Sevření víry
Pane Ali Sino, je něco, čemu nerozumím. Před 11. zářím 2001 jsem toho o islámu moc nevěděl. Kvůli tragédii jsem začal “doktrínu” islámu studovat. Mohl jsem vidět, že tato “doktrína” je špatná. Mohl jsem také vidět, že někteří muslimové jsou velmi dobří, a že “doktrínu” islámu nenásledují. Pro některé z těchto muslimů bylo nicméně velmi těžké islám opustit. Proč? Pokud dobrá srdce těchto muslimů nepřijala špatnosti obsažené v historických dokumentech islámu, jak by pro ně mohlo být těžké “odejít”? Nemůžete opustit něco, co jste nikdy nepřijali, že ano? Ve skutečnosti nebyli dobří muslimové nikdy autentickými muslimy. Byli ve skutečnosti pouze laskavými lidmi, kteří si říkají muslimové. Byli pokrytci, protože nepraktikovali to, co je obsaženo ve zlých historických dokumentech islámu? Muslimové, které jsem poznal, nebyli ani trochu jako pedofilní Mohamed. Proč se tedy dobří muslimové cítí špatně, když nejsou jako Mohamed? Proč není pro dobrého muslima snadné kopnout Mohameda do zubů a zapomenout na něj, protože nikdy nebyli jako on? Proč není snadné kopnout do zubů například muslimskou takíju a na tuto špatnou doktrínu zapomenout? Proč není snadné vyhodit špatný korán do koše? Proč trpí dobří muslimové “abstinenčními syndromy”, když celou dobu nenásledovali nic zlého? Od čeho “abstinují”? Doufám, že pochopíte, co se snažím říct.
Váš přítel Philip
Drahý Philipe:
Máte pravdu; většina muslimů jsou dobří lidé, kteří se nijak neliší od ostatních lidí. Nevěří ve skutečný islám, ani ho nenásledují. Někteří muslimové skutečný islám neznají, mnoho z nich ho ale zná a bez ohledu na to, že s ním nesouhlasí, ho neopustí. Máte právo na to být zmaten, tento problém ale přesahuje islám a muslimy. Je zakořeněn v lidské psychologii.
Všichni máme své vlastní víry a přesvědčení, a bráníme je zuby nehty. Víra, že Země je středem vesmíru, který se kolem ní otáčí, byla tak silná, že když jí Galileo zpochybnil, bylo mu vyhrožováno smrtí, a bez ohledu na to, že odvolal, strávil zbytek života ve vězení. Jordano Bruno byl méně opatrný a za zpochybnění víry většiny byl upálen.
Neměli bychom předpokládat, že lidé se od té doby změnili. Svět se změnil, lidé ale ne. Když říkám lidé, myslím tím vás, mě, a všechny ostatní. Abych demonstroval platnost tohoto tvrzení, uvedu nyní kontroverzní téma, něco, co bude mít většina lidí problém přijmout, něco, co vyhazuje lidi z jejich zóny komfortu.
Před několika týdny byl kandidát na prezidenta Ameriky senátor Kucinich dotázán, jestli věří v UFO. Řekl, že ano, a celé obecenstvo vybuchlo smíchy. Díky tomu se stal předmětem vtipů v nočních show.
Skutečností je, že 14 procent Američanů tvrdí, že skutečně viděli UFO, a mnoho z nich jsou velmi vážení a důvěryhodní lidé, jako bývalý prezident USA Carter, bývalý guvernér Arizony Symington, několik vysoce postavených vojenských generálů v důchodu, kterým byly svěřeny atomové bomby, několik astronautů a bezpočet pilotů a policistů. Tito lidé nejsou lháři. Věřím, že toto procento bude podobné po celém světě. Proč by mělo být spatření UFO důvodem k posměchu? Je to proto, že když jste o něčem přesvědčení, je těžké změnit svůj názor. Nepředpokládejme, že lidé, kteří tvrdí, že viděli UFO, jsou předmětem pouhého posměchu. Mohou být uráženi a dokonce jim může být vyhrožováno ztrátou zaměstnání. To je důvod, proč lidé obyčejně neoznamují UFO, dokud neodejdou do důchodu. Hrozba je skutečná. Piloti jsou varováni, že pokud oznámí, že viděli UFO, budou posláni k psychiatrickému vyšetření a mohou být propuštěni. Opravdu jsme se od dob Galilea a Bruna změnili?
Používám tento příklad, protože většina lidí v UFO nevěří, a jejich první reakcí je výsměch. Vidíte, jak těžké je pro vás přijmout možnost, že se mýlíte, pokud patříte mezi popírače UFO? Je to velmi těžké. Prostě to nemůžete přijmout. Celá ta představa vypadá jako bláznovství. Samotná skutečnost, že jste součástí většiny, potvrzuje vaše přesvědčení. Když se lidé vysmívají UFO, cítíte další potvrzení vašeho postoje. Nezměníte svůj názor a budete zamítat veškeré důkazy, které může předložit druhá skupina, aniž byste je brali vážně. My lidé máme sklony odporovat představám, které jsou v rozporu s naší vírou, zatímco snadno přijímáme chatrné důkazy, které jí potvrzují. To je důvod, proč muslimové vidí ve všedních prohlášeních koránu zázraky, jsou ale naprosto slepí ke stovkám omylů a hloupostí, které tu knihu prostupují.
Je představa mezihvězdných letů naprosto šílená, hodná výsměchu? Byla by, pokud by Einsteinova teorie obecné relativity, teorie, která popisuje strukturu prostoru a času, byla nedotknutelná. Problém s obecnou relativitou je ale ten, že je ve sporu s kvantovou mechanikou, teorií, která se zabývá světem mikroskopických částic. Mnoho fyziků se pokoušelo, a stále pokouší, překlenout rozpor mezi oběma teoriemi. Mezi nimi byl neznámý německý fyzik Burkhard Heim, který v padesátých letech přišel s dalšími dvěma rozměry ke čtyřem známým časoprostorovým rozměrům vesmíru, a jehož teorie byla později rozšířena dalšími fyziky, Dröscherem a Häuserem, kteří do jeho rovnic přidali další dva rozměry. Podle těchto fyziků je cestování mezi dvěma planetami možné skrze tyto nové rozměry, a nikoliv skrze časoprostor. To by umožnilo, aby se vesmírné lodě pohybovaly rychleji než rychlostí světla, bez raketového paliva, s použitím stejné síly, která pohání temnou hmotu vesmíru. Pokud by bylo možné tuto teorii prokázat, mohli byste podniknout cestu ze Země do jiného hvězdného systému vzdáleného jedenáct světelných let za pouhých osmdesát dní.
Mezihvězdné cesty jsou fascinující téma. O jejich teorii si můžete přečíst zde (http://space.newscientist.com/article/mg18925331.200). Než si ale začnete balit kufry, nejprve se musíme vyrovnat s problémy, které se týkají našeho způsobu myšlení. Bylo by snadné vzít člověka z doby jeskynní a poslat ho do vesmíru, je ale možné zbavit ho jeho mentality?
Zda Heimova teorie funguje a jestli jsou UFO skutečné nebo ne není předmětem tohoto článku. Nic nebylo dokázáno, není to ale způsob, jakým se věda dostala tam, kde se nyní nachází? Jde jen o příklad. Cílem je ukázat, jak těžké je změnit své přesvědčení. Stejně jako ti, kdo se snaží zamítnout UFO, nepovažují toto téma za hodné zkoumání, je pro muslimy samotná myšlenka, že by se islám mohl mýlit, nepředstavitelná, nehodná zvážení. V obou případech jsou popírači (a.k.a. věřící) přesvědčeni, že znají pravdu, a necítí potřebu o ní nijak pochybovat. V obou případech lze popírače/věřící urazit, pokud je jejich víře kladen odpor. Není úžasné, že téma ve své podstatě tak akademické, jako zda jsou UFO mimozemské vesmírné lodě nebo ne, může vyprovokovat tolik emocí, zničit přátelství, a dokonce podnítit nepřátelství? Nyní si představte, o kolik více může naše vášně a emoce ovládat náboženská víra.
Popírat možnost vlastního omylu je odvrácenou stranou víry. Pokud odmítám přijmout určitý fakt, je to proto, že VĚŘÍM, že tento fakt není pravdivý. Pochybnost je něco zcela jiného. Většina lidí dělá vážnou chybu, když se nazývají skeptiky, zatímco odmítají přijmout svědectví druhé strany, a přichází s obtížnými a nemožnými požadavky, kterými mají jejich oponenti dokázat svojí pravdu. Nezaměňujme tvrdohlavé popírání se skepticismem. Dnes je v módě vydávat se za skeptika a volnomyšlenkáře. Skuteční skeptici a volnomyšlenkáři jsou nicméně velmi vzácní. Většina samozvaných skeptiků jsou pouzí popírači. Jsme otroci vlastních přesvědčení. Měníme často své pány, nedokážeme ale žít bez nich.
Proč se držíme své víry? Je to proto, že rádi stojíme na pevném základu. Potřebujeme konzistenci, stabilitu a ujištění, že zákony vesmíru zůstávají stejné. Bojíme se nejistoty. Chceme vědět, že zítra vyjde slunce na východě a život bude bez překvapení pokračovat. Protože naše pochopení reality je malé, vytvoříme si své vlastní a rychle k němu přilneme. Pokud je námi vytvořená realita zpochybněna, bereme to osobně. V tomto smyslu jsme všichni stejní. Je nespravedlivé vzít pouze muslimy nebo věřící, a tvrdit, že jsou slabí. Všichni jsme slabí. Všichni jsme závislí na našich falešných přesvědčeních a držíme se jich kvůli vlastnímu pocitu bezpečí.
Víry jsou schránkami, ve kterých se ukrýváme a ve kterých nalézáme útočiště. Náboženské víry patří mezi nejpevnější schránky. Čím bludnější víra je, tím silněji nás svírá. Lidé, kteří se skrývají ve své víře, se dívají na fakta a nevidí je. Věděl jsem většinu věcí, které vím dnes, dokonce i když jsem byl věřící, nedokázal jsem je ale spatřit. Nikdy jsem si jich nevšímal. Nesnažil jsem se, nebo možná neodvážil, si jich všímat. Nenuceně jsou zamítal vše, co představovalo hrozbu mé víře, a smetl jsem to zjednodušujícími racionalizacemi. Byl jsem si vědom většiny rozporů a absurdit náboženství, které nyní napadám a píšu o něm, když jsem ale byl věřící, nepředstavovaly pro mě žádný problém. Důvod, proč jsem je nedokázal vidět, byl ten, že jsem je vidět nechtěl. Zpochybňovaly mojí představu o světě. Abych něco z toho přijmul, musel bych změnit celé své chápání skutečnosti. Změna je bolestivá, obzvláště když jde o to, v co věříme jako v pravdu.
Buddha řekl, pochybujte o všem. Neměl tím na mysli věci, kterým nevěříte, ale spíše ty, ve které věříte. O věcech, kterým nevěříte, již pochybujete. Každý dokáže pochybovat o víře druhých, jen málo lidí ale dokáže pochybovat o své vlastní.
Mělo by být pravidlem, že budete pochybovat o svých přesvědčeních právě v okamžicích, kdy jste o nich nejvíce přesvědčeni. Kdykoliv jste o něčem přesvědčeni, existuje pravděpodobnost, že se mýlíte. Abych citoval Bertranda Russella: “Celý problém se světem spočívá v tom, že hlupáci a fanatici jsou si sebou vždy tak jistí, zatímco moudřejší lidé jsou tak plní pochybností”.
Přesvědčení je měřítkem hlouposti, stejně jako je pochybnost mírou moudrosti. Největší hloupostí je přesvědčení založené na strachu. Russell říká, “Strach je hlavním zdrojem pověrčivosti, a jedním z hlavních zdrojů krutosti. Dobytí strachu je počátkem moudrosti”.
Islám je zcela založen na strachu. Strach je opěrným argumentem všech muslimů. Strach z Alláh a jeho trestu je nejpevnější uzdou, která muslimy omezuje. Maulana Ajmal Qadri, přední učenec a světec islámské školy Deobandi, mi ve svých třech emailech adresovaných mě neřekl nic jiného, než že mě varoval před Alláhovým trestem.
Mnoho muslimů jsou přirozeně dobří lidé. Nechtějí páchat zlo a často tak ani nečiní. Nevidí ale pravdu, protože jí vidět nechtějí. Je to strach, který je váže k něčemu, co je tak jasně hloupé jako islám. Víra je pro mysl okovem. Věřit je jednoduché. Dokáže to každý hlupák. Pochybovat je těžké. K pochybování potřebujete moudrost. Když je víra založena na strachu, její ochromující vliv se zesiluje.
Nepředpokládejte, že neexistuje žádná naděje. Vše, co je třeba udělat k vyvolání pochybností, je nalézt v systému víry věřícího slabé místo. Potom všechna jeho přesvědčení padnou jako domino, jedno za druhým, a on se osvobodí. Jednou jsem našel ve své víře jednu díru, a byl jsem ohromen, jak rychle padla všechna má přesvědčení, a já jsem dokázal spatřit chyby a absurdity ve věcech, které jsem dříve považoval za svaté a nepochybně pravdivé. Díval jsem se na ty samé věci, viděl jsem ale zcela jiný obraz.
Pravděpodobně znáte tento obraz iluze mladé dívky-staré ženy. Představte si, že tento obraz představuje islám. Muslimové dokážou vidět pouze hezkou dívku. Jsou do toho obrazu tak zamilovaní, že nedokáží přeostřit a spatřit druhý, méně přitažlivý obraz. Alternativa je tak ošklivá, že jí odmítají vidět. K této změně paradigmatu může nicméně dojít v jediném okamžiku. Jakmile k ní dojde, a jakmile spatří ošklivý obraz, už nadále nedokáží předstírat, že tam není. Ano, budou se ho snažit popírat. Ano, budou ještě rychleji lnout k obrazu, který milují, ale nedokáží oklamat sami sebe. Jejich pozornost se bude neustále přenášet k ošklivému obrazu, a dříve či později se budou muset vzdát před pravdou a probudit se.
Co musíme vy a já dělat je neustále jim připomínat ohavnou stranu islámu, a poukazovat na její omyly. V určitém okamžiku nebudou mít muslimové jinou možnost, že spatřit skutečnost. To bude počátek jejich osvícení. Od toho okamžiku se již nebude možné vrátit zpět.
V poslední době otřásla vírou mnoha muslimů fatwa o kojení. Když v květnu tohoto roku řekl dr. Izzat Atiya z egyptské univerzity al-Azhar, že podle Mohameda se může stát cizí muž mahramem (příbuzným, se kterým může být žena o samotě bez dohledu - pozn. př.) ženy tím, že ho ona nakojí, tak ačkoliv mohl potvrdit své tvrzení sahih hadísem (záznamem o výroku či činu Mohameda, který je považován za autentický), velká většina muslimů byla rozhněvána. To ukazuje, že ačkoliv jsou muslimové ochotní nechat se ohlupovat, existuje hranice, kterou již nepřekročí. Několik muslimů přijalo bez myšlení i tento hloupý výnos, většina ale ne. Většina byla tím, co dr. Atiya z hadísů vyhrabal, zděšena a skandalizována. Epizody jako je tato povedou k tomu, že se myslící muslimové nakonec probudí a spatří islám takový, jaký je: jako stupidní doktrínu vhodnou pro hlupáky, a ne pro rozumné lidi.
Den probuzení muslimů je blízko. Uvědomují si, že Mohamed, daleko od toho být prorokem, byl šarlatán a hlupák, který se svezl na hloupých lidech a těžil z jejich hlouposti. Nedělejte si starosti s velikostí islámu. Tato gigantická budova je postavena na lžích a naprosté hlouposti. Jakmile budou odhaleny její základy, zhroutí se během mrknutí oka. Dny islámu skončily. Na tento slib se můžete spolehnout.


25. 11. 2007 v 16:01
‘ … Dny islámu skončily. Na tento slib se můžete spolehnout. ‘
Pekny clanok. Zeby sme sa dozili padu aj posledneho druhu Nadludi?
25. 11. 2007 v 18:03
Ali bravurně popisuje a prorokuje islámu to, co zlomilo vaz sovětskému komunismu. Nahlédne-li člověk kritickým rozumem byť jedinou lež věřené nauky, zhroutí se celá. Přátelé nebojme se! To je naší velkou nadějí…
25. 11. 2007 v 18:53
Ta fatwa už snížila porodnost muslimů. Představa, že si líný soused lokne mléka vaší ženy a pak zamíří níže, zatímco vy někde v potu tváře dobýváte rýžovou placku či pasete stádo halál živočichů, je v tamním horkém podnebí zcela nesnesitelná.
25. 11. 2007 v 19:10
Rovněž skandinávský syndrom Červené karkulky…kdy místo vaší krásné staré babičky hodiny konverzujete s mladým ošklivým vlkem, kterýžto vás milosrdně zkonzumuje, když už ty vaše blbé otázky neberou konce a nedá se ten na hlavu padlý dialog jinak zastavit.
25. 11. 2007 v 20:43
Nicméně, kouk jste se někdo na ten odkaz?? To je skutečně síla.
25. 11. 2007 v 21:34
daniel: Myslíš ten http://space.newscientist.com/article/mg18925331.200 ?
Zajímavé čtení a to v obou případech. Jen jestli to není přehnané očekávání a to v obou případech. Já totiž jsem skeptik.
25. 11. 2007 v 23:46
Pan Ali Sina je velmi inteligentní člověk a jako takový dělá jednu chybu u inteligentních lidí častou. Očekává inteligentní chování od těch ostatních. Jeho představa, že islám se zhroutí po vřejném odhalení jeho na hlouposti a lžích postavených základů, je příliš optimistická. Člověk se bude zuby nehty držet víry, která mu říká, že patří do skupiny nadřazených, dokud mu to budou ostatní opakovat a i on sám pak tu službu ujištění poskytne těm, kteří by případně měli nakročeno k pochybnostem. Přes racionalitu a inteligenci pana Siny s ním nemohu souhlasit ve věci optimistých očekávání. Skupinová dynamika, davové chování a další sociální jevy mají k racionalitě ledaskdy značně daleko. A pokud budeme mluvit o racionalitě ve smyslu přežití, může být konformní chování a podíl na moci výrazně výhodnější (racionálnější) než inteligentní odvržení bludů, pokud by vás ohrozilo nebo jinak zhoršilo kvalitu života.
Mimochodem, Ali Sina nevypadá jako křesťan. Co se týká racionálnícho podložení křesťanské víry, dalo by se očekávat, že jeho závěry nebudou příliš daleko od pohled na důkazy správnosti islámu.
Mluvil jsem nedávno s velmi inteligentním pánem, který strávil v muslimských zemích dlouhá léta v diplomatických službách. Neměli jsme mnoho času na to, abychom se bavili o víře, ale i tak stačil předložit islám jako velmi racionální kodex chování - pro loupeživého kočovníka. A pohled muslimů na západní společnost, která jen pokrytecky maskuje ona vlčí pravidla chování, která islám hlásá otevřeně. A jejich náchylnost věřit kospiračním teoriím, protože ty přesně odpovídají tomu, jak by se chovali oni, kdyby byli takoví pokrytci, jako konspirující kafíři… Spousta materiálu k přemýšlení a hezky odhalená civilizační propast mezi společnostmi , kde se ustálila pravidla kompetice a rozsáhlá kooperace a společností, kde kompetice znamená boj bez pravidel.
26. 11. 2007 v 3:26
Velmi optimisticky clanek. V soucasne dobe je tak malo duvodu pro nadeji na zhrouceni islamu zevnitr. Tim vice obdivuji Ali Sina, ze on si tu viru v lidskou soudnost a rozum zachoval. Jak rada bych mu verila.
Zminka v clanku o UFO me vybavila Sci-fi situaci.
Predstavte si, ze andel Gabriel byl ve skutecnosti nejaky kriminalnik z jine planety a za trest byl vyhosten na planetu Zeme. Cirou nahodou pristal u Mohamedova domu, ktery prave soulozil s Ajsou. To se mimozemstanovi tak zalibilo, ze se rozhodl Mohameda adoptovat a dale vzdelavat v jeho zlocinnosti. A protoze Mohamed byl nadany a motivivany zak, vzniklo nabozenstvi islam..
26. 11. 2007 v 3:45
A zase hori… Muslimovia asi nieco oslavuju… Len neviem prist na to, co…
Jedna sa o:
A) Muslimsky sviatok/tradice
B) Francuzky sviatok/tradice
C) Multikulturny sviatok/tradice
Odpoved v nedohladnu
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=514918
26. 11. 2007 v 9:57
Možná odpověď je v súře 3:110
….”Vy jste národ nejlepší, jenž kdy povstal mezi lidmi; vy přikazujete vhodné, zakazujete zavrženíhodné ….”
26. 11. 2007 v 10:04
Vzpomeňme si, jak nečekaně se zhroutil komunistický blok. Kdo z nás by něco takového předvídal?
Pravý islám je taky jen obr na hliněných nohou.
Matouš 7,27 (O domu, postaveném na písku)
A spadl příval, přihnaly se vody, zvedla se vichřice, a obořily se na ten dům; a padl, a jeho pád byl veliký.”
Ezechiel 31,16
Hřmotem jeho pádu otřesu pronárody, až jej srazím do podsvětí s těmi, kdo sestupují do jámy. V nejhlubších útrobách země se potěší všechny stromy Edenu, vše výborné a líbezné, co bylo na Libanónu, co bývalo napájeno vodou.
26. 11. 2007 v 10:44
Na zhroucení komunistického bloku se tvrdě pracovalo docela dlouho. Navíc v komunistickém světě nebyla indoktrinace tak hluboká a dokonalá jako v islámu. Ani ty uliční výbory nefungují tak dokonale jako kontrola náboženské obce. Citáty z historické literatury na tom moc nezmění, mimo to, že mohou dodat odhodlání.
26. 11. 2007 v 12:35
Já věřím, že většina muslimů jsou především lidmi a že existuje ta hranice, kterou už nepřekročí. Viz. fatva o kojení. Zvláště ti, kteří přišli do styku se západní kulturou a pro něž kritické myšlení není cizí.
Nedokážu odhadnout směr jejich vývoje, ale vím, že stále víc jich bude odmítat násilí, obsažené v učení Mohameda.
26. 11. 2007 v 12:46
Komunismus stejně jako islám žil z nekonečné expanze. Viz současná Persie - doma bída a investice do hnutí všude po světě. Expanzí žije i Saudská Arábie, investuje do korupce a ideologie globálně.
Kdo zaplatil
mešitiště na Černém mostě?
Jakmile expanze zadrhne, šupiny na očích muslimů ztratí na kvalitě. Řetězovou reakci nebude možné pak zastavit. Ti, co mlčeli, začnou breptat.
Všimněte si, jak rychle se mění klima v Iráku. V Baghdádu už se otvírají kostely a vrací se na ně kříže. Symbol Baghdádu jako islámské bašty ztrácí na síle. V Iráckém Kurdistánu zavedli do škol náboženskou výuku i křesťanství a judaismu. Šíitské milice narážejí na odpor obyčejných lidí a alkajďani jsou jedna velká boule na hlavě. Padnou-li islámská dvojčata Persie a Irák, budou muset muslimové čučet na velký kráter. Policie zatkla Sdružení islámských učenců. Iráčani se houfně vracejí ze Sýrie a Jordánska.
Nám to nic neříká, ale tento vývoj je pro globálního islámského zaprděnce strašlivá tragédie.
Iráčanům dochází, že američani umírali i za ně a saudské, syrské či perské penize/zbraně je zabíjely.
Iráčani budou v muslimské izolaci, neb “zradili” z hlediska islámských zemí a kolaborují s US.
I to urychlí rozpad ummy. Iráčan totiž na bratrskou pomoc islámských dementů jen tak nezapomene (bum bum bum do lidí na ulici).
26. 11. 2007 v 13:21
A ve chvíli, kdy se američani z iráku odporoučejí, se urychleně dostaví internacionální bratrská pomoc SA a Iránu… a v oficiálních mediích se bude za padesát let vysvětlovat, že to aktuální bum bum je kvůli britské kolonizaci a americké okupaci kdysi dávno…
Rád bych věřil, že se islám rozkládá, ale zatím se mi to nedaří. Příznaky rozkladu by musely být podstatně výraznější, abych se začal radovat. Komunistické impérium bylo ve srovnání s islámem jen plivanec na vodě, nevydrželo ani jeden lidský život. Islám je daleko bezskrupulóznější a s přežíváním má delší zkušenosti.
26. 11. 2007 v 15:02
Až taký optimista ako pán Ali Sina zas nie som. Očakávať rýchle zrútenie sa Islamu ako to bolo v prípade komunizmu podľa mňa nemožno očakávať. Za prvé komunizmus trval oveľa kratšie ako Islam takže ani korene nemohol zapustiť tak hlboko. Hlavný rozdiel ale je v pojive, či ak chcete cemente, ktorý tieto ozrutné stavby drží nad zemou. Komunizmus sa zo začiatku držal ideologický, tj. dosť veľa ľudí mu verila, že je to práve to, čo potrebujú k prosperite a šťastiu. Vytriezvenie sa dostavilo pomerne skoro, takže dôležitá zložka pojiva sa stratila a zostal len systém represii. O výhodách či nevýhodách iných systémov sa každý mohol presvedčiť jednoduchým porovnaním pohľadom smerom, kde zapadá slnko.
Naproti tomu Islam je postavený na viere v niečo, čo si nemožno overiť pohľadom kamkoľvek. Pedofilný narcistický vrah zakomponoval do tejto viery mocné nástroje strachu z nepredstaviteľných múk v tzv. pekle a na druhej strane rozprávkové odmeny pre tých, čo budú vraždiť v jeho mene. Taktiež zakázal nad tým rozmýšľať, používať vlastný mozog pretože uvažovanie by mohlo rozleptať tú najdôležitejšiu zložku pojiva – vieru. Pre svoju skepsu mám niekoľko dôvodov. Skúsenosti ukazujú, že v otázkach viery neplatí, že dôkaz omylu či dokázanej nepravdy položí či aspoň podkope aj základy viery. Atta a jeho spolubojovníci ktorí prešli leteckým výcvikom určite vedeli, že nie je pravda to, čo sa píše v Koráne o zemeguli, že je plochá , nesená na chrbte kravy, ktorá stoji na rybe zakotvená horami atd. ale viera v to, že ich čaká raj plný sexuchtivých panien odolala. Aj u nás kresťanov je ťažko pochopiteľné, že vedci počítajúci v miliardách rokov existenciu zeme, slnka slnečnej sústavy, stovky miliónov rokov existencie života na zemeguli od primitívnych jednobunkových živočíchov cez druhohorné plazy, cicavce, ľudoopy atd. veria, resp. nespochybňujú stvorenie sveta za 6 dní plus 1 sviatočný deň. Musí byť predsa každému uvažujúcemu človeku jasné, že to nemôže byť pravda a predsa sa viera nezosypala.
26. 11. 2007 v 15:35
Neviem si predstaviť kolaps islamu, keď islamizácia Európy pokračuje takým nevídaným tempom. To by sme najprv my v Európe museli znemožniť islam, aby mohol začať kolabovať aj inde.
26. 11. 2007 v 15:49
Mě se ten Theofilův rozklad zdá celkem realistický. Sina se může zdát optimistou, ale na druhé straně, předložte průměrnému normálnímu nezakomplexovanému mlaďochovi na vybranou prudérní náboženskou diktaturu a la SA a moderní společnost, kde se na tu ženskou bude moct podívat i jinak než na obrázku a když s ní půjde na rande, neriskuje x ran bičem. Samozřejmě pár zakomplexovaných blbů si bude dodávat vážnosti lpěním na tradici, ale většina je převálcuje.
Podle mě drží islám při životě prachy za ropu. Nebýt toho, tak po islámu už dávno ani pes neštěkl. Stačil by puč proti vládnoucí rodině Saudů, a leccos by se změnilo.
Větší problém je ekonomická situace v USA a pokles dolaru. Pokud se přestane ropa prodávat za dolary, pak si nejsem jistý, co zabrání naprostému propadnutí dolaru.
To by byla skvělá zpráva pro francouzské eurokraty, ale v důsledku by to byla spíš katastrofa a obával bych se, že se to pak začne ve světě řezat.
Každopádně, abych se nenechal asociačním řetězcem odvléct někam mimo téma, ve chvíli, kdy skončí sponzoring islámu petrodolary, řekl bych, že se situace změní. Už aby to bylo.
26. 11. 2007 v 16:01
Ardy, to srovnání s komunismem s hlediska životnosti není úplně přesné. Podívej se na to v časových souvislostech.
Bolševici začali na konci první světové, což je doba, kdy se svět začíná rychle zmenšovat a rozjíždí se informační boom. Do té doby byl islám něco vzdáleného a exotického, a úředníci v koloniích nikdy nepředpokládali, že by se mohl stát nějak důležitým, prostě pověry místních primitivů. Woodoo taky nikdo nebral vážně. Zdokumentovali to a tím to haslo.
Svět se zaměstnával situací v Rusku a v poválečné Evropě, a muslimové byli na okraji zájmu.
Ve chvíli, kdy by islám byl v podstatě na spadnutí - v době, když se začal šířit euroamerický životní styl díky snadnému přenosu informace - objevila se ropná naleziště, ale už je nemohli těžit bývalí koloniální vládci. Takže museli brát araby vážně, za ropu je platit, a díky těm penězům se islám dařilo udržet. A islámské režimy a lokální války mezi nimi se používaly na testování zbraní pro studenou válku, takže oba bloky si držely své muslimské “spojence”.
Abych nepindal dlouho, to podstané, co chci říct, je, že komunismus se narodil do doby nevhodné pro jeho přežití, a navíc se mu podařilo odvrátit pozornost od islámu, a tím mu dal čas na nadechnutí, což spolu s nálezem ropy oddálilo zánik islámu.
Jenže teď už to vypadá, že skutečně přichází řada na islám. Že to trvá dlouho je - mimo peněz z ropy - i zásluha socialistických stran, co si tahají do Evropy voliče, ale to už taky končí, myslím, že i oni si začínají uvědomovat, jakého džina to vypustili z lahve.
Komunismus se tedy
26. 11. 2007 v 16:13
Skeptik: to je právě to, Evropa čile s demencí kolaboruje a není schopná dávat otázky na tělo ani v rámci slušnosti. Evropa expanzi trpí a životnost té demence prodlužuje. Měkčího nepřítele si snad ani nemohli přát. Ale veřejné mínění se mění a ta změna bude nevratná.
Pár atentátů a pro talk show účastníky ” islám je náboženství míru” budou jezdit sanitky z nejbližší psychiatrie.
Než mohamed zemřel, pronesl nějaký výrok proti židům a křesťanům. Křesťanští pohlaváři neustále meditují nad abrahámovskou podobností těchto náboženství. Větší komedii snad ani nelze zinscenovat.
V každodení povinné modlitbě je skryt odkaz proti křesťanům a židům (fatiha?), opakuje se 17x denně?
26. 11. 2007 v 22:41
Pozrite sa na tento clanok
http://www.aktuality.sk/spravy/zahranicne/ucitelku-uvaznili-za-urazku-mohameda
Len za taku blbost do vazenia hovorte daco o racionalnom uvazovani moslimov
26. 11. 2007 v 23:29
Spíš urazila toho plyšovýho medvídka…
26. 11. 2007 v 23:59
Ale podle toho článku ho pojmenovaly ty děti, ne ona. Ona se provinila jen tím, že jim něco tak zavrženíhodného dovolila.
27. 11. 2007 v 6:04
Me vzdy mrzi, kdyz ctu evropske komentare zamerene proti USA. Nikdo preci netvrdi, ze politika Ameiky je perfektni. Ja to vidim tak, ze ve svete plati prislovi “Kdo nic nedela, take nic nezkazi”. Valkama v Iraku a Afghanistanu neco podnikli a za to jsou ted tercem kritiky, casto nespravedlive. Urcite bylo hodne pohnutek, proc v techto zemich Spojene staty zasahuji vojensky. Jen bych chtela podotknout, ze zadne politicke rozhodnuti nedela sam president, musi mit podporu financnich slozek zeme. Jestli tu byl nejaky motiv ohledne devaluace dolaru, tak to byl motiv vedlejsi. Evropa a Cina maj sve devizove rezervy v dolarech a postupne je meni na jine svetove meny, takze samotna devaluace dolaru se prave odehrava. Take si nemyslim, ze exportni zeme jako Cina necha americky dolar upne padnout, to neni v jejich ekonomickych zajmech. Hrozim se scenaria, kdy by se svetove ekonomicka sitiace natolik zhroutila, ze by z toho vznikl chaos a globalni valka.
27. 11. 2007 v 9:00
“Učiteľka Gillian Gibbonsová dovolila 6-ročným deťom dať plyšovému medveďovi meno Mohamed.” Stavim sa že 16 z 20-tích chlapcov v triede je vyvolávaný k tabuli ako Mohamed či Mahmud alebo Muhamad. Predstavte si aká by to bola drzosť dať napr. v Čechách plyšáčkovi meno Honzík alebo na Slovensku Juraj. Hmm… skutočne dôvod na basu a palicovanie.
27. 11. 2007 v 9:41
Dano, vyčkejte, jestli současný vývoj v Iráku bude pokračovat, budou mít “experti” slušný problém.
S 5měsíčním spožděním už média o změnách v Iráku referují. Iráčani sami uklízejí trosky a vůbec se začínají chovat samostatně. Rozjíždí se byznys. Ten je schopen neskutečné akcelerace. V 2008 se zajistí inženýrské sítě a s tím začne normální život.
Velmi antiameričtí jsou mimochodem v US Demokrati…
27. 11. 2007 v 9:57
Orgány dětem narušily kladný vztah k prorokovi. Milovanému medvídkovi nemohli dát děti lepší jméno. Tolik dětský pohled na medvídka/proroka.
I my jsme takto přišli o kladný vztah k socialismu. Nebylo nám shůry dáno hráti si zavčas s plyšovým Marxem, Leninem, Stalinem a Husákem. Citové a později ekonomické škody jsou zcela nevyčíslitelné. Plyšový Engels (z Tuzexu!!!) mohl být onou hrází socialismu zacementovanou citovým plyšem. Náhražkou nám budiž hra s plyšákovou revolucí r. 89.
27. 11. 2007 v 12:22
Mrkněte na jihadwatch.org Konečně chytli teroristu v uniformě: převlečeného za nevěstu v závoji.
šlo by z toho udělat parodii-náborovou akci-plakát “Usáma posílá své vojsko, třeste se”, nebo “Je Usáma mluvčím zmatených transvestitů?” a foto chlapíka. Poslední dobou se teroristům lepí smůla/alláh na paty. Alkajďani mají rovněž finanční problémy, žebrají o “finanční džihád” na webu “džihád bil-mál”. Jestli od nás chcete kvalitní kruťárny, musíte poslat, hluboce alláhověřící, víc peněz.
27. 11. 2007 v 16:15
Theofil 27. 11. 2007 v 12:22 Aneb proč není v Evropě praktické povolovat kompletní zahalení… kluci vědí, přoč to tu potřebujou. Tohle byla nouzovka, a jak je vidět, nepovedlo se. Pod ten klasický černý hábit by ale klidně schoval bazuku a nikdo by si ničeho nevšim.
Mimochodem, udělat z toho parodii by možná pomohlo.
27. 11. 2007 v 16:56
Stačilo by pořídit si imáma-agenta policie, který by vydával závazné fatwy pro ČR:
Třeba: dobrý muslim v ČR musí bezpodmíněčně nosit průhledné plastové šaty a kabáty. Tím se zredukuje negativní efekt kafírské země na 0.
I čepice musí být průhledná, případný granát či molotov by mohl narušit mezináboženský (spíš tedy nábožensko-ateistický) dialog.
Mohl by jim rovněž předepsat stutus dhimmi, což by ho přiblížilo teorii v praxi. Konto na džizju by mohla zřídit pobočka České spořitelny. Tipuji, že by u alláhů získal až 250 bodů za pár babek českých.
Muslim znamená submisivní, submisivec, tak ať sublimují do submisivity. Zavedl by i nějakou šaríu pro muslimy, bičování by mohlo probíhat na saúdské ambasádě, když už nemáme na vlastní lázně Guantanámo. Mučit by bylo možné podle hadithů. To by snad pseudoislámští agenti taky zvládli jako podle kuchařky:
Hele ahmede, liknavej ve víře, tady tvůj prorok doporučuje rozdělat ohýnek na prsou. je to zcela islámsky košér. Taky by mohl agent-imám hřímat, že v kafírské zemi nestačí modlitba 5x denně.
Nutno přidat kliky a modlit se 50x. Jinak bude efekt nulový. Tento svět není žádná legrace, je to jen zkouška na onen svět, tak se nepotuluj po kavárnách a nečuč po kafírkách. Na onom světě jsou stovky kaváren a tisíce kafírek, tak s tím tady neztrácej drahocený čas.
28. 11. 2007 v 6:04
Theofil
no ti demokrati-kdyz byli u moci, tak meli zahranicni politiku zamerenou na appeasement, coz bych prelozila jako chlacholeni. Presne to co delaji humanisti v Evrope.
A to jeste v posledni dobe ta mazana demokratka N.Pelosi zacla rady republikanu podkopavat z druhe strany s jeji rezoluci 316, coz je uznani masakru, ktere delali Turci na Armenech. Proste demokrate chteji rozlitit a odcizit Turecko natolik, aby prestalo pomahat Americe ve valce v Iraku. Ony ty Spejene staty nejsou vzdy tak idealne spojene.:-))
Jestli se to v Iraku opravdu zklidni, tak to muze ovlivnit i zdejsi volby- republikani budou moci ukazat volicum, ze jejich postup byl spravny.
28. 11. 2007 v 9:08
Spojenec, který se nedokáže distancovat od chyb ve vlastní minulosti a co víc, který je nedokáže ani přiznat, je na nejlepší cestě si svou historii zopakovat. A není to nic méně, než genocida jednoho národa. Děkuji pěkně za takového spojence.
28. 11. 2007 v 9:32
nuž, na takého spojenca ….nakakať, ako sa u nás vraví…
28. 11. 2007 v 13:31
Taky se říká:
S takovými spojenci/přáteli nepotřebujete mít další nepřátele.
28. 11. 2007 v 17:06
nuž, čo keby sme hľadali nejaké vtipy o islame?
jeden je tu:
http://www.samizdata.net/blog/archives/008241.html
Načo čakať na prirodzenú smrť!
Rezervujte si miesto v raji už dnes!
28. 11. 2007 v 17:18
Když už jsme u těch vtipů, tak si prohlédněte tohle: http://www.youtube.com/watch?v=DYpR1dLV8L4&feature=related
PS: Tak si maně vzpomínám, že jediné země, kde dochází ke svatbám se zvířaty jsou muslimské země. Naposledy v Pákistánu, kdy jeden pravověrný muslim souložil podle příkladu Mohameda se sousedovou kozou a byl přichycen, načež si ji vzal za ženu. Pravda, kdyby souložil s vlastní kozou, tak se ženit nemusel. Inu není nad svatý islám.
28. 11. 2007 v 17:30
Cože, Mohamed obskočil kozu?? To už je doufám špatný vtip. Jestli ne, tak mi pls nalinkujte příslušný hadís.
28. 11. 2007 v 18:24
jeej.. toto si musíte pozrieť.. prečo sa musia kozy zahaľovať::::D
http://www.headsetoptions.org/2006/08/07/goat-panties-and-suggestive-veggies/
28. 11. 2007 v 20:35
To predsa znamena ze taka koza je polovica moslima…
28. 11. 2007 v 22:46
hah, viete čo urobí i/fundamentalista, keď zistí že je gay?
kúpi si hejab…
29. 11. 2007 v 11:43
Spíš bych řekl, že se odpálí jako sebevražedný atentátník, aby vykoupil svou vinu za to, že ho Alláh tak stvořil.
29. 11. 2007 v 17:02
daniel: Tak se přiznám, že jsi mne prakticky přichytil se spuštěnými kalhotami. S tou kozou je to má spekulace, přestože spojení “Muhammedale” a “goatfucker” není zdaleka vzácné. Mám silný pocit, že jsem někde na těchto stránkách (nebo podobných), četl kterak XYZ … říkal, že viděl Proroka, kterak obchází své velbloudice, když jeho ženy menstruovaly. Bez mučení se ale přiznám, že ho teď nemůžu najít a tehdy mně nenapadlo schovat si link.
Možná by mohl pomoci islaminfo. Bylo by velmi vhodné to jednou provždy vyřešit, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním a ručníkáři nám nemohli předhazovat, že o nich rozšiřujeme nepravdy. To by se jim totiž do jejich permanentního lhaní docela hodilo.
30. 11. 2007 v 0:24
Presný zdroj informácií o Pedofilovej zoofílii by som aj ja rád poznal. Už som tu čítal citát asi 2x, no zdroj som zabudol, len sa mi zdá, že to bolo v Zbierke hadíthov od al Bukharího, no ja som to tam nenašiel (ale len som to tam tak zbežne prebehol, takže som si to tam mool kľuďne nevšimnúť).
Mimochodom, je to asi jeden z najlepších argumentov proti islámu aj v diskusii s moslimami, keďže uznať zoofíliu za dobrú ľudskú vlastnosť by bolo aj pre mnohých z nich určite ťažké… (teda, aspon myslím, keďže jedna moslimka mi napísala, že pokladá pedofíliu za dobrú ľudskú vlastnosť).
30. 11. 2007 v 3:48
Nevim o Mohamedove zoofilii, ale ten oslavovany islamsky vudce Ayatollah Khomeini napsal knihu pro sve vrici, jak se maji chovat v kazde situaci, TAHRIROLVASYLEH , kde urcuje spravne jednani okolo soulozeni ze zviraty.
Volne cituji:
“Sex ze zviraty jako je ovce, krava, nebo velbloud je povolen. Ale zvire se pak musi zabit, protoze je znecistene a uz neni halal. Take je dulezite, aby se neciste zvire neprodavalo sousedum ve vlastni vesnici.”
Khomeini doporucuje, aby se maso necisteho zvirete prodavalo v jinych vesnicich.:-))
Khomeini take schvaloval sex s malymi detmi.
30. 11. 2007 v 13:30
nuž,vážení… prosím o pomoc kolegov prekladateľov s týmto ftipom.. napríklad taký Kusaj by mohol pomôcť, aj s mailom:::
A young woman wearing a miniskirt walks into the office of a bearded Islamist. He asks her, “Where did you get that?” She replies, “I bought it in Spain.” The Islamist answers her, “Take off the Crusaders’ clothing.” She takes off her skirt. The Islamist tells her, “Now embrace Islam.” The young woman embraces him. Then the Islamist asks her, “Sit down on the Pedestal of Faith.”
30. 11. 2007 v 15:40
Takto to bude dobre?
Mladá slečna v minisukni vojde do kancelárie bradatého islamistu. Opýta sa dievčiny. “Kde ste to zohnali?” Ona odpovie, “Kúpila som si to v Španielsku”. Islamista hovorí, “zahoď ten križiacký odev.” Ona si dá dole sukňu. Islamista jej hovorí, “teraz obejmi islam.” dievča ho obejme. Islamista ju vyzve, “a posaď sa na piedestal pravej viery.”
30. 11. 2007 v 19:56
Dobre prelozeni, seniore. Jen bych tu pointu na konci malimnko zmenila a dala tam “pilir”, coz vzbuzuje asociaci phallusu.
Toto neni sice prelozeni doslovne, ale v tom smyslu jako narazka na tech pet piliru viry v islamu. Mozne by bylo:
“a ted se posad na pilir te prave viry”.
02. 12. 2007 v 10:59
Výborný vtip je to s tím medvědem v Súdánu. Ozbrojený lid už vyrazil do ulic po páteční modlitbě.
Volá po smrti pro britskou Miladu Horákovou…
…tolerantní muslimové zřejmě tolerují zpodobňování medvěda za pomocí plyše…ale nikoliv srovnávání hračky a proroka formou aplikace populárního jména (něco jako Jirka).
Protitah by byl plyšový prorok.
03. 12. 2007 v 8:42
Vážení kolegovia, ďakujem za pomoc pri preklade… našla som ešte niečo:)
prorok, prorok… na danielpipes.org som našla takýto pekný výraz Prophit Mohamed (PSBUH)…:D
06. 12. 2007 v 10:29
http://www.youtube.com/watch?v=maHSOB2RFm4 - moc pěkné video…