casti mojho domova).
Tak este raz. Nesmiete sa hnevat. Ale kto v tom zlom prirovnava ceskeho ateistu katolika alebo protestanta hinduistu budhistu… ku moslimom mal by si skontrolovat ci netrpi stokholmskym komplexom.
21. 08. 2007 v 12:08
tak, treba sa vrátiť k téme.
a to je: Mo a jeho šanty s neviditeľným priateľom alahom a ich spoločné? dielo, zvané tiež Krorán.
21. 08. 2007 v 17:18
Co takhle se na věc podívat prakticky? Připadá mi, jak tak sleduji hemžení a množení kolem sebe, že lidé, kteří se rozvedou a zase vstoupí do manželství, mají tendenci generovat větší celkové množství dětí, než ti, kteří žijí celý život v manželství jednom. Čili z hlediska demografického soupeření s muslimskou kulturou vypadá řada seriových manželství výhodněji - nepatrně stírá handicap monogamie proti polygamii…
21. 08. 2007 v 18:49
alien07: Ano, lidožroutství je též geneticky podmíněno. Ale nemá přímý vliv na rozmnožování genů. A vystříhat se lidožroutství není tak těžké. Proto geny pro lidožroutství jsou již velmi oslabeny. Ale geny pro co nejvyšší rozmnožování - čili pro promiskuitu - ovlivňovaly rozmnožování velmi výrazně (tedy až do používání antikoncepce, ta jejich výhodu eliminuje). Geny jedince s menší vůlí, který nedovede zcela potlačit svůj sexuální pud, měly výraznou výhodu; rozmnožovaly se podstatně rychleji než geny těch mužů, kteří dovedou pud utlumit a jsou věrní. Teprve antikoncepce tuto výhodu promiskuitních genů stírá, ale antikoncepci církve všeobecně zakazují v zájmu co nejvyššího počtu dětí pro svoji víru) a vyhrožují peklem, takže paradoxně vlastně církve podporují promiskuitní geny.
Jinak máš pravdu, většina kritiků evoluční biologie o genetice neví skoro nic.
Ale pozor:genetika nenabádá k promiskuitnímu životu. Genetika pouze vysvětluje, proč je většina lidí promiskuitních. A pokud budeme vědět pravou příčinu, můžeme také proti promiskuitě něco dělat. Tvrzení, že je to lidská chyba, protože Bůh učinil člověka monogamního, je úplně vedle a činí náš boj s promiskuitou neefektivní. A také toto tvrzení dělá z Boha břídila - byl by to další z jeho četných neúspěchů.
21. 08. 2007 v 20:01
alien07, Bačík: Ještě dodatek. Vy, monogamní věřící, jste vychováváni k poslušnosti k církevní autoritě. Jde to tak daleko, že pokud například genetická biologie vysvětlí, že promiskuita je přirozená, protože to takhle nejlépe plní úlohu k rozmnožování příslušných genů, nejste schopni pochopit, že to není návod k jednání, ale jen vysvětlení. Genetika neříká, že je to morálně správné a že se podle toho máme nebo musíme chovat. Jenže vy jste zvyklí brát vysvětlení Božích úmyslů jako návod k jednání a u konkurenčních teorií pak si nejste schopni uvědomit, že vysvětlení něčeho není vůbec ještě návod k jednání. To jen k reakci Aliena07 na to, že by mu některý genetik doporučoval, aby byl promiskuitní. To se nestane. Nedoporučuje to ani dr. Plzák, ani dr. Uzel. Ale nezavírají oči před skutečnou příčinou promiskuity.
Církev se také parádně zostudila tzv. Galileiho procesem. Ale pravdu tím nezměnila, Země se točí.
Nejefektivněji by církev bojovala proti promiskuitě tím, že by prohlásila cizoložství bez antikoncepce za daleko větší hřích, než cizoložství s antikoncepcí. Tím by geny promiskuitních jedinců v církví ovládaných oblastech výrazně zpomalily své množení a počet promiskuitních jedinců ve společnosti by se přirozeně snižoval. Jenže církev je schopna antikoncepci zavrhnout i tehdy, když tím napomáhá šíření AIDS.
Podobně se také vyplácí boj proti potratům. Česko se řadí k zemím s nejmenším počtem potratů. Na Slovensku, kde má církev znatelně větší vliv, je potratů v poměru skoro dvakrát více. A Polsko? Tam je potratů asi 140, (v ČR 24 000), jenže tam jsou potraty kriminalizovány. Načerno provedených potratů se v Polsku odhaduje cca až 200 000, což je opět dvakrát více, jak v Cesku. A za nízký počet potratů v Česku může hlavně svoboda v použití antikoncepce a slušná sexuální výchova dětí. Kriminalizace potratů a zákaz sexuální výchovy a antikoncepce absolutně nepomáhá. Další příklad toho, kdy církevní recepty jsou neúčinné, ale naopak počty potratů zvyšují.
21. 08. 2007 v 20:06
Oprava: Nemělo tam být monogamní, ale monoteističtí věřící.
21. 08. 2007 v 21:25
…”antikoncepci církve všeobecně zakazují v zájmu co nejvyššího počtu dětí pro svoji víru)…
Celý život žiju v církvi a tvrdím, že mně nikdy nikdo nic nezakazoval! Zajímavé je, že ti, co nemají o životě církve ani páru, tak nejvíc vykřikují, že církev zakazuje antikoncepci, kondomy, nevěru a já nevím co ještě.
CÍRKEV NIC NEZAKAZUJE, pouze říká, co je správné a co je špatné a říká také proč. Ukazuje cestu, ale respektuje svobodnou vůli každého člověka. Jestliže matky zabíjí své děti, tak je tu něco velmi špatně, je to proti přirozené mateřské lásce. Cožpak necítíte tu zvrácenost?
Církev se zdaleka neohrazuje pouze proti nepřirozeným formám jednání - což bezesporu kondomy i antikoncepce jsou, ale nabízí také propracované přirozené metody plánování rodičovství, v souladu s biologií i zdravím.
Plzák, ani Uzel nejsou žádné autority ani mezi svými kolegy. Jsou to mediální šašci.
Pozadí Galileho procesu jsem Vám už jednou vysvětloval, ale je to, jako házet hrách na stěnu. Ve své zaujatosti proti církvi nedokážete přijmout žádný argument, ani když je očividný. Takže nebudeme vzájemně ztrácet čas.
Zdraví Bačík.
21. 08. 2007 v 21:30
Iblis - nie som prislusnik ziadnej cirkvi. Prilezitostne navstevujem kostoly katolicke luteranske a i pravoslavne (tie ktore su v okoli hinduisticke nemame). Stranicke schodze som nenavstevoval komunisti ma povazovali za velmi nespolahliveho. Dalajlama je mi celkom sympaticky… a ateistov ktorych si vazim ako ludi je tiez dost vela.
- co sa tyka genov a ’skutocnej priciny promiskuity’ uz som sa vyjadril co si myslim o urovni vedomosti ludstva na tieto temy. Svoj nazor som nezmenil nepoznam ziadny fakt ktory by ma ku zneme nazoru nutil.
- na Slovesnku su potraty zakazane tiez (tak na 99% legislativu nesledujem na Slovensku som iba prilezitostne). Statistiky o potratoch nepoznam nemozem sa vyjadrit.
- osobne legislativny zakaz potratov a trestnopravne postihy za potrat ako su v Polsku a na Slovensku povazujem za kontraproduktivne. Neriesia problem. Poznam aj lepsie cesty a navrhy pana Palka zo slovenskeho KDH povazujem za zaklad moznej uspesnej reformy ktora by mohla zacat riesit problemy socialneho poistenia rodiny porodnosti. Obdobne navrhy z krajin EU zialbohu neexistuju a jedine na co sa bruselaci zmozu je — dovoz moslimov.
- je mi sumafuk kolko kto frajerok ma. Ak ich dokaze presvedcit ze im to vyhovuje tiez. Moze to obhajovat trebars aj genovou hypotezou - a opat je mi to opat uplne jedno. Pan doktor Plzak je urcite zabavny ale jeho nazory nepovazujem za smerodajne. Ani v oblasti sexu.
- sumafuk prestava ale platit a to uplne ked prijdu deti. A vychova deti nie je zalezitostou iba jedneho rodica a jedneho roka (trochu odpovedam Ardymu). A tu uz neuznavam ziadne vyhovorky a ospravedlnenia pre promiskuitu a neveru. Povazujem to za zlocin proti detom a buducnosti. Toto je moje pravidlo ktore ako kazde pravidlo moze mat vynimky (ale to som uz uviedol).
- sumafuk prestava radikalne v pripade ked niekto robi propagaciu promiskuity a nevery. Nici mladez a to vzdy bol zlocin.
Ako je vidiet v tom co pisem nie je monoteizmus ani polyteizmus ani ateizmus. Iba hlupa empiria ktora zacina snad v dobach Sokrata. Ze sa krestanske strany pokusaju riesit problemy spolocnosti povazujem za spravne. Ze su v ich navrhoch aj chyby povazujem za prirodzene. Dajte lepsi navrh. Alebo aspon taky aky odviedol pan Palko. Bez jedineho slova z akehokolvek nabozenstva. Iba cisla zo statistik cisla zo statnych rozpoctov a navrhy zakonov ktore sa aspon zdaju byt funkcne.
Tak ako som zatlieskal slovenskemu katolikovi zatlieskam aj inemu. Ak bude lepsi.
Skoncim nasou temou. Pan Palko nacrtol realnu cestu ktorou sa da zabranit islamizacii Europy. Ale iba on nestaci… Tych realnych navrhov bez dost podivnych animozit by malo byt viac. Aby sa dal vybrat najlepsi.
22. 08. 2007 v 5:05
Bačíku, dovolím si replikovat váš příspěvek, zaujal mne. Cituji:
“Na dojmy tady nikdo nedá, nás zajímají fakta. Co jiného, než skokem do studny je bezhlavá nevěra, která zničí fungující rodinu? Není třeba ideologie, stačí když člověk neovládne své pudy.”
1) na dojmy tady nikdo nedá
Vzhledem k tomu, že celá diskuse se točí kolem boha, o kterém prostě někteří mají dojem, že existuje a druzí ne, tak ta vaše poznámka fakt sedí.
2) Bezhlavá nevěra (ve smyslu soulož asi míníte) je skokem do studny a ničí rodinu.
Chce se mi dodat - zatímco ukamenování ji očistí a stmelí, ale to by bylo stejné plácnutí do vody jako ta vaše věta. Nějak jste uhnul z cesty.
3) Stačí když člověk ovládne své pudy
Tak tahle věta se zdá, že vše vysvětluje. Pro vás totiž není asi rozdíl mezi nevěrou - ať již tou z lásky či příležitosti - a znásilněním. Při znásilnění by se asi již dalo mluvit o ovládnutí pudů. Nějak se vás začínám bát…
Já nijak nevěru neobhajuji, dokonce, věřte či ne, se jí ani nedopouštím. Ale vzhledem ke svým vlastním životním zkušenostem (nikoliv ostatních slovy bible) - pokud jde o nevěru - resp. partnerství, rozchody - pokud jsou problémy, první, nad čím by se měl člověk zamyslet je to, zda se nechová jako trotl, není s ním nuda a - v neposlední řadě - jestli prostě konkurence není lepší v posteli. Čili - jak správně Bačíku píšete - ty chyby dělají právě jenom lidé - Bůh je opět jaksi mimo kolej. Ale to on je tak trochu vždycky, není liž?
22. 08. 2007 v 8:34
Lekava.
na bod 1)
odpovím vašimi vlastními slovy:
“Myslím, že Bůh obecně vzato je veliké neštěstí pro celé lidstvo.”
Jak si vysvětlíte, že něco, co neexistuje, může být příčinou neštěstí?
bod 2)
Snažíte se má tvrzení znevěrohodnit tím, že mi podsouváte, jako bych byl zastáncem kamenování. To je nefér. Vám nejde o ujasnění názorů, ale mít za každou cenu pravdu.
bod 3)
To jste přehnal, zkuste pochopit význam mého výroku ještě jednou. Ale opravdu se mě nemusíte bát, nechystám se Vás znásilnit.
Prosím, abyste mně už neodpovídal, stačí když se zamyslíte nad směrem, kterým jste vedl diskusi. Byla by to ztráta času pro oba.
Zdraví Bačík.
22. 08. 2007 v 11:11
Nikoliv pro pana Bačíka:
Ale snad se někdo nezlobil pro pár slov! Pokud by někdo sledoval diskusní příspěvky mé a pana Bačíka, potom jen opravdu poslední poznámku, je to sice legrace, ale - jak Bačík správně říká - přece jen ztráta času.
1) Samozřejmě Bohem myslím samotné slovo dané do patřičného kontextu. Bůh je stejný pojem jako třeba Bilbo Pytlík, ten však nebyl v reálném světě zneužit (pominu-li peníze za filmy apod.). Podobně historicky nešťastná slova slovu bůh můžeme nalézt třeba ve slovech národ, rasa…
2) Že pan Bačík není zastánce kamenování, to předpokládám. Pouze mne zaráží, že větší pozdvižení jakoby vzbuzuje obscéní slovo (nebo čin) než strašlivá smrt. To se snažím říci.
3) Není třeba ideologie, aby člověk ovládl své pudy.
23. 08. 2007 v 14:22
Lekava iba kvoli Vasej informacii si pozrite starsie diskuzie na info.pravdaoislamu - tam uvidite ako citatelia tohto servera reagovali na ciny popravy ukamenovani bicovanie… za neveru ci vycnievajuci pramen vlasov spod vreca muslimky… Pokial viem najhorsi ‘trest’ za neveru ktory tu niekto ziadal je slovne odsudenie nevery s poukazom ze vo vacsine pripadov prinasa nestastie akterom a pripadne aj ich detom. Ak sa mylim dotycny sa Vam urcite ozve a upresni moje vymedzenie ‘maximalneho trestu’.
- mate pravdu ziadna ideologia (ani nabozenstvo) nikomu nepomoze ovladat svoje pudy (prosim neplette si nabozenstvo a ideologiu). Kazdy to musi zvladnut sam. Dovolim si malu poznamku. Moja manzelka je celkom rada ked svoje pudy obcas neovladnem :). Obavam sa ze by to pripustila aj castejsie…
- pri diskuzii je dobre urcite (hlavne citlive) slova zadefinovat dopredu. Bohuzial Vy Ste obsah pojmu boh vo Vasom chapani zadefinovali az na zaver diskuzie. Ja urcite a pravdepodobne i dalsi maju ine a to dost podstatne odlisne vymedzenie tohto pojmu. V ziadnom pripade by som s Vasim priradeni Bilbo Pytlik… nemohol suhlasit a vlastne by nebolo o com hovorit. Podobne slova narod rasa ako sa zda (podla toho co citam aj v biochemickych publikaciach) - vyznam maju. O ich zabudnutie a posutie do negativnej roviny sa pokusaju napriklad nasi multikulturalisti. Obavam sa ze s vysledkom a dopadom bez prehanania katastrofalnym pre nas vsetkych.
23. 08. 2007 v 15:47
Bačík: Výborně, už jste se zbavil dvou oponentů.
V roce 1992, čili celých 359 let po Galileově procesu, vydal papež Jan Pavel II. omluvu, v níž ruší výnos inkvizice proti Galileovi.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei - je tam velice dlouhá a zajímavá kapitola nazvaná Spory s církví. Jen mne napadlo, proč vševědoucí Bůh nezjevil hodnostářům katolické církve pravdu. Bůh tak ukázal, jak si cení pojmů jako Pravda a Spravedlnost. Proč jim zjevil opak - že Země je středem vesmíru? Anebo se Bůh poučil až v roce 1992? Třeba se ještě všechno nenaučil….
A ještě jedna věc: Bůh existuje. Existuje jako memetický pojem. V jeho jménu se děje strašná spousta různých činů. A není pouze jeden Bůh. Je jich, aspoň trochu významných, něco přes dva tisíce. Kupte si Encyklopedii bohů. Za pouhých 149 korun dostanete jejich seznam. Jeden Bůh za sedm haléřů, no není to láce? http://www.levneknihy.cz/DetailZbozi.aspx?z=25747
23. 08. 2007 v 20:35
Díky Iblísi, konečně jsem skutečně pochopil proč tolik křesťanů obhajuje islám.
28. 08. 2007 v 13:47
Mám známého,je to již letitý důchodce a svého času zažil bombardování Drážd´an.
Naštěstí měl možnost se dostat včas do krytu,jako totálně nasazený pracoval v továrně.
Byl to kněz,bud těsně před,nebo po vysvěcení,potom byl poslán na dovovenou do protektorátu z které
se již do říše nevrátil,obstaral si potvrzení od lékaře že je práce neschopen,jinak mu totiž hrozil koncentrák.
To že to byl němec a jeho bratr byl zabit angličany v Atlantiku by mu nepomohlo.Samozřejmě že
v pracovním kolettivu bylo také mnoho atheistů a ti si jej dobírali a smáli se mu.Jaký že to prý je Bůh,
když žádný není?To nám stačí zdravý rozum!
Pak ale přišlo ono bombardování,tu hrůzu si prý nikdo nedokáže představit.Tlaková vlna byla cítit i za
mnoha metrovou betonovou zdí,bylo to prý příšerné představit si ty lidi co jsou venku a
neměli čas se včas schovat.Dá se říci,že v tom okamžiku byl každý jeden z nich ne jednou,ale
hned dvěma nohama v hrobě.
Najednou ho to atheisté začali prosit at’ je naučí modlit…
Najednou jim byl Bůh,kterému se každý smál a uškliboval se mu dobrý a každý z nich ho volal.
Ne Iblíse-ale Boha a Ježíše každý chtěl.A nad tím bych se zanyslel…….
28. 08. 2007 v 14:05
HOSPODINE,PANE NÁŠ,JAK VZNEŠENÉ JE TVOJE JMÉNO.
Hospodine,Pane náš,
jak vznešené je tvoje jméno po vší zemi!
Svou velebnost vyvýšil jsi nad nebesa.
Vidím tvá nebesa,dílo tvých prstů,
měsís a hvězdy,jenž jsi tam upevnil:
Co je člověk,že na něho pamatuješ,
syn člověka,že se ho ujímáš?
Jen maličko jsi ho omezil,že není roven Bohu
korunuješ ho slávou a důstojností.
Svěřuješ mu vládu nad dílem svých rukou,
všechno úpod nohy mu kladeš:
všechen brav a skot a také polní zvířata
a ptactvo nebeské a mořské ryby,
i netvora,který se prohání po mořských stezkách.
Hospodine,Pane náš,
jak vznešené je tvoje jméno po vší zemi!
28. 08. 2007 v 16:35
Tak jsme se dostali od obscénosti Mohameda až po křesťanskou (a židovskou) poezii.
To se mi docela zamlouvá, kéž by to byl předobraz vývoje v muslimském světě.
A samozřejmě v jedné řadě s ateisty, kteří se řídí přirozenými zákony dobra.
To by nám potom na světě bylo dobře!
Zdraví Bačík.
28. 08. 2007 v 19:45
pak tedy ještě toto.
Hospodin vykoupil Izraele
Nyní toto praví Hospodin
tvůj stvořitel Jákobe,
tvůrce tvůj Izraeli:
Neboj se,já jsem tě vykoupil,povolal jsem tě tvým jménem,
jsi můj.
Půjdeš přes vody,já budu s tebou,
půjdeš přes řeky,nestrhne tě proud,
půjdeš-li ohněmnspálíš se
plamen tě nepopálí.
Nebot já Hospodin jsem tvůj Bůhů
Svatý Izraele,tvůj spasitel.
………..
Neboj se,já budu s tebou,
Tvé potomstvo přivedu od východu,
schromáždím tě od západu.
Severu poručím- vydej!-
a jihu -nezadržuj!-
Přived mé syny z daleka
a mé dcery do od končin země,
každému ,kdo se nazývá mým jménem
a koho jsem stvořil ke své slávě,
koho jsem vytvořil a učinil
-Dále-
já vím,že to do tohoto diskuzního fora možná nepatří ale jednu poznámku si ještě
neodpustím.
K tkzv. Izraelské okupaci….
Pokud jsou zmínky o Lidu Izraele již od již od pozdní doby bronzové,tj.tisíc pět set let př. n.l.
a král David vládl státu Izrael který byl již tisíc let př.n.l. jako současník Homérovského,antického Řecka
v době kdy se po Evropě prohání Keltové a Řím je v plenkách a od toho času lid Izraele tuto zem neopustil
-jak v ní může být okupantem?
28. 08. 2007 v 19:47
sorry za překlep.
28. 08. 2007 v 21:59
na eurabii je článoček o tom, že celí palestínci sú iba imperialistickým konštruktom jordánska.
stojí za prečítanie..
30. 08. 2007 v 3:06
Jahoda: Takže Váš Bůh dopustil bombardování Drážďan, Plzně, Hitlerovy a Stalinovy zločiny a podobná zvěrstva? Svatou Inkvizici? Vraždění kacířů? A také holocaust? Ten Váš Bůh, Jahodo, zřejmě čerpá sílu z lidského utrpení, proto je ho na světě tolik. A z fanatické víry, kterou představujete. A kterou představují mnozí muslimové. A Vy mu pomáháte a velebíte Ho. Již jste Mu dnes několikrát připomněl, jak je velebný? A vznešený? A že je na nebesích? Aby to proboha nezapomněl! Nedávno ten Váš Bůh zařídil dvaceti poutníkům smrt v autobuse, ve kterém konali svoji pouť k Jeho uctění a ke zvýšení pravděpodobnosti svého spasení před Ním a k omezení trvání doby svého pobytu ve strašném očistném ohni, ve kterém si ten Váš Bůh tak libuje.
Doufám, že tomu knězi v Drážďanech byl Bůh platnější než těm milionům katolíků, co Ho prosili za papežův život a ono mu to bylo pumpička a nechal ho zemřít. Zřejmě Bůh vyslyšel mne, neznaboha, který ho požádal (narozdíl od vás bez jakékoli devotnosti), aby papeže už konečně nechal zemřít, aby ten starý, unavený a nemocný muž měl konečně klid a pokoj a hlavně abyste dali pokoj vy, kteří jste mu ten klid odmítali dopřát a neustále jste se zviditelňovali tím, že jste poníženě žadonili o oddálení jeho smrti. Když umírá papež, je to pro církev pravé požehnání. Tolik reklamy v televizi, a zdarma, jinak nemá. I proto je pro ni tak důležité, aby papež umíral dlouho. A pak ještě konkláve…
Zkusili jste už srovnat účinnost modlitby a žádosti na nádražní lampárně? Je prý zhruba stejná. Muslimové také na toho svého Alláha nespoléhají a zařizují si vše sami, jako katolíci, když jde do tuhého.
30. 08. 2007 v 6:56
ha,ha,ha,ha
30. 08. 2007 v 8:18
Doufám, že se Iblísovi po takovém průjmu alespoň ulevilo.
Zapomíná, že ale všechny ty vyjmenované hrůzy mají na svědomí (světe div se) lidé. Lidé, kteří zapoměli na Boha a svoji svobodu v rozhodování věnovali zlu. Tomu “hadovi,” který je zároveň mate, aby neuměli rozlišit, co je pro ně dobro a co zlo.
Bůh není policajt, aby okamžitě zabránil každém zlému skutku. Omezoval by tím svobodu člověka i svobodně konat zlo. Bůh bývá ale ve své lásce vynalézavý, často dokáže dopady zlého skutku obrátit ve prospěch člověka.
Křesťané mají rčení: “Bůh dopouští, ale neopouští.”)
A ještě Iblísovi prozradím, že modlitba za umírajícího má úplně jiný význam, než jenom aby nezemřel.
Takto se modlil David, kyž umíralo dítě Betšaby. (Téměř před 3000 lety!) Od té doby jsme už přece jen trochu pokročili. Ale to by bylo nadlouho.
Zdraví Bačík.
30. 08. 2007 v 16:00
to Esmeralda
ten článek jsem četl,stojí za ůvahu .
Abych se přiznal měl jsem na palestince zlost,nebylo to křestanské ale bylo to tak.Po té co jsem ale měl
možnost shlédnout na netu video kde byl zastřelen neozbrojený můž IDF se v člověku něco zlomí a začne se dívat
na celou tu věc také očima toho druhého.Já nejsem fanatik a ani exremista a bylo by asi špatné ze všeho
vinit právě ty palestince.Na BV je válka a ve válce se dělají špatné a zlé věci,tisíce vystřelených raket na Sherod je toho také důkazem.
To bych mohl pokračovat do nekonečna a jak z toho ven?Jediné řešení je Palestinský stát.Pokud ten vznikne bude po problému.
Eu jistě zasponzoruje do státní pokladny a já věřím tomu,že stranou by nezůstal jistě ani ten Izrael.
O právu Izraele na svou zem jsem přesvědčen,ale toto právo mají také Arabové.
A to co jsem napsal je jednoduché a prosté a komu se to zdá složité a má můj komentář za naivní a
hodný hlupáka-je touto válkou také z velké části vinen.
30. 08. 2007 v 20:40
Pro Jahodu.
Palestinci jsou národem Arabů. Arabů je přes 300 000 000 a žijí v několika státech Středního východu. Palestinci se od nich nijak neliší a jsou schopni žít kdekoli mezi jinými Araby. Ale nikdo je k tomu nenutí. Bylo jim vyčleněno území, stejně jako Izraeli, ale oni s tím nesouhlasí. Příčinou je islám. Ten učí, že Židé jsou potomci prasat a opic a oni jim nepřiznávají právo na existenci. Jsou pro ně nečistí, nechtějí vedle nich žít. Pro Araby je velmi flustrující, že jejich tři sta milionů nedokáže zničit pouhých sedm milionů Židů. Pokud ale někdy získají lepší technologie a demokratický svět to připustí, budou Židé vyhlazeni.
Mohamed řekl: “Ke vzkříšení nedojde, dokud nebudou muslimové bojovat proti Židům a muslimové je nezabijí.” Tehdy se Žid schová za kámen, nebo strom a kámen i strom řeknou: “Ó služebníku Alláha, ó muslime, je za mnou Žid, přijď a zabij ho.”
Proto ty velkohubé hesla o zahnání Židů do moře. A to chtějí nejen Arabové, ale mají tichý souhlas 1,3 miliardy muslimů! Pokud bude existovat islám, problém mezi Židy a muslimy je neřešitelný. Poslední Mohamedova slova byla: “Nedopusťte, aby na Arabském poloostrově zůstala dvě náboženství.” A muslimové toto důsledně prosazují (viz.Saudská Arábie už vlastnit Bibli je trestný čin!). Jejich cílem je rozšířit “dům islámu” po celém světě. Jak chcete s takovou ideologií vyjednávat?
Problém palestinských uprchlíků je ostatními arabskými státy uměle udržován. Přes 60 let žijí v uprchlických táborech živeni humanitární pomocí Západu, s minimální pomocí ostatních arabských států. Z původního počtu 300 000 se namnožili na 2 500 000 lidí. Takových lidí, kteří se neumí sami uživit, žijí v bídě a nespokojenosti. To je živná půda pro nenávist. Během historie konfliktu se na obou stranách událo mnoho křivd a nespravedlnosti.
Myslím, že zatím nikdo nemůže najít spravedlivé řešení. Bude ho možno najít, až o to budou mít zájem obě strany. To je ale zatím v nedohlednu. Proto veškerá jednání selhávají.
Jako lidé by mohli žít v míru vedle sebe okamžitě. Jako Židé a muslimové - NIKDY.
Islám to nedovolí.
Historie konfliktu je docela přehledně popsána na adrese:
http://www.novinky.cz/special/izrael/
Zdraví Bačík.
31. 08. 2007 v 17:49
Bačík: Dobře, říkáš průjem. Jestliže už se dostáváme na tuto úroveň, uvedu zde podobně jako Jahoda kosek krásné lyriky o dobrotě Hospodina, kterého tak velebíte: (Dt 28, 15 a dále).
Často na tuto pasáž slyším namítat, že Hospodin to nezpůsobí, že jenom ty lidi, kteří ho nebudou ve všem poslouchat, nebude chránit a ponechá je osudu. Jenže Bible opět tvrdí něco jiného. Mnohokrát je tam napsáno, že to Hospodin přímo způsobí, že to sešle, že je raní, že přivede nepřátele, obrátí na něj všechny choroby a tak dále. A navíc se tam přímo píše, že se Hospodin bude veselit, jak bude ty lidi zahlazovat. Tomu já, Bačíku, říkám duševní průjem. Ale Ty s tím určitě souhlasíš, protože to je Hospodinovo vyhrožování. Mně připadá, že takhle by nevyhrožoval ani šílenec a že ani ty nejhorší zločince by všechno toto ani nenapadlo. Je to dlouhé, ale aspoň je vidět, jakou fantazii a kolik Dobra dovede ten DOBRÝ Hospodin vymyslet. Jo, je to ale frajer, citlivý. Aspoň si dovedeme dobře představit tu Lásku s velkým L:
28,15 Jestliže však nebudeš Hospodina, svého Boha, poslouchat a nebudeš bedlivě dodržovat všechny jeho příkazy a nařízení, která ti dnes udílím, dopadnou na tebe všechna tato zlořečení:
28,16 Prokletý budeš ve městě a prokletý budeš na poli.
28,17 Prokletý bude tvůj koš i tvá díže.
28,18 Prokletý bude plod tvého života i plodiny tvé role, vrh tvého skotu i přírustek tvého bravu.
28,19 Prokletý budeš při svém vcházení a prokletý při svém vycházení.
28,20 Hospodin na tebe pošle prokletí, zděšení a zmar ve všem, k čemu přiložíš ruku a co budeš dělat, dokud nebudeš zahlazen. Zanikneš rychle pro své zlé jednání, protože jsi mě opustil.
28,21 Hospodin způsobí, že se tě bude držet mor, dokud s tebou neskoncuje v zemi, kterou přicházíš obsadit.
28,22 Hospodin tě bude bít úbytěmi a zimnicí, palčivou horečkou, mečem, obilnou rzí a snětí; ty tě budou pronásledovat, dokud nezanikneš.
28,23 Nebe nad tvou hlavou bude měděné a země pod tebou bude železná.
28,24 Místo deště dá Hospodin tvé zemi písek a prach; budou na tebe padat z nebe, dokud nebudeš zahlazen.
28,25 Hospodin dopustí, že budeš před svými nepřáteli poražen. Jednou cestou proti nepříteli vytáhneš a sedmi cestami budeš před ním utíkat. Budeš obrazem hrůzy ve všech královstvích země.
28,26 Tvá mrtvola bude pokrmem všemu nebeskému ptactvu i zemskému zvířectvu a nikdo je nezaplaší.
28,27 Hospodin tě raní egyptskými vředy a boulemi, svrabem a prašivinou, které nebudeš moci vyléčit.
28,28 Hospodin tě raní šílenstvím, slepotou a pomatením mysli.
28,29 O poledni budeš tápat jako tápe slepý ve tmě. Na svých cestách nebudeš mít zdar, stále budeš týrán a odírán, po všechny dny, a nikdo tě nezachrání.
28,30 Zasnoubíš se s ženou, a jiný muž ji zneuctí, vystavíš si dům, a nebudeš v něm bydlet, vysázíš vinici, a nebudeš z ní sklízet.
28,31 Tvůj býk bude poražen před tvýma očima, avšak jíst z něho nebudeš. Tvůj osel ti bude uchvácen před očima, a nevrátí se ti. Tvůj brav bude vydán tvému nepříteli, a nikdo tě nezachrání.
28,32 Tvoji synové a tvé dcery budou vydány jinému lidu; tvé oči se na to budou dívat, po celé dny se budou pro ně rozplývat v slzách, ale nic nezmůžeš.
28,33 Plodiny tvé role i veškerý tvůj výtěžek pozře lid, který jsi neznal, napořád budeš týrán a utiskován, po všechny dny.
28,34 Zešílíš z podívané, na kterou se budeš muset dívat.
28,35 Hospodin tě raní na kolenou i na stehnech, od chodidla až po temeno zlými vředy, které nebudeš moci vyléčit.
28,36 Hospodin od tebe odvede i tvého krále, jehož nad sebou ustanovíš, k pronárodu, který jsi neznal ty ani tvoji otcové. Tam budeš sloužit jiným bohům, dřevu a kameni.
28,37 Budeš předmětem úděsu, pořekadel a posměchu mezi všemi národy, kam tě Hospodin odvleče.
28,38 Vyseješ na poli mnoho osiva, ale sklidíš málo, neboť to ožerou kobylky.
28,39 Vysázíš a obděláš vinici, avšak víno pít ani uskladňovat nebudeš, neboť to sežerou červi.
28,40 Všude po svém území budeš mít olivy, ale olejem se nepomažeš, neboť olivy ti opadají.
28,41 Zplodíš syny a dcery, ale tobě nezůstanou, neboť půjdou do zajetí.
28,42 Všechno tvé stromoví a plodiny tvé role napadne hmyz.
28,43 Bezdomovec, který je ve tvém středu, bude stoupat stále výš nad tebe, ty pak budeš klesat čím dál tím níž.
28,44 On ti bude půjčovat, ale ty mu nebudeš moci půjčit. On bude tvou hlavou, a ty budeš chvostem.
28,45 Dopadnou na tebe všechna tato zlořečení a budou tě pronásledovat, dokud nebudeš zahlazen, neboť jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha, a nedbal jsi na jeho příkazy a nařízení, která ti udělil.
28,46 Budou na tobě a na tvém potomstvu navěky znamením a zázrakem.
28,47 Za to, že jsi měl hojnost všeho, ale nesloužil Hospodinu, svému Bohu, s radostí a vděčným srdcem,
28,48 budeš otročit svým nepřátelům, které na tebe pošle Hospodin, v hladu a žízni, v nahotě a v nedostatku všeho. On ti vloží na šíji železné jho, dokud tě nevyhladí.
28,49 Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět,
28,50 pronárod kruté tváře, který nebere ohled na starce a nad chlapcem se nesmiluje.
28,51 Bude požírat plod tvého dobytka i plodiny tvé role, dokud nebudeš zahlazen. Nenechá ti obilí ani mošt ani olej, vrh tvého skotu ani přírustek tvého bravu, dokud tě nevyhubí.
28,52 Sevře tě ve všech tvých branách, dokud nepadnou tvé vysoké a pevné hradby, na něž spoléháš po celé své zemi. Sevře tě ve všech tvých branách po celé zemi, kterou ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
28,53 A v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel, budeš jíst plod svého života, maso svých synů a dcer, které ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
28,54 Změkčilý a zhýčkaný mezi vámi bude nepřejícně hledět na svého bratra i na svou vlastní ženu a na syny, kteří mu ještě zbyli,
28,55 aby nemusel některému z nich dát z masa svých dětí, které pojídá, ze strachu, že by jemu nezbylo nic v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve všech tvých branách.
28,56 Ta změkčilá a zhýčkaná mezi vámi, která se pro zhýčkanost a změkčilost ani nepokusila postavit nohou na zem, bude nepřejícně hledět na svého vlastního muže i na svého syna a na svou dceru,
28,57 i na své plodové lůžko, které z níd vychází, i na své děti, které porodí. Tajně je sní pro nedostatek všeho v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve tvých branách.
28,58 Jestliže nebudeš bedlivě dodržovat všechna slova tohoto zákona, napsaná v této knize, a bát se toho slavného a hrozného jména Hospodina, svého Boha,
28,59 dopustí Hospodin na tebe i na tvé potomstvo neobyčejné rány, rány veliké a vytrvalé i nemoci zlé a vytrvalé.
28,60 Obrátí na tebe všechny egyptské choroby, jichž se lekáš, a ony na tobě ulpí.
28,61 Hospodin na tebe uvede též každou nemoc a každou ránu, o níž není psáno v knize tohoto zákona, dokud nebudeš zahlazen.
28,62 I zbude vás maličko, ač vás bylo mnoho jako nebeských hvězd, protože jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha.
28,63 A jako se Hospodin nad vámi veselil, když vám prokazoval dobro a rozmnožoval vás, tak se bude Hospodin nad vámi veselit, když vás bude hubit a zahlazovat. Budete vyrváni ze země, kterou přicházíte obsadit.
28,64 Hospodin tě rozptýlí do všech národů od jednoho konce země do druhého. Tam budeš sloužit jiným bohům, které jsi neznal ty ani tvoji otcové, dřevu nebo kameni.
28,65 Mezi těmi pronárody nebudeš mít klidu, ani tvá noha si neodpočine. Hospodin ti tam dá chvějící se srdce, pohaslé oči a zoufalou duši.
28,66 Tvůj život bude viset na vlásku, v noci i ve dne se budeš chvět strachem a nebudeš si jist svým životem.
28,67 Ráno budeš říkat: “Kéž by byl večer!” a večer budeš říkat: “Kéž by bylo ráno!” pro strach tvého srdce, kterým se budeš chvět, a pro podívanou, na kterou se budeš muset dívat.
28,68 Loděmi tě Hospodin přivede zpátky do Egypta; vydáš se cestou, o níž jsem prohlásil, že ji už nespatříš. Tam se budete nabízet na prodej svým nepřátelům za otroky a otrokyně, ale nikdo vás nekoupí.
28,69 Toto jsou slova smlouvy, o které Hospodin přikázal Mojžíšovi, aby ji uzavřel se syny Izraele v moábské zemi, kromě té smlouvy, kterou s nimi uzavřel na Chorébu.
31. 08. 2007 v 22:04
A co ty předcházející verše (Dt 28. 1 - 14), ty nejsou součástí Bible? Ty netřeba zmiňovat?
Ale ta smlouva má části dvě, POŽEHNÁNÍ i ZLOŘEČENÍ.
Každou smlouvu je dobré prostudovat celou, ne jenom to, co se nám zrovna hodí.
Je na ní dobře vidět rozdíl mezi Aláhem, který odměňuje koho chce a trestá, koho chce - a mezi Bohem Bible, který dává pravidla, platné pro všechny stejně!
A taková “maličkost,” ale hrozně důležitá. ČLOVĚK SI MŮŽE SVOBODNĚ VYBRAT!
Pokud si zvolím žít podle “pravidel”, celá část (Dt 28. 15 - 68) se mě netýká, její důsledky na mě dopadnou jen v případě, že budu pravidla porušovat.
Takže to celé neříká nic o tom, jaký je Bůh, ale o tom, jaký je člověk!
Celá Bible je skutečně o zkultivování a zjemnění hrubého a násilnického člověka. Takovými se lidé stávají v důsledku hříchu, tj.porušování přirozeného (Božího) řádu.
Bůh je autorem všech zákonů ve vesmíru. Můžeme je respektovat a žít v pohodě, nebo nerespektovat a doplatíme na to.
Budu - li se dívat do slunce - oslepnu.
Nebudu - li respektovat zákon gravitace a skočím ze skály - zabiju se.
Může za to Bůh? Jistěže ano, on dal ty zákony. Ale kdybych je respektoval, nic se mi nestane.
Mechanismus Mojžíšovy smlouvy není nic jiného - platil vždycky a platí i dnes.
Dám příklad:
Dvojici, žijící monogamně, AIDS ani jiné pohlavní choroby nehrozí. Prostě se nemohou nakazit, žijí podle Božího řádu.
U promiskuitní dvojice jsou pohlavní choroby jen otázkou času. Ale je to jejich svobodná volba, svoje neštěstí nemohou svalovat na Boha.
Bůh stanovil své zákony a seznámil nás s nimi.
To je to požehnání a zlořečení. Člověče, sám si vyber.
Samozřejmě to platí ve všech oblastech života, ne jenom v sexu.
Proč národy Evropy vymírají a jsou ohrožovány muslimským přílivem?
28,49 Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět,…
Cožpak dnešní rodiče neobětují životy svých dětí pohanským bohům? Jen ty své bohy nazývají úspěch, kariéra, život na úrovni. Jedno velké lidské EGO.
Máme - li tento proces zvrátit, musíme začít žít podle přirozeného řádu, kde matky své děti milují a nenechávají je zabíjet. Jinak nás nic nezachrání před osudem vymizelých národů.
01. 09. 2007 v 14:35
Bačík:
“Je na ní dobře vidět rozdíl mezi Aláhem, který odměňuje koho chce a trestá, koho chce - a mezi Bohem Bible, který dává pravidla, platné pro všechny stejně!”
Ale to přece není zcela pravda. Hospodin se chová jako Alláh, potvrzuje to přímo Pavel z Tarsu v Listě Římanům:
“Aby však zůstalo v platnosti Boží vyvolení, o kterém bylo předem rozhodnuto
a které nezávisí na skutcích, nýbrž na tom, kdo povolává, bylo jí hned řečeno, že starší bude sloužit mladšímu.
Neboť je psáno: ‘Jákoba jsem si zamiloval, ale Ezaua jsem odmítl.’
Co tedy řekneme? Je Bůh nespravedlivý? Naprosto ne!
Mojžíšovi řekl: ‘Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji.’
Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává.
Písmo přece říká faraónovi: ‘Vyzdvihl jsem tě, abych na tobě ukázal svou moc a aby mé jméno bylo rozhlášeno po celé zemi.’
Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým. ”
Když tohle prohlásí Korán, Bačíku, tak je to špatné. Když to však prohlásí Bible, je to určitě vytrženo z kontextu, je to nepochopeno, a já nevím co ještě. To je ta Tvoje objektivita.
Ano, začátek Dt 28 do Bible patří. Ale to, co tam Bůh vyhrožuje od verše 15, to jsou výhrůžky šílence. Já se s čistým svědomím nemohu klanět takovému monstru. Kam se hrabe Alláh!
Podobností mezi Alláhem a Hospodinem je celá řada. Potvrzují to i nejvyšší představitelé katolického kléru, kteří hovoří o tom, že všichni věříme v jednoho Boha, jen trošku jiným způsobem a že musíme islám respektovat.
Vatikánský rozhlas:
“Ale všichni – židé, křesťané i muslimové – věříme v Boha. Všichni máme téhož Boha a hledíme k Jeho milosrdenství. Naučme se z Jeho milosrdenství, jak máme být milosrdní my.”
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=6317
Takže Bačíku, pozor: Urážíš-li Alláha, urážíš Hospodina.
Možná byste měli modernizovat svoji doktrínu o Trojici a rozšířit ji na Čtveřici:
Bůh Alláh, Bůh Otec, Bůh Syn, Duch Svatý. Čtyřjediný Bůh. Dobrý, ne?
01. 09. 2007 v 22:23
Dobré to je. Ale je to pořád jen manipulace se slovy.
Nevím, nakolik se mi to daří, ale vždycky jsem se snažil o objektivitu. Bůh v Dt 28 nikomu nevyhrožuje, pouze vyjmenovává, jak to dopadne s lidmi a národy, když budou žít podle jeho zákonů a jak dopadnou, budou - li jednat proti těmto zákonům. Uvedl jsem příklady. Nedalo se jim porozumět?
Já po nikom nechci, aby se někomu klaněl, to je každého věc. Pro mě není rozhodující, jestli člověk věří v Boha, ale to, jak se chová. Naše činy jsou jediným měřítkem hodnoty naší lidskosti.
…”Když tohle prohlásí Korán, Bačíku, tak je to špatné. Když to však prohlásí Bible, je to určitě vytrženo z kontextu, je to nepochopeno, a já nevím co ještě. To je ta Tvoje objektivita….”
To určitě ne! Výroky Koránu nelze dávat na stejnou rovinu s výroky Bible. Dle muslimského pojetí se výroky Koránu chápou doslovně, jako sdělené boží slovo.
Súra 29: 21
….trestá, koho chce, a slituje se, nad kým chce……..
Súra 48: 14
…. On odpouští, komu chce, a potrestá, koho chce …….
Text Bible je naproti tomu inspirovaný a je nutno ho brát v kontextu celého sdělení.
Ř 9,18
Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.
Ř 9,15
Mojžíšovi řekl: ‘Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji.’
Ř 9.13
Neboť je psáno: ‘Jákoba jsem si zamiloval, ale Ezaua jsem odmítl.’
(Všimněme si, že Pavel na to sám hned odpovídá.)
Ř 9.14
Co tedy řekneme? Je Bůh nespravedlivý? Naprosto ne!
Ř 9.21
Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?
Nenarodí se jeden v chudé chatrči a jiný v paláci? Jeden jako muž, druhý jako žena? Jeden jako Mozart, jiný jako dělník? Pro správný běh světa jsou všichni stejně potřební. A pro všechny stejně platí, že si mohou vybrat. Žít podle pravidel Zákona, nebo je odmítnout.
Křesťanství učí, že Bůh miluje všechny stejně, ať mají jakékoli dary, a chce jejich dobro.
01. 09. 2007 v 22:43
Jsou dva úhly pohledu na Boha.
Když ho chápeme jako stvořitele Světa a vesmíru, tak je náš pohled totožný s muslimským.
Ale vztah Aláha k lidem a lidí k Aláhovi je diametrálně odlišný od křesťanského vnímání Boha.
Bůh křesťanů má syna, bůh muslimů nikoli.
Bůh křesťanů MILUJE lidi otcovskou láskou, i ateisty, i největší hříšníky, i muslimy.
Aláh - ten NENÁVIDÍ nevěřící.
13. 09. 2007 v 20:40
j
13. 09. 2007 v 20:41
islam je nejlebci naboženství na celem svete
13. 09. 2007 v 20:45
Aláh v prekladu je Bůh a Bůh je jeden na celim světe toznamena že Bůh = Aláh
tak že je to stejnej Bůh v Islámu a Křestanství a i pro židove to je taky stejnej Bůh tak že neni co řešit
17. 09. 2007 v 17:37
hej? takže jeden boh?
Honza, dokáž to.
Podľa toho, čo píše Alah v koráne, trpí buď ťažkou sklerózou on alebo Mohamed. (a možno aj obaja:)
ten rozpor s Tórou aj NZ je príliš veľký.
a najlepšie náboženstvo je preto, lebo tebe sa najviac páči, alebo je najväčším prínosom pre ľudstvo (tam kde sa praktizuje islám, je vysoká životná úroveň, nízka korupcia, čisté životné prostredie, renomované univerzity, roje popredných vedcov v prírodných vedách….)
alebo je preto, že najlepšie vyhovuje tvojim chúťkam?